Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΥΡΙΖΑ

Μοίρασε το

Θετική έκπληξη η ολοκλήρωση της κατά τα άλλα συνθηματολογικής, ως συνήθως, ομιλίας του Α. Τσίπρα,  στην Κοινοβουλευτική Ομάδα. Πρότεινε στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εκτός από το 20% του μισθού τους που δίνουν  υπέρ του κόμματος, να δίνουν ένα ακόμα 20% για τις κοινωνικές δραστηριότητες του κόμματος. «Να δώσουμε πρώτοι εμείς το παράδειγμα, είπε, γιατί αυτοί μας εξέλεξαν να είμαστε εδώ και να σταθούμε δίπλα σε όσους μας έχουν ανάγκη».

Τα χρήματα αυτά θα αιμοδοτούν  τα κοινωνικά δίκτυα που στήνονται σε όλη την χώρα, για δημιουργηθούν κοινωνικά παντοπωλεία, κοινωνικά ιατρεία ή φαρμακεία, και γενικώς να καλύπτουν ανάγκες συνανθρώπων μας, και πρωτίστως εκείνων που το τσουνάμι της ύφεσης τους έχει παρασύρει σε ακραία ένδεια. 

Ηδη η πρότασή του αντιμετωπίστηκε με αποχρώσεις ειρωνείας  και απαξίωσης από τους απροβλημάτιστα σίγουρους, που πρεσβεύουν στην ευτυχία του λαού αλλά δοκούν ότι αυτή θα επέλθει με το πλήρωμα του χρόνου, τότε που η ταξική  συνειδητοποίηση θα ωθήσει τις μάζες των λαϊκών αγωνιστών στην χειραφέτησή τους, στην κατάληψη των χειμερινών ανακτόρων και στην, εν μέσω επαναστατικής ευφορίας, επίλυση των προβλημάτων του χειμαζόμενου  λαού. Κάποιοι μίλησαν για λαϊκισμό, αφού «θα πρέπει να απαιτείς από το κράτος να λύσει αυτά τα προβλήματα», και κάποιοι ειρωνικά «απόχτησε και η Αριστερά τους δικούς της Ατενίστας»!

Και όμως, χρέος θαρρώ των πολιτικών σχηματισμών, όσων τουλάχιστον δηλώνουν ότι μάχονται για τον ανήμπορο πολίτη, δεν είναι μόνο να υπόσχονται μελλοντικούς παραδείσους. Είναι και να προσφέρουν εδώ και τώρα εμπράκτως χείρα βοηθείας σε περιόδους σκληρής φτώχειας. Αυτό δεν τους αποπολιτικοποιεί. Δεν τους μετατρέπει σε φιλανθρωπικά σωματεία. Αντιθέτως τους δίνει την δυνατότητα να πείσουν εμπράκτως για την αλήθεια των λόγων τους και των ανθρωπιστικών οραμάτων τους, και εν τέλει (και γιατί όχι;) να προσπορίσουν, δια της εμπράκτου προπαγάνδας, οπαδούς.

Η έμπρακτη οργανωμένη βοήθεια προς τα κοινωνικά σύνολα, δεν εμφανίζεται για πρώτη  φορά στη χώρα μας. Πρώτος διδάξας το ΕΑΜ, με την κοινωνική συγκρότηση που κατόρθωσε στις περιοχές επικράτειάς του.  Στο διεθνή χώρο πρόχειρα τα παραδείγματα  των κοινωνικών δικτύων στην χρεοκοπημένη Αργεντινή, των ριζοσπαστών καθολικών κληρικών της λατινικής Αμερικής που  ενσάρκωσαν την «Θεολογία της Απελευθέρωσης», (Ο Χριστός ήταν γιαυτούς κοινωνικός ελευθερωτής) και οι οποίοι, πέραν της πολιτικής αντίστασης και του αγώνα για κοινωνική δικαιοσύνη, επιδόθηκαν μετά ζήλου στο κοινωνικό έργο υπέρ των φτωχών, όχι μόνο από φιλανθρωπία αλλά και με ταξικές προσεγγίσεις (σ.σ. Ο Φιντέλ Κάστρο είχε πει γιαυτούς «ζούμε σε έναν παράξενο κόσμο, όπου οι καθολικοί γίνονται ριζοσπάστες και οι κομμουνιστές  αντιδραστικοί!).

Τέτοιες ακτιβιστικές δράσης δράσεις υπέρ των φτωχών μαζών έχουν να επιδείξουν επίσης (ας μην σοκάρει τον κοσμοπολιτισμό μας) οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι στην Αίγυπτο, η Χαμάς, και δευτερευόντως η Τζιχάντ, στην Παλαιστίνη, αλλά και οι ταλιμπάν προκειμένου να δελεάσουν, πριν την κατάληψη της εξουσίας- κινήματα που ρίζωσαν στον κοινωνικό κορμό των χωρών τους.

Τέτοια κοινωνική δράση πρόλαβε να δείξει και η Χρυσή Αυγή στον Αγιο Παντελεήμονα, με ορατά εκλογικά αποτελέσματα από τις δημοτικές εκλογές. Και θα ήταν ευχής έργο να είχε καταλάβει η Αριστερά την  αναγκαιότητα της κοινωνικής προσφοράς, τότε, την εποχή που οι νεολαίοι του ΣΥΡΙΖΑ κουνούσαν το δάχτυλο επιτιμητικά στους φτωχούς κατοίκους του Παντελεήμονα, και τους χαρακτήριζαν ρατσιστές…

Τέλος πάντων, κάλιο αργά παρά ποτέ. Τα κοινωνικά δίκτυα , όσο και να αποσκοπούν σε πολιτικές εντυπώσεις, θα είναι μια αναγκαία κοινωνική προσφορά, βάλσαμο για αρκετούς συνανθρώπους μας, στους καιρούς που έρχονται…

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου