Ως new deal ονομάστηκε το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που εισήγαγε ο Αμερικανός πρόεδρος Ρούσβελτ. Ήταν η περίοδος του Μεσοπολέμου. Οι πληγές του αμερικανικού λαού από το οικονομικό κραχ του 1929 έπρεπε να επουλωθούν. Και όχι μόνο. Ήταν η ώρα για την οικοδόμηση της αμερικανικής ηγεμονίας τον 20ο αιώνα…
Οι συνθήκες στην Ελλάδα το 2009, προσομοίαζαν με εκείνες της Αμερικής την περίοδο του Μεσοπολέμου. Απαιτούσαν, περισσότερο από ποτέ, την εκπόνηση ενός μεταρρυθμιστικού προγράμματος. Ενός εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης.
Παραμονές του Μνημονίου που θα επιβάλλονταν στην Ελλάδα, αλλά την περίοδο εκείνη ήταν απευκταίο ως ενδεχόμενο, ένα new deal για την Ελλάδα ήταν αναγκαίο.
Η …ανάγκη (και προσμονή) ενέπνευσε τους ιδρυτές* κι έγινε τίτλος ιστοσελίδας επώνυμης γνώμης!
Έγινε για να νοηματοδοτήσει την επιβεβλημένη (και εκ των υστέρων επιβαλλόμενη) αλλαγή.
Έγινε για να κινητοποιήσει την κοινωνία των ενεργών πολιτών και την κοινότητα των σκεπτόμενων διαμορφωτών της κοινής γνώμης προτού κινητοποιηθεί η διεθνής κοινότητα. Προτού, επιβληθεί η διεθνής επιτροπεία.
Προφανώς η προσπάθεια απέτυχε να αποτρέψει τα μελλούμενα. Κατάφερε όμως στην μακρά πορεία μιας κρίσης που καλά κρατεί να συμβάλει στην ανάδειξη ιδεών που αλλάζουν τις κοινωνίες. Γιατί
Οι ιδέες αλλάζουν την κοινωνία
Το new Deal ιδρύθηκε σε μια εποχή όπου το Διαδίκτυο ανακάλυπτε τον εαυτό του. Και μέσω της ανωνυμίας εμφανίζονταν τα trolls και τα fake news που στη συνέχεια θα κυριαρχούσαν στην παραπληροφόρηση.
Η τρόπος αποτροπής της διαφαινόμενης εξέλιξης ήταν για τους ιδρυτές του new Deal η επωνυμία.
Η ιστοσελίδα φιλοξενούσε και φιλοξενεί επώνυμες απόψεις πολιτών με κοινωνική αναφορά και ευαισθησία. Πολίτες που δυσφορούν με την ανωνυμία και επιθυμούν να συμμετάσχουν στο δημόσιο διάλογο με τη δύναμη και τη διαφάνεια της υπογραφής τους. Πολίτες που επιθυμούν να δώσουν με τις ιδέες τους τροφή για σκέψη κι εντέλει να εκφράσουν τη δημιουργικότητα μιας κοινωνίας που θέλει να αλλάξει.
Γιατί η κοινωνία αλλάζει μέσα από τις ιδέες!
Αλλάζει όταν οι ίδιοι, οι ενεργοί πολίτες θέσουν τις βάσεις για ένα “νέο κοινωνικό συμβόλαιο” – new Deal.
Το new Deal …πραγματοποιήθηκε στο Διαδίκτυο με σκοπό να σπάσει το φαύλο κύκλο της (διαδικτυακής) ανωνυμίας.
Εδώ ό,τι γράφεται είναι επώνυμο. Είναι άποψη με υπογραφή.
Γιατί κάθε πολίτης, κάθε φορολογούμενος Έλληνας έχει δικαίωμα να διατυπώνει ελεύθερα την άποψή του. Αλλά η άποψή του έχει εγκυρότητα και αξιοπιστία, μόνον όταν φέρει την υπογραφή του.
Ιδού λοιπόν η δυσκολία, αλλά και η πρόκληση!
Ποιος θα τολμήσει να διατυπώσει τη γνώμη του επωνύμως;
Ποιος θα εγκαταλείψει την “ασφάλεια” της ανωνυμίας για να εκθέσει την άποψη του επωνύμως;
Ποιος θα διαθέσει κάτι παραπάνω απ” τον πολύτιμο χρόνο του για να ζυγίσει τα λόγια του. Να μετρήσει τα επιχειρήματα του; Να αναζητήσει στοιχεία για να τεκμηριώσει τη γνώμη του;
Ποιος τελικά δεν θα διστάσει να αναμετρηθεί με επιχειρήματα έναντι των πάσης φύσεως αυτόκλητων κατόχων της “αυθεντίας”;
Ας είμαστε ρεαλιστές! Λίγοι.
Το (διαδικτυακό) αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρό και εκπαιδευμένο στην ευκολία της ανωνυμίας. Πεποίθηση μας είναι πως το σύμπτωμα είναι παροδικό.
Οι Έλληνες πάντα είχαν το θάρρος της γνώμης τους. Την επικοινωνούσαν στις αγορές και στα καφενεία, αγνοώντας τις επιπτώσεις και το “ακριβό τίμημα”.
Σήμερα έχουν τη δυνατότητα να την επικοινωνήσουν σε ένα μεγαλύτερο χώρο, σε ένα ευρύτερο κοινό. Το Διαδίκτυο είναι το δικό τους μέσο. Ο δικός τους προσωπικός χώρος έκφρασης και δημιουργίας. Αξιοποιώντας τον, έχουν τη δυνατότητα, με την ενεργό συμμετοχή τους να συμβάλουν στη διαμόρφωση του “νέου συμβολαίου” που απαιτούν οι καιροί.
Θα αφήσουν την ευκαιρία να χαθεί;
Οι καιροί επιτάσσουν την αφύπνιση τους.
Η “κοινωνία των πολιτών” συγκροτείται από αφυπνισμένους, υποψιασμένους και δικτυωμένους πολίτες. Πολίτες που δεν διστάζουν, αλλά τολμούν με άποψη, προτάσεις, ιδέες, όραμα κι ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Πολίτες που αναγνωρίζουν την ανάγκη ουσιαστικής μεταρρύθμισης της ελληνικής κοινωνίας.
Το new Deal θέλει να μετατραπεί στο διαδικτυακό τόπο συνάντησής τους. Κι ο μόνος τρόπος για να εμπεδώσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το αναγνωστικό κοινό του Διαδικτύου, είναι να σπάσει τα στεγανά της ανωνυμίας και να δώσει έδαφος στο γόνιμο κι εποικοδομητικό δημόσιο διάλογο.
Με αυτό το σκεπτικό σχεδιάσαμε και αναπτύσσουμε το new Deal.
Για να έχεις τη δυνατότητα δημοσίευσης της γνώμη σου, της έρευνάς σου, του ρεπορτάζ σου, του σχολίου σου για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ σού κέντρισε το ενδιαφέρον, είναι απαραίτητο να μας στείλεις ηλεκτρονικά ένα σύντομο βιογραφικό (μέχρι 150 λέξεις) και μια φωτογραφία σου. Η ιδιότητά σου, το βιογραφικό σου, η φωτογραφία σου, το προσωπικό σου email, η ιστοσελίδα σου ή/και το blog, οι λογαριασμοί σου στο twitter, θα είναι διαθέσιμα στο Δίκτυο των φίλων και των αναγνωστών του new-Deal.
Διεύρυνε την επικοινωνία σου, ενίσχυσε τη Δικτύωση, μεγάλωσε τη φήμη σου.
Διαμόρφωσε την επικαιρότητα. Είναι στο μυαλό σου, είναι στο χέρι σου.
Το new Deal είναι ένας δικτυακός τόπος ανταλλαγής επώνυμων απόψεων, αλλά και επώνυμων σχολίων.
Στο …new Deal μαζί σας δεν κρύβουμε και δεν κρυβόμαστε. Για αυτό και ανώνυμα σχόλια δεν γίνονται αποδεκτά. Όπως απορρίπτονται και επώνυμες απόψεις που παραβιάζουν την εκδοτική μας πολιτική.
Άφησε μήνυμα ή σχόλιο σε κάτι που διάβασες. Μπες στη συζήτηση με τους αναγνώστες του new Deal συμπληρώνοντας μια απλή φόρμα με ονοματεπώνυμο και email
Επικοινωνήστε μαζί μας. Στείλε τα πλήρη στοιχεία σου και το επώνυμο άρθρο σου.
Δες τους αρθογράφους μας
* Ο Αλφόνσος Βιτάλης ο οποίος μαζί με τον Πάνο Μαυρίδη και την Πέλλα Σταυράκη ήταν στους αρχικούς συντελεστές στο σχεδιασμό και την οργάνωση της πρώτης έκδοσης του new Deal, ανέστειλε πλήρως την συμμετοχή του και κάθε μορφής συνεργασία με το site τον Δεκέμβριο του 2010, λόγω των επαγγελματικών του υποχρεώσεων.
Το ίδιο και η Πέλλα Σταυρακάκη λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων.
Τα ονομάτα τους αναφέρονται τιμητικά για την αρχική συνεισφορά τους στην ιδέα του new Deal.
Έκτοτε το new Deal διατηρείται, συντηρείται και αναπτύσσεται από τον Πάνο Μαυρίδη.
Συνέχισε να διαβάζεις τα άρθρα μας