ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΙ

Σαμπάνια... Κονσέρβες... Μαγιονέζα... Μερικές μόνο από τις γαλλικές γαστρονομικές καινοτομίες. Πριν μερικές μέρες, διοργανώθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας θεματική βραδιά για τα "Τρόφιμα μέλλοντος", στο πλαίσιο του κύκλου "Η νεολαία που καινοτομεί". new deal Μελίνα Κριτσωτάκη

Μοίρασε το

Σαμπάνια … Κονσέρβες … Μαγιονέζα … Μερικές μόνο από τις γαλλικές γαστρονομικές καινοτομίες. Η Γαλλία έχει να περηφανεύεται και για πολλές άλλες εκλεπτυσμένες γεύσεις της που την κατατάσσουν, παγκοσμίως, στην πρώτη θέση στο χώρο του Foodtech. Βασική προϋπόθεση; Η υποστήριξη από ικανούς και ευρηματικούς επιχειρηματίες. Πριν μερικές μέρες, διοργανώθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας θεματική βραδιά για τα “Τρόφιμα μέλλοντος”, στο πλαίσιο του κύκλου “Η νεολαία που καινοτομεί”. Παρουσιαστής της βραδιάς ο σεφ Κυριάκος Μελάς, ιδρυτής πριν από 12 χρόνια, της πρώτης σχολής μαγειρικής για παιδιά (www.kidscookingclub.gr).

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΊΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΊ

Η νεοφυής επιχείρηση, Natural Food Additives (NFA), χρησιμοποιεί εκχυλίσματα διαφόρων καλλιεργειών (δενδρολίβανο, θυμάρι, ρίγανη, κ.λπ.) ώστε να παράγει πρόσθετα ως φυσικά αντιοξειδωτικά. Αυτά προορίζονται για χρήση από τη βιομηχανία τροφίμων με σκοπό την επιμήκυνση του χρόνου ζωής των προϊόντων. Υπεύθυνη έρευνας και ανάπτυξης της NFA είναι η κυρία Ελένη Γωγού, η οποία μίλησε στην εκδήλωση για την όλη προσπάθεια. Η κα Γωγού είναι ειδικευμένη ερευνήτρια στη μηχανική τροφίμων και ανάπτυξης προϊόντων. Το σλόγκαν της εταιρείας, η οποία υποστηρίχθηκε από την θερμοκοιτίδα Aromahub στην Πάτρα, είναι “φυσικά εκχυλίσματα”.

Μια άλλη ελληνική, καινοτόμα ιδέα είναι το Avoyog. Πρόκειται για ένα φοιτητικό project με σκοπό την δημιουργία ενός ροφήματος τύπου smoothie. Μάλιστα, το Νοέμβριο του 2017 στο Λονδίνο, έλαβε το βραβείο Ecotrophelia (Ευρωπαϊκό Βραβείο για την Καινοτομία των Τροφίμων). Το ρόφημα συγκεντρώνει τις ιδιότητες του αβοκάντο και του ορού του ελληνικού γιαουρτιού. Παρέχει πολλά θρεπτικά οφέλη στον οργανισμό (πρεβιοτικά, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, πρωτεϊνες, μέταλλα, φυτικές ίνες) προσφέροντας, συγχρόνως, μια ευχάριστη γεύση. Ομιλήτριες στην εκδήλωση και συνιδρύτριες του Avoyog οι κες Ειρήνη Παπαμιχαήλ και Ελένη Παρασκευοπούλου. Το smoothie δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

Μια καινοτομία που παρουσιάστηκε ήταν αυτή της εταιρεία Jimini’s η οποία δημιούργησε μπάρες διατροφής με πρώτη ύλη ακρίδες, γρύλους και αλευροσκούληκες. Η ιδέα τους απέσπασε βραβείο στον διαγωνισμό World Food Innovation 2017 στην κατηγορία “Snacking”. Ο κος Clerment Scellier, ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας, αναφέρθηκε στο ελάχιστο κόστος της εκτροφής εντόμων σε αντίθεση με αυτό της διατροφής π.χ μιας αγελάδας. Η Jimini’s εκτρέφει συγκεκριμένα είδη εντόμων αφού πρώτα ελεγχθούν για την τοξικότητά τους και το ποσοστό πρωτεϊνών τους. Από αυτά δημιουργείται, κατόπιν, ένα είδος αλευριού (σκόνη από αλεσμένα έντομα) το οποίο χρησιμοποιείται στις μπάρες διατροφής που παράγουν. Η γεύση των συγκεκριμένων προϊόντων δεν διαφέρει καθόλου από τις συνηθισμένες μπάρες δημητριακών. Είναι, μάλιστα, αρωματισμένες με κανέλα, μήλο, κ.λπ. Σημαντικό το ότι απαγορεύεται να καταναλωθούν από άτομα με αλλεργίες στα αρθρόποδα.

ΠΛΗΡΕΣ ΓΕΎΜΑ

Άλλη πρόταση είναι αυτή της εταιρείας Feed, η οποία αφορά μπάρα δημητριακών και ενεργειακό ποτό. Και τα δυο προϊόντα είναι της κατηγορίας “χωρίς GMO”, δηλαδή χωρίς λακτόζη, γλουτένη και καρύδια. Ομάδα διαιτολόγων δημιούργησε το ποτό το οποίο περικλείει όλα τα θρεπτικά συστατικά ενός γεύματος σε ένα μπουκάλι 700 ml. Ο κος Nicolas Sendowski, από την Feed, περιέγραψε την ιδέα ως λύση για όσους δεν έχουν χρόνο για ένα πλήρες γεύμα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι, μπορούν να πιουν το ρόφημα ή να καταναλώσουν τις ενεργειακές μπάρες, χωρίς ζωϊκής προέλευσης ουσίες, λακτόζη και γλουτένη. Τα προϊόντα τους δεν προτείνονται σαν κάποια δίαιτα. Στόχος δεν είναι να υποκαταστήσουν τα παραδοσιακά καθημερινά γεύματα αλλά να προσφέρουν μια περιστασιακή επιλογή σε όσους ανθρώπους δεν έχουν το χρόνο ή την επιθυμία να ετοιμάσουν οι ίδιοι τα γεύματά τους.

ΒΡΩΣΙΜΗ ΚΟΥΠΑ

Τέλος, παρουσιάστηκε το προϊόν της νεοφυούς επιχείρησης Tassiopée που αφορά μια βρώσιμη κούπα για καφέ, απάντηση στα πλαστικά κύπελλα μιας χρήσης. Ο κος Nicolas Richardot, εμπνευστής της κούπας, περιέγραψε το πως την κατασκεύασε από αλεύρι και σοκολάτα. Δεν λιώνει στην επαφή με το ζεστό ρόφημα ενώ αν κάποιος πιεί τον καφέ του μπορεί, στη συνέχεια, να φάει το κυπελλάκι σαν μπισκότο. Η εταιρεία συμμετείχε με το προϊόν στο Salon Futur Foodtech. Αν και εδώ και 2 περίπου χρόνια κάποιο καφέ στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας σερβίρει τον καφέ σε χωνάκια, όπως εκείνα του παγωτού, ωστόσο αυτό το κυπελλάκι κάνει θραύση σε Γαλλία και Νέα Υόρκη. Κάτι παρόμοιο έχουμε και εδώ στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το καφέ “Italus” στην Καλλιθέα χρησιμοποιεί την εξής πατέντα. Μπισκοτένιο χωνάκι παγωτού, επικάλυψη σοκολάτας και μέσα ο καφές της επιλογής σας!

Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο της Μελίνας Κριτσωτάκη στο new deal

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου