ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ…ΤΗΣ “ΑΓΩΝΙΑΣ”

Μοίρασε το

Τα προβλήματα συσσωρεύονται καθημερινά στα νησιά , που όλοι τα θυμούνται τους καλοκαιρινούς μήνες , όταν πλησιάζει ο χρόνος για κάποιο ταξίδι διακοπών. Δίπλα στην απογύμνωση των υπηρεσιών υγείας στα κυκλαδονήσια , στην  συρρίκνωση των σχολικών δομών και γενικότερα στην συρρίκνωση σχεδόν όλων των δημόσιων υποδομών , τα προβληματικά ακτοπλοϊκά δρομολόγια,  προστίθεται ένα ακόμα σημαντικό θέμα  που ουσιαστικά συνδέεται με την όποια προοπτική ανάπτυξης τους κοινωνικής και οικονομικής.

Αυτό των προβληματικών πλέον λιμενικών υποδομών , όπου χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις ώστε να μην υπάρξουν πρόσθετα σημαντικά προβλήματα στο συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτουν τα κυκλαδονήσια .
Τα ελληνικά νησιά είναι γνωστό ότι προσελκύουν χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο. Ο τουρισμός αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων και ανάπτυξης για χιλιάδες νησιωτικές επιχειρήσεις και νοικοκυριά, και βεβαίως είναι ο κλάδος με τη μεγαλύτερη σχεδόν συμβολή στο ΑΕΠ της εθνικής μας οικονομίας.

Ποιοτικός και αναβαθμισμένος τουρισμός όμως δεν μπορεί να γίνει με υποβαθμισμένες λιμενικές υποδομές, που στερούνται στοιχειώδεις υπηρεσίες. Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων (ΠΕΝΕΝ) καταγράφει κάθε χρόνο σε έκθεσή της την κατάσταση και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια στα νησιά της χώρας μας. Η καταγραφή είναι αποκαλυπτική της αποκαρδιωτικής κατάστασης που βρίσκονται οι λιμένες σε νησιά του Αιγαίου. Όπως επισημαίνει η έκθεση «οι περισσότερες προβλήτες στερούνται παντελώς προσκρουστήρων και στεγάστρων για την παραμονή των επιβατών τόσο κατά τους καλοκαιρινούς όσο και τους χειμερινούς μήνες», ενώ σε ό,τι αφορά τις ευκολίες υγιεινής που διατίθενται οι πλοίαρχοι τονίζουν ότι «δεν μας τιμούν ως ευρωπαϊκή χώρα».

Σταχυολογώντας μερικά μόνο παραδείγματα από την έκθεση της ΠΕΝΕΝ, το λιμάνι της Φολεγάνδρου είναι ίσως «το πιο επικίνδυνο λιμάνι της χώρας», καθώς η απουσία απαραίτητη η φωτοσήμανση των βραχονησίδων «καθιστά επικίνδυνη είσοδο και έξοδο των πλοίων», στο λιμάνι της Σύρου «δεν διατίθεται θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης για ασφαλή παραμονή πλοίου όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες», στο λιμάνια της Θηρασιάς είναι «επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους», στην Άνδρο «σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση…λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού, δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά την διάρκεια χειρισμών» κ.α.

Σε όλα σχεδόν τα λιμάνια των νησιών μας επισημαίνονται απαραίτητες εργασίες που πρέπει να γίνουν για την προστασία από ανέμους, για την στέγαση των επιβατών και την εξυπηρέτησή τους με χώρους υγιεινής, για τη φωτοσήμανση βραχονησίδων και υφάλων.

Όλες αυτές οι ελλείψεις – σε άλλα νησιά μεγαλύτερες σε άλλα μικρότερες – έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των επιβατών, που το καλοκαίρι κυρίως επισκέπτονται τα νησιά μας, αλλά και με την εξυπηρέτηση των κατοίκων που ζουν εκεί χειμώνα – καλοκαίρι.
Πρόσφατα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είχε απευθύνει πρόσκληση – συνολικού προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ – προς τα λιμενικά ταμεία να υποβάλλουν προτάσεις για λιμενικά έργα συμπλήρωσης και βελτίωση υποδομών (π.χ. χερσαίες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών, έργα που θα εξασφαλίζουν την πρόσδεση και την ασφάλεια των πλοίων, αλιευτικές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης αλιευτικών σκαφών και αλιέων κ.α.), προκειμένου να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ.

Η πρόσκληση, έληξε αρχές Σεπτεμβρίου και  αναμένουμε να δούμε ποια λιμενικά ταμεία σε ποια νησιά του Αιγίου υπέβαλαν προτάσεις, ώστε την επόμενη τουριστική περίοδο να μην δούμε τις ίδιες ελλείψεις και προβλήματα.

Διαβάστε εδώ την ολόκληρη την Έκθεση της ΠΕΝΕΝ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου