ΤΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΠΡΟΤΑΓΜΑ ΑΝΑΧΩΜΑ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ

Μοίρασε το

Από τις  πρώτες  μου  συνεργασίες  στο new-deal, το Νοέμβριο του 2012 ήταν  ένα  κείμενο αντιφασιστικού  λόγου  που αποσκοπούσε στην αποδόμηση  της   εξωφρενικής  «θεωρίας  των άκρων».Μετά τα χθεσινά γεγονότα δεν  νοιώθω  «δικαιωμένος», νιώθω αντίθετα  ότι δεν πρέπει να  μιλήσω  με  χαιρεκακία, ή, πολύ περισσότερο,  δεν πρέπει να  πανηγυρίσω. Ο  Παύλος  Φύσσας  δεν  έχει κρυώσει  ακόμη.

Δεν  θα  δώσω  συγχαρητήρια  στην  Κυβέρνηση . Επέδειξε την  πολιτική  βούληση  να  κάνει το καθήκον  της ,  να  αντιμετωπίσει, δηλαδή , τις  εγκληματικές  ενέργειες  στελεχών  της  Χρυσής Αυγής  πολύ  αργά  , και  πάντως ,  αφού  αρνήθηκαν  να  της  δώσουν στήριξη , παρά  τα  νεοδημοκρατικά  ανοίγματα .

Δεν έχω  καμία  διάθεση  να   αποδοθώ  σε  ιερεμιάδες  και βυζαντινισμούς  για  τη Χρυσή Αυγή . Ξέρουμε  τι  είναι  και τι  εκπροσωπεί . Ας  αρχίζουν  να προβληματίζονται όσοι  έτρεφαν αυταπάτες .

Η  πολιτική  βούληση  της  Κυβέρνησης  δεν  θα  δοκιμαστεί  στο  αν θα  γίνουν ή  όχι δεκτά  τα  τάγματα  εφόδου . Θα δοκιμαστεί στο  εγχείρημα  να  εξαρθρώσει  το παρακράτος  που  έχει  πλέον  εισχωρήσει βαθύτατα  και  διαπλακεί  με  τους  κρατικούς  μηχανισμούς  σε  απίστευτο βαθμό.  Θα  δοκιμαστεί στο κατά πόσο  αντέχει στον  σύμφυτο  με  τη  δημοκρατία  έλεγχό της  από την  αντιπολίτευση , αντιπροτάσσοντας  πολιτικό λόγο  , αντί να καταφεύγει  στη  σπέκουλα  που  προσφέρει  η  ευκαίρως – ακαίρως  επιστρατευόμενη   εμφυλιοπολεμική  θεωρία των άκρων.

Θα  δοκιμαστεί  στο  πως θα  αντιμετωπίσει  τις  διαμαρτυρίες , τις  διαδηλώσεις  και  το  ογκούμενο  κύμα  δυσαρέσκειας . Θα  συνεχίσει  να  καταστέλλει τις νόμιμες  και συνταγματικά  ανεκτές  ειρηνικές  συγκεντρώσεις και  κινητοποιήσεις  με  την βαρβαρότητα  που  το  έκανε  το  Νοέμβρη  του 2012 ;

Η καταστολή  του κοινού  εγκλήματος , όπως π.χ. μιας οργανωμένης εγκληματικής  συμμορίας , δεν  σημαίνει  και την ταυτόχρονη  διαφύλαξη της δημοκρατίας από τις απειλές. Η  δημοκρατία  μας  περιλαμβάνει ένα  σύστημα  ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων  που  η  μνημονιακή  πολιτική  τα  αναιρεί  , παραβιάζοντας  ακόμη και τον σκληρό πυρήνα τους .
Και  εδώ  αρχίζει  η  ευθύνη  της  Αριστεράς . Η  μονιμότητα  της  εξαθλίωσης  των  λαϊκών  στρωμάτων , η  απελπισία , η  διάλυση  του  κοινωνικού  ιστού , θα  στρέφουν  ένα  μέρος  του  εξαθλιωμένου  κόσμου  στο  εθνικιστικό – φασιστικό λόγο . Η  ανάγκη  της  ανατροπής  είναι  πιεστική .

Οι πολιτικές δυνάμεις  και  οι  πολιτικοί – διαχειριστές  της  εξουσίας  ,  από  το  2009  και  μετά , που  με  τις πράξεις  τους  έσπρωξαν   το  γείτονά  μας  να  φοράει  τη  μπλούζα  με  τη  σβάστικα  για  μια  σακούλα  με  δύο κιλά  πατάτες  και μισό κιλό κρέας κατιμά ,  πρέπει  να  λογοδοτήσουν στην Ιστορία .

Η  συγκυριακή  πάταξη  μιας  εγκληματικής  οργάνωσης , ούτε  τον  κίνδυνο  του φασισμού  αντιμετωπίζει , ούτε  ανατρέπει  την  εξαθλίωση  της  μνημονιακής  πολιτικής.

Και εδώ προκύπτει η αναγκαιότητα η  Αριστερά  να  κάνει  σαφές  το  πατριωτικό  της  πρόταγμα. Αυτό   το  πατριωτικό  πρόταγμα  είναι  που  απομονώνει  πολιτικά  τον  εθνικισμό . Δίνει  στο Λαό  μια  έξοδο  από την εξαθλίωση μέσω  του Αγώνα .Και το σπουδαιότερο  δημιουργεί  το ηθικό  εκείνο υπόβαθρο  , ένα αξιακό σύστημα  που  μπορεί να  χειρίζεται  το εμπειρικό φορτίο  της  πραγματικότητας  ,  που μπορεί να απομονώνει θολή  εικόνα  που  δημιουργεί  για  την  ιστορικότητα  του  Λαού  η κίβδηλη εθνικιστική  ιδεοληψία .

Ο πατριωτισμός αποβλέπει στην ανάδειξη της ιστορικότητας του Λαού, μέσα στην τοπική εξελικτική πορεία και στην διάχυση των μεγαλύτερων ευεργετημάτων , οικονομικών , κοινωνικών και πολιτιστικών σε όλο και μεγαλύτερο μέρος των λαϊκών στρωμάτων . Ο διεθνισμός δεν είναι τίποτε άλλο παρά η διεθνοποίηση του ταξικού πατριωτικού αιτήματος από πολλούς λαούς . Στοχεύει στην ανατροπή της διεθνούς βαρβαρότητας . Ο ταξικός πατριωτισμός καθιστά μετατρέψιμο και σύντροφο όποιον αποδέχεται το πρόταγμα ανεξαρτήτως φυλής ή θρησκείας , τις αθροίζει αξιολογικά κατά το μέρος που επιστημονικά καταλαμβάνουν στον ιστορικό χωροχρόνο. Ο πολίτης του κόσμου έχει πατρίδα.

Ο εθνικισμός αντίθετα δεν αντιλαμβάνεται την ιστορικότητα. Ανάγει το έθνος σε μια μεταφυσική μεγάλη ιδέα , την οποία προσπαθεί να εξηγεί με στρέβλωση στη φυλετική καταγωγή και μόνο . Έτσι καταλήγει σε ένα μισαλλόδοξο μεγαλοϊδεατισμό με βάση την προγονολατρεία . Ταυτόχρονα αρνείται ως υποδεέστερες αρχές που διαπλάθονται από άλλους λαούς. Έτσι , απαγορεύοντας τη μετατρεψιμότητα, αρνείται τον ταξικό χαρακτήρα , αφού περιορίζει τη διάχυση των ευεργετημάτων με εθνοφυλετικά κριτήρια. Αρκείται στην κατάκτηση μιας καλής “εθνικής” θέσης στο διεθνές ιμπεριαλιστικό σύστημα , χωρίς  να  αποβλέπει  στην  ευρύτερη καλυτέρευση  του βιωτικού , κοινωνικού , πολιτικού , οικονομικού  και πολιτιστικού  επιπέδου της κοινωνίας .

Οι  αγώνες  της  Αριστεράς  για  όλα  τα  πατριωτικά  θέματα , το 1-1-4 , το 15%  για  την παιδεία , το δημοκρατικό μετασχηματισμό  και  τελευταία  με  τη  στράτευσή  της  στην ένταση της  μεγάλης  διαχρονικής προσπάθειας για  τη  διεκδίκηση  των  Γερμανικών  Πολεμικών  Επανορθώσεων. Στο μεγάλο αυτό πατριωτικό αγώνα  που  στοχεύει  στην  ηθική  δικαίωση  των  θυμάτων  του Ναζισμού  και  στην  αποκατάσταση  της  αδικαίωτης  φυσικής  και οικονομικής  γενοκτονίας  του Ελληνικού  Λαού  κατά  τη  Ναζιστική Κατοχή .

Δεν  μπορεί  να  λέγεται  δημοκράτης  και  αντιφασίστας  εκείνος  που  δειλιάζει  να  εμμείνει  στον  πατριωτικό  αντιφασιστικό αγώνα  για τις  γερμανικές  πολεμικές  επανορθώσεις  φοβούμενος  μήπως  χάσει  τα  τριάκοντα  αργύρια  της  γερμανικής «στήριξης» .  Εκείνος  που  χλευάζει  την  προσπάθεια  αυτή   παίρνει θέση  έναντι  του  φασισμού , εξ  ίσου  θετική  με  εκείνη  του  μέσου χρυσαυγίτη υμνητή του Χίτλερ. Ίσως  και  πιο  επικίνδυνη , αφού  αυτός  εγκρίνει εκ του αποτελέσματος την πολιτική  των  ναζιστικών εθνοκαθάρσεων .

Ο πατριωτικός  αγώνας  κατά  του  φασισμού δεν είναι μόνο αγώνας καταστολής  του κοινού  εγκλήματος ,  είναι  αγώνας   αποκατάστασης  της  ιστορικής  μνήμης  του συλλογικού  υποκειμένου  που λέγεται Ελληνικός Λαός .

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου