Ναυπηγική βιομηχανία, γιατί όχι; Σίγουρα, ναι!

Ο Κώστας Συλιγάρδος μας θυμίζει την αξία και τον πλούτο που κρύβει για τους Έλληνες η θάλασσα. “Ἔχουμε γῆ καί πατρίδα, ὅταν ἔχουμε πλοῖα καί θάλασσα”, έγραφε ο Ηρόδοτος. Και κάπως έτσι θα πρέπει να ξανασκεφτούμε να αναπτύξουμε την ναυπηγική βιομηχανία μας. new deal

Μοίρασε το

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Ο Κώστας Συλιγάρδος μας θυμίζει την αξία και τον πλούτο που κρύβει για τους Έλληνες η θάλασσα. “Ἔχουμε γῆ καί πατρίδα, ὅταν ἔχουμε πλοῖα καί θάλασσα”, έγραφε ο Ηρόδοτος. Και κάπως έτσι θα πρέπει να ξανασκεφτούμε να αναπτύξουμε την ναυπηγική βιομηχανία μας.


“Ἔχουμε γῆ καί πατρίδα, ὅταν ἔχουμε πλοῖα καί θάλασσα”. Ηρόδοτος

Εδώ και χρόνια έχω διατυπώσει την άποψη ότι η Ελλάδα θα μπορούσε με απλά και συγκεκριμένα “πράγματα” να έχει πολύ ψηλό ΑΕΠ. Μηδενική ανεργία και ιδιαίτερα υψηλό βιοτικό επίπεδο στο σύνολο των πολιτών της.

Ένας από τους άξονες που θα έπρεπε να έχουν αναπτυχθεί είναι αυτός της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Μάλιστα είχα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι θα μπορούσαμε με πέντε – έξι μεγάλα και καλά ναυπηγεία στις μισές περιφέρειες δηλαδή της Ελλάδος να κάνουμε την διαφορά.

Η σκέψη μου στηρίχτηκε στο μέγεθος του Ελληνικού στόλου (εφοπλισμός) που από μόνος του θα αρκούσε να φέρει πλούτο. Στην άρτια ναυτική και ναυπηγική μας παράδοση. Και φυσικά βλέποντας τον ανταγωνισμό.

Καμία ελληνική κυβέρνηση δεν το έβαλε προτεραιότητα. Ενώ άθλιοι μισθοφόροι συνδικαλιστές από συγκεκριμένες κομματικές τάσεις φρόντισαν στο παρελθόν να καταστρέψουν ακόμα και αυτά που υπήρχαν στην χώρα. Μάλιστα πιθανολογείται ότι δεν έγινε ούτε τυχαία ούτε χωρίς οφέλη για τους τραμπούκους με τα λοστάρια…

Έτσι καταφέραμε να σβήσουμε και αυτή την λάμπα ελπίδας όπως τόσες άλλες για χατήρι κάποιων που όμως αποκόμισαν οφέλη πολιτικά και ίσως οικονομικά ως αντιστάθμισμα για τις “υπηρεσίες” που προσέφεραν.

Ναυπηγική βιομηχνία, γιατί όχι; Σίγουρα ναι!

Σήμερα μαθαίνω ότι η επιλογή για την αναγέννηση του Νεωρίου στην Σύρο δείχνει ήδη εξαιρετικά αποτελέσματα.

Διαβάζω μάλιστα ότι η ζήτηση για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες ανάγκασαν την διοίκηση να προχωρήσει εσπευσμένα σε επενδύσεις. Για αγορά μηχανημάτων και λοιπών υποδομών.

Η πρόσφατη απόφαση να αποκλειστεί μάλιστα η Τουρκία από τους Έλληνες εφοπλιστές είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αναπτύξουμε τον κλάδο στο σύνολο του σε συνδυασμό με την συμφωνία της κυβέρνησης για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Οι ειδικότητες που σχετίζονται με το ναυπηγείο και οι επιχειρήσεις “δορυφόροι” θα μπορούσαν όχι μόνο να λύσουν το πρόβλημα της ανεργίας. Αλλά να δημιουργήσουν τάσεις απασχόλησης πρωτόγνωρες.

Παράλληλα όμως θα δημιουργούσαν τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας ευρύτερα, μιας και η ναυτιλία θα είναι παγκοσμίως η κινητήρια δύναμη για πολλές ακόμη δεκαετίες. Και οι ανάγκες επισκευών, συντηρήσεων, μετασκευών, και ναυπηγήσεων πλοίων όλων των τύπων απαραίτητη προϋπόθεση.

Τα Ελληνικά χέρια και τα Ελληνικά μυαλά είναι εγγύηση.

Με μια προϋπόθεση.

Να απομονωθεί κάθε ύποπτη προσπάθεια του παρελθόντος (όπως την περιγράψαμε) που κρύβεται πίσω από συγκεκριμένες σκοπιμότητες. Αλλά εκφράζεται με την μορφή του …συνδικαλιστικού κινήματος!

Ιδού η Ρόδος…

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

του αρθρογράφου

ideas change society

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου