ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Μοίρασε το

Σε εφαρμογή μπαίνει σε λίγες μέρες το μέτρο της (νέας) απόσυρση. Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, πλην όμως θα πρέπει να ληφθούν οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις και να γίνει η απαραίτητη προετοιμασία. 

Το σχετικό πρόγραμμα θα βρίσκεται σε ισχύ μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2012, και σε αντίθεση με την παλιά απόσυρση, η νέα δε θα συνδυάζεται απαραίτητα με αγορά καινούριου αυτοκινήτου. Από 500 έως και 2200 ευρώ θα πριμοδοτείται κάθε παλαιό όχημα που θα αποσύρεται, ποσό που θα εξαρτάται από τον κυβισμό του. Συνεπώς, αν έχετε κάποιο αυτοκίνητο παρατημένο και σε πλήρη αχρηστία, να μια καλή ευκαιρία να κερδίσετε κάποια ανέλπιστα χρήματα. Αν μάλιστα αυτό τυγχάνει να είναι πάνω από 2.000 κυβικά, ακόμα καλύτερα.

Αν πάλι θέλετε να αντικαταστήσετε το παλιό με κάποιο καινούργιο, μόλις 1.000 ευρώ επιπλέον θα κερδίσετε. Με απλά λόγια για να αξιοποιήσετε στο μέγιστο τις πρόνοιες του νέου μέτρου, θα πρέπει να έχετε σε αχρηστία ή να θέλετε να αντικαταστήσετε ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού με ένα μικρό. Μάλλον λίγοι θα ευνοηθούν… Περιττό βεβαίως να πούμε ότι το καινούριο αμάξι θα πρέπει να έχει κινητήρα προδιαγραφών euro4 ή euro5 που όμως έτσι και αλλιώς έχουν τα νέα μοντέλα.  

ΚΛΑΣΕΙΣ (Τι είναι;)

Ένα από τα σημαντικότερα σημεία του νέου νομοσχεδίου είναι ο διαχωρισμός των αυτοκινήτων σε κλάσεις. Οι κλάσεις αυτές είναι τέσσερις και διαχωρίζονται ανάλογα με τις προδιαγραφές του κινητήρα (euro1-euro5) και την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας. Η κατηγοριοποίηση αυτή είναι απαραίτητη προκειμένου να εφαρμοστεί ο νέος τρόπος υπολογισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Τέλη που ο υπολογισμός τους θα βασίζεται στους ρύπους που το κάθε αμάξι εκπέμπει. Καινοτομία που πρώτη φορά εισέρχεται στην Ελλάδα και αποτελεί το λαμπρότερο σημείο του νέου σχεδίου. Όμως ήδη έχουν διαπιστωθεί πολλές αντιδράσεις  για τις ημερομηνίες καθώς θεωρείται ότι κάποιοι επιβαρύνονται άδικα. Ενδεικτικά οι κλάσεις:

ΚΛΑΣΗ Α Πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 01/01/05 με προδιαγραφές κινητήρα euro4-5

ΚΛΑΣΗ Β Πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 01/01/00 με προδιαγραφές κινητήρα euro3

ΚΛΑΣΗ Γ Πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 01/01/96 με προδιαγραφές κινητήρα euro2

ΚΛΑΣΗ Δ Πρώτη άδεια κυκλοφορίας μέχρι 31/12/95 με προδιαγραφές κινητήρα  euro1  

ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ 

Δεν σταματάνε εδώ όμως οι λόγοι να μην συντηρεί κανείς παλαιά αμάξια . Εκτός λοιπόν από την νέα επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας θα υπάρχει και ο νέος δακτύλιος. Από την πρώτη Σεπτεμβρίου του 2011 θα υπάρχουν περιορισμοί στην κίνηση των αμαξιών στον δακτύλιο ανάλογα με την κλάση και τις προδιαγραφές τους. Ο νέος δακτύλιος που πλέον θα λέγεται πράσινος παραμένει πιστός στα όρια και στα ωράριά του. Πιο συγκεκριμένα:

·Δίκυκλα και αυτοκίνητα κλάσης Α με εκπομπές ρύπων κάτω των 140γρ./χλμ θα έχουν ελεύθερη είσοδο και θα φέρουν λευκό σήμα.

·Τα αυτοκίνητα κλάσης Α με εκπομπές ρύπων άνω των 140γρ./χλμ θα ακολουθούν το σύστημα μονών ζυγών και θα φέρουν γκρι σήμα. 

·Τα αυτοκίνητα κλάσης Β θα ακολουθούν και αυτά το σύστημα των μονών ζυγών και θα φέρουν και αυτά σήμα χρώματος γκρι.

·Τα αυτοκίνητα κλάσης Δ όμως θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τον δακτύλιο μόνο στις ώρες που δεν λειτουργεί και θα φέρουν κόκκινο σήμα.  

ΤΑ ΝΕΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 

Θα ισχύουν από το 2010, και από τις αρχές Νοεμβρίου θα αρχίσουν να φθάνουν τα ειδοποιητήρια για πληρωμή τους. Αυτό που αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η επιπλέον επιβάρυνση που υπάρχει ανά κλάση και η οποία και δημιουργεί και αντικίνητρα για την κίνηση παλαιότερων οχημάτων.

Με μια σύντομη ματιά στα νέα τέλη βλέπουμε πως οι μόνοι ευνοημένοι είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων κλάσης Α που θα έχουν μια μικρή μείωση της τάξης των 18 ευρώ ανεξαρτήτως κυβικών, δηλαδή οι ιδιοκτήτες αμαξιών με άδεια μετά από την 01/01/05 θα αφαιρέσουν από τα ήδη τέλη τους 18 ευρώ.

Αντίθετα οι ιδιοκτήτες οχημάτων κλάσης Β (με άδεια από 01/01/00) θα προσθέσουν στα ήδη τέλη τους 50 ευρώ. Στην κλάση Γ αυξάνονται 100 ευρώ και στην κλάση Δ 150. Αν υπολογίσει κανείς πως μόλις 620.000 οχήματα κλάσεις Α κυκλοφορούν με τα κλάσης Β να είναι στα 1.450.000, τα κλάσεις Γ 900.000 και τα κλάσης Δ 1.550.000 καταλαβαίνει εύκολα πόσο παραπάνω έσοδα θα υπάρξουν από την νέα τάξη πραγμάτων. Συγκεκριμένα ανέρχονται τα παραπάνω έσοδα σε 383.840.000 ευρώ.

Πρωτοπόρα και περιβαλλοντικά τα νέα μέτρα αλλά σίγουρα θα «τσούξουν» τον Έλληνα.  

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου