ΘΕΜΑ …ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Μοίρασε το

Μέσα στον ορυμαγδό της καταστροφολογίας για επικείμενη πτώχευση της χώρας και εξόδου της από τη ζώνη του ευρώ, η παρουσία του Παύλου Γερουλάνου στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο για τη Δεοντολογία στον Τουρισμό, πέρασε απαρατήρητη. Κι όμως θα έπρεπε να συγκαταλέγονταν στα πρώτα θέματα της ειδησεογραφίας.

Είναι προφανές ότι τα ΜΜΕ αρέσκονται στην πολιτική ίντριγκα και κουτσομπολιό κι έχουν μια εγγενή ροπή στις «κακές ειδήσεις». Είναι αυτό που περιέγραφε στο τελευταίο υπουργικό Συμβούλιο ο Γιώργος Παπανδρέου όταν κατηγορούσε τα εγχώρια μέσα πως ανακυκλώνουν, συντηρούν και εξάγουν στο εξωτερικό ένα δυσμενές κλίμα για την ελληνική οικονομία. Είναι εξίσου προφανές, ωστόσο, ότι τα ΜΜΕ κάνουν τη δουλειά τους και ευτυχώς ή δυστυχώς, πολλοί εκ των κυβερνητικών χειρισμών τούς προσφέρουν άφθονο υλικό.Όπως όμως αιτείται από την κυβέρνηση να αλλάξει νοοτροπία και αντίληψη, έτσι πρέπει να πράξουν και τα ΜΜΕ – αν πράγματι κόπτονται για το καλό της χώρας. Υπό άλλες συνθήκες και σε μια άλλη χώρα, ίσως, η παρουσία του υπουργού Πολιτισμού σε ένα τέτοιας βαρύτητας και εμβέλειας Παγκόσμιο Συνέδριο θα αντιμετωπίζονταν με τη δέουσα προσοχή. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά για τον εξής απλό. «Ο τουρισμός ήταν και παραμένει η βαριά βιομηχανία της χώρας». Και είτε το θέλουν ορισμένοι, είτε όχι, είναι ίσως από τους ελάχιστους τομείς της εγχώριας παραγωγής που μπορεί και συνάλλαγμα να φέρει και θέσεις απασχόλησης να προσφέρει.

Δεν είναι άλλωστε διόλου τυχαίου που αρκετοί εκ των παραθεριστών σε κάποιο τουριστικό θέρετρο της χώρας, θα διαπίστωσαν έναν διαφορετικό αέρα από τους επαγγελματίες του χώρου, εμφανώς καλύτερο από τον αέρα των επαγγελματιών των αστικών κέντρων. Διότι παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, οι επαγγελματίες του τουρισμού αυτή τη περίοδο έχουν ζεστό χρήμα στις τσέπες τους – κάτι που τους κάνει να αισθάνονται εμφανώς καλύτερα από άλλους συναδέλφους τους.

Από κει πέρα χρειάζονται πολλά να γίνουν. Η Πολιτεία οφείλει να δει με μεγαλύτερη σοβαρότητα το θέμα του τουρισμού. Να διεγείρει μια νέα αντίληψη στη παραγωγή του τουριστικού προϊόντος – η ποιότητα του οποίου έχει υποβαθμιστεί εμφανώς σε σχέση με ανταγωνίστριες – και κυρίως να συσπειρώσει όλους τους επαγγελματίες του κλάδου σε μια νέα στρατηγική προώθησης και βελτίωσης των τουριστικών υπηρεσιών. Μια συνολική αντίληψη και στρατηγική που θα αξιοποιεί στο έπακρο τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα του ελληνικού φυσικού χώρου και θα υπηρετεί και στην πράξη τη παράδοση της ελληνικής φιλοξενίας που τα τελευταία χρόνια με την απερίσκεπτη τακτική πολλών κατάντησε να είναι απλά ένας μύθος…

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου