ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΑΚΟΥΝΕ!!!

Μοίρασε το

Οι επιτυχημένοι επαγγελματίες έχουν κάποια μυστικά. Ένα από αυτά είναι η ενεργητική ακρόαση. Το να ακούν δηλαδή πολύ προσεκτικά τους συναδέλφους τους. Μάλιστα η εξάσκηση της ενεργητικής ακρόασης πολύ συχνά ξεχωρίζει τους ηγέτες από την ομάδα, καθώς είναι ένα ιδιαίτερο «ηγετικό» χαρακτηριστικό.

Το να ακούμε με προσοχή είναι δύσκολο μέσα στον τόσο θόρυβο της εργασιακής μας καθημερινότητάς. Γίνεται ακόμα δυσκολότερο γιατί η προσεκτική ακρόαση χρειάζεται χρόνο και στις μέρες μας ο χρόνος δε δίνεται απλόχερα. Τα e-mails τρέχουν, τα γεγονότα πολλές φορές μας ξεπερνούν. Οι άνθρωποι όμως παραμένουν άνθρωποι και αυτοί αποφασίζουν αν θα μας υποστηρίξουν ή όχι. Μια πρώτη άσκηση θα ήταν να προσπαθούσαμε να…

…αφήναμε τους συνομιλητές μας να βάλουν τελεία
Τυχαίνει συχνά να ξέρουμε ή μάλλον να φανταζόμαστε τι θέλει να πει ο συνομιλητής μας. Τον «βοηθάμε» λοιπόν να τελειώσει τη φράση του. Πέραν του ότι είναι αγενές και δείχνει έλλειψη σεβασμού, δε δίνει στο συνομιλητή μας τη δυνατότητα να πει αυτό που θέλει. Κι αυτό που θέλει πολύ συχνά είναι άλλο από αυτό που νομίζουμε. Καταλήγουμε λοιπόν να ακούμε περισσότερο τη φωνή μας και ενώ νομίζουμε ότι είμαστε «αρχηγοί» στην πραγματικότητα βγάζουμε αυθαίρετα συμπεράσματα και χάνουμε την υποστήριξη της ομάδας μας μικρής ή μεγάλης.
…ακούμε και με τα μάτια
Η επικοινωνία και κυρίως η έκφραση των συναισθημάτων μας είναι τις περισσότερες φορές μη λεκτική. Ένας επαγγελματίας και κυρίως ένας ηγέτης, που καταφέρνει να αποκωδικοποιήσει μη λεκτικά μηνύματα και δεν τα ξεπερνάει ως ασήμαντα, δημιουργεί εξαιρετικούς δεσμούς με τους συνεργάτες του κυρίως γιατί δίνει αξία στο πώς αισθάνονται.
…κάναμε περιλήψεις
Ένα κατεξοχήν εργαλείο που χρησιμοποιείται στη Συμβουλευτική είναι το summarising. Συνοψίζοντας τα λεγόμενα του συνομιλητή μας, επαληθεύουμε ότι κατανοήσαμε αυτό που ήθελε να μας πει και επιβεβαιώνουμε ότι τον ακούγαμε. Με αυτό το απλό εργαλείο λοιπόν κατορθώνουμε να σβήσουμε τα δυο βασικά προβλήματα που δημιουργεί η μη ενεργητική ακρόαση: τη μειωμένη κατανόηση και την έλλειψη σεβασμού. 2 σε 1!

Τέλος…

Ας μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι που συνεργαζόμαστε μας ξέρουν πολύ καλά. Πολλές φορές καλύτερα από ότι φανταζόμαστε, όπως αποδεικνύεται από τις αξιολογήσεις και το feedback που μας δίνουν για το πώς μας βλέπουν ως επαγγελματίες (personal brands). Γνωρίζουν λοιπόν πότε τους ακούμε προσεκτικά και πότε υποκρινόμαστε. Συνεπώς, αν είμαστε πολύ κουρασμένοι, αν πραγματικά βιαζόμαστε ή αν θεωρούμε αυτό που μας λένε μη σχετικό, ας πούμε την αλήθεια με σεβασμό στο πρόσωπό τους. Θα μας ακούσουν…

Μέχρι την άλλη εβδομάδα να φροντίζετε την καριέρα σας.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου