“ΚΑΝΤΟ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ…”

Μοίρασε το

«Be polite and smile» (να σαι ευγενικός και να χαμογελάς) διδάσκουν οι γκουρού του marketing και της διαφήμισης. Αναπόφευκτα, οι διδαχές τους υιοθετούνται και στην πολιτική. Διόλου περίεργο οι προϊστάμενοι του Ντάνιελ Σπέκχαρντ να συνέστησαν “τόλμη και γοητεία”, έναντι των Ελλήνων υπηκόων. Κι αυτός ως γνήσιος γραφειοκράτης δεν είχε παρά να υπακούσει.

Την 4η Ιουλίου γιορτάζεται η μέρα της αμερικανικής ανεξαρτησίας. Κι οι Αμερικανοί απανταχού της γης ξέρουν να τιμούν με ξεχωριστό τρόπο την εθνική τους επέτειο.

Η παράδοση θέλει τη συγκεκριμένη μέρα, οι εορτασμοί στην Ελλάδα να περιορίζονται στο κήπο της πρεσβευτικής κατοικίας. Το έντονο πνεύμα αντιαμερικανισμού στην Ελλάδα δεν επιτρέπει κάτι περισσότερο…

Παρ’ όλα αυτά τα αμερικανικά προϊόντα έχουν μεγάλη απήχηση στους Έλληνες καταναλωτές. Είναι κι αυτή μια από τις ελληνικές αντιφάσεις. Και Coca Cola και Marlboro και Levis και Timberland, είναι στο τοπ των καταναλωτικών προτιμήσεων. Όπως στο τοπ είναι και τα αμερικανικά οπλικά συστήματα.

Δεν χρειάζεται και πολύ φιλοσοφία για να καταλάβει κανείς πως το παιχνίδι αυτό παίζεται απ’ ευθείας από τον ένοικο της πλατείας Μαβίλη. Η προσβασιμότητα του εκάστοτε Αμερικανού πρέσβη στα υψηλά κυβερνητικά κλιμάκια είναι δεδομένη. Αυτό που αλλάζει κάθε φορά είναι ο τρόπος προσέγγισης.

Σε αντίθεση με τους προκατόχους του, ο Ντάνιελ Σπέκχαρντ κρατά χαμηλούς τόνους και χαμογελά σε κάθε ευκαιρία. Ακόμα κι όταν κάνει δηλώσεις συλλυπητηρίων – όπως πρόσφατα με τη δολοφονία του αστυνομικού από τη «Σέχτα Επαναστατών». Πρόκειται ασφαλώς για μια αλλαγή συμπεριφοράς. Όχι όμως κι αντίληψης. Η παγκόσμια αμερικανική ηγεμονία πρέπει να διατηρηθεί πάση θυσία. Το ζήτημα είναι ο τρόπος.

«Be polite and smile» (να σαι ευγενικός και να χαμογελάς) διδάσκουν οι γκουρού του marketing και της διαφήμισης. Αναπόφευκτα, οι διδαχές τους υιοθετούνται και στην πολιτική. Διόλου περίεργο οι προϊστάμενοι του κ. Σπέκχαρντ να συνέστησαν “τόλμη και γοητεία”, έναντι των Ελλήνων υπηκόων. Κι αυτός ως γνήσιος γραφειοκράτης δεν είχε παρά να υπακούσει.

Προφανώς, ουδείς κατά το παρελθόν έκανε του κεφαλιού του. Ούτε ο Νίκολας Μπερνς, που όφειλε να είναι διαχυτικός με όλους και κυρίως με τον «ασταθή» Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Ούτε κι ο Τόμας Μίλερ, ο οποίος είχε αποστολή να συμμετάσχει εξωθεσμικά στις έρευνες για τη σύλληψη των μελών του ΕΛΑ και της 17Ν.

Ανάλογη αποστολή φαίνεται πως δεν έχει ο σημερινός Αμερικανός πρέσβης. Εν προκειμένω, ο… εργολάβος είναι βρετανικής καταγωγής. Όμως, στην υπόθεση πώλησης ακριβών οπλικών συστημάτων, οι… μεσάζοντες είναι περιττοί. Το έργο διεκπεραιώνεται απευθείας από τους άμεσα ενδιαφερομένους.

Κι επειδή οι εποχές άλλαξαν, άλλαξε και το στυλ. Κάθε πωλητής οφείλει να ακολουθεί τη μεθοδολογία της πειθούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ερεθίζει και να προκαλεί τον αγοραστή. Πόσο μάλλον όταν αυτός λοξοκοιτά και πωλητές με γνήσια γαλλική προφορά.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου