ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΟΙΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μοίρασε το

Ο οινικός τουρισμός, μια από τις ειδικές μορφές του εναλλακτικού τουρισμού, είναι μια δραστηριότητα κατ΄εξοχήν της υπαίθρου. Ακριβώς επειδή αναπτύσσεται έξω από τα μητροπολιτικά κέντρα μπορεί να θεωρηθεί πως δημιουργεί προϋποθέσεις για περιφερειακή ανάπτυξη και επενδύσεις καθώς συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας στις αγροτικές περιοχές. Ως οινικό τουρισμό ορίζουμε τις επισκέψεις σε οινοποιεία, αμπελώνες ή γιορτές κρασιού όπου πρωταρχικό κίνητρο για τον επισκέπτη είναι η γνωριμία με τις διάφορες ποικιλίες κρασιού και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.

[quote text_size=”small”]

Ιδιαίτερο σημείο για τον οινικό τουρισμό αποτελούν οι Δρόμοι του Κρασιού”, “χαραγμένες δηλαδή διαδρομές που διασχίζουν τους αμπελώνες συγκεκριμένου μέρους και καταγράφουν τα επισκέψιμα οινοποιεία, τα εξειδικευμένα καταστήματα πώλησης κρασιών, κ.ά. Στην περιφερειακή ενότητα του Ηρακλείου Κρήτης οι Δρόμοι δημιουργήθηκαν το 2007 από το Δίκτυο Οινοποιών με έναν από τους σκοπούς τους να είναι η ανάδειξη και αξιοποίηση του Κρητικού αμπελώνα.

[/quote]

Η Κρήτη έχει οινική παράδοση 4000 χρόνων. Το αρχαιότερο καλλιεργούμενο αμπέλι βεβαιώνεται από ανασκαφές πως υπήρχε στην Κάτω Ζάκρο Λασιθίου ενώ το Κρητικό κρασί έφτασε στο ζενίθ του επί Βενετών, με τον γλυκό τύπο Μαλβαζία. Άλλωστε, είναι σημαντική η συμβολή όλων των τοπικών οίνων του νησιού στην αναγνώριση της Κρητικής διατροφής ως προτύπου υγιεινής διατροφής. Μερικές από τις λευκές ποικιλίες κρασιών της Κρήτης είναι το Chardonnay, το Sauvignon Blanc, η Βηλάνα, το Μοσχάτο Σπίνας, το Πλυτό, το Θραψαθήρι, το Βιδιανό και το Αθήρι. Στα κόκκινα συναντά” κανείς το Κοτσιφάλι, το Syrah, το Μανδηλάρι, το Λιάτικο και το Merlot.

Η Ελλάδα είναι μια ανερχόμενη δύναμη στο χώρο του κρασιού, απλά δεν έχει κάνει αρκετά για να το αποδείξει, σύμφωνα με άρθρο της Wall Street Journal. Στόχος για τις Περιφέρειες της χώρας πρέπει να είναι η δημιουργία δομών που θα υποστηρίξουν το έργο των οινοποιών ώστε να ωθηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

[quote text_size=”small”]

Οι επισκέπτες των οινοποιείων, παρατηρείται από έρευνες, πως είναι συνήθως τακτικοί καταναλωτές κρασιών και τόσο το εισόδημα όσο και το μορφωτικό τους επίπεδο είναι υψηλά.

[/quote]

Θα βρεθούν σε κάποια οινοπαραγωγική περιοχή περισσότερες από δυο φορές στη διάρκεια του έτους. Θεωρούν πολύ σημαντική την άμεση επαφή με τον οινοποιό και κρίνονται γενικά ως πιο ενήμεροι και πιο εκλεκτικοί τουρίστες. Αποτελεί ευκαιρία επομένως να εκμεταλλευτούμε τη δυναμική του προϊόντος αυτού όχι μόνο για εξαγωγές αλλά και για εισροή τουριστών όλες τις εποχές του έτους έχοντας ως βάση μια ποιοτικά αναβαθμισμένη τουριστική προσφορά.

Τα τελευταία χρόνια τα Κρητικά κρασιά εισέρχονται δυναμικά στην αγορά του εξωτερικού. Είναι θετικό το γεγονός πως ολοένα και νεότερα ηλικιακά άτομα ασχολούνται με τον τομέα του κρασιού και “επενδύουν” τις γνώσεις τους μέσα στα πλαίσια οργανωμένων πλέον επιχειρήσεων με στόχο ποιοτικά προϊόντα. Τα Κρητικά κρασιά είναι λίγο πιο εξειδικευμένα, διαφοροποιημένα σε σχέση με αυτά του εξωτερικού. Κατά βάση “στηρίζονται” σε ντόπιες ποικιλίες και είναι μικρού ποσοτικού όγκου (δεν είναι δηλαδή το κρασί της μαζικής παραγωγής και της χαμηλής ποιότητας). Τα παραπάνω στοιχεία είναι αυτά που στην ουσία δίνουν την προστιθέμενη αξία στο προϊόν.

Αν λοιπόν βρεθείτε στην Κρήτη, μην παραλείψετε να επισκεφθείτε ένα οινοποιείο. Παράλληλα με τη μύησή σας στα μυστικά των κρασιών θα ανακαλύψετε και το άλλο πρόσωπο του νησιού, αυτό της ενδοχώρας του το οποίο σίγουρα θα σας “αποζημιώσει”.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου