Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟ BRAND ΜΑΣ (ΜΕΡΟΣ Α)

Μοίρασε το

Φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς χρώμα. Πώς θα νιώθατε αν ξαφνικά όλα ήταν ασπρόμαυρα; Το χρώμα δημιουργεί σε όλους μας συναισθήματα, μας φωτίζει, μας κάνει σκεπτικούς, αισιόδοξους, τολμηρούς. Υπάρχει ολόκληρος κλάδος που ονομάζεται “color psychology” και αναφέρεται ακριβώς στην επίδραση των χρωμάτων στη ζωή μας.

To personal brand μας δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση: το «σωστό» χρώμα βοηθά το pb μας να γίνει ακόμα πιο ισχυρό συναισθηματικά. Το χρώμα είναι ένας υποσυνείδητος τρόπος να  επικοινωνήσουμε τα στοιχεία της μοναδικότητάς μας (personal brand attributes).

Με δεδομένο ότι έχουμε ξεκαθαρίσει ποια είναι αυτά τα στοιχεία, μπορούμε να επιλέξουμε το χρώμα που θα τα αναδείξει.  Μάλιστα, επειδή η μοναδικότητά μας είναι πάνω από όλα ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ, παρατηρούμε ότι τα χρώματα που μας ταιριάζουν είναι συνήθως τα χρώματα που μας αρέσουν ούτως ή άλλως. Δηλαδή ένας επαγγελματίας που χαρακτηρίζεται από τόλμη και χαίρεται να ρισκάρει είναι πολύ πιθανό να επιλέγει συχνά το κόκκινο χρώμα.

Ας επιλέξουμε και ας συνδυάσουμε λοιπόν τα χρώματα που μας αντιπροσωπεύουν. Η επιλογή μας έχει πολλές εφαρμογές:  logo, websites, κάρτες, επιστολόχαρτα, πινακίδες , έντυπα, folders.

Ενώ όμως δεν είναι ανάγκη, σε ένα website, για παράδειγμα, να επιλέξουμε ένα μόνο χρώμα, παρόλα αυτά να θυμόμαστε ότι  ο επισκέπτης θα μείνει με μια γενική εντύπωση. Τον κατευθύνουμε λοιπόν σωστά αξιοποιώντας τα βασικά χρώματα που μας αντιπροσωπεύουν.

ΜΠΛΕ

Στην πιο σκούρα απόχρωση αποπνέει αξιοπιστία, σοβαρότητα, εμπιστοσύνη, ακεραιότητα, εξουσία, αφοσίωση και επιμονή.
Χρησιμοποιείται από μεγάλες  πολυεθνικές κυρίως στον τομέα των Οικονομικών, επιχειρήσεις ΙΤ, πολιτικά κόμματα του συντηρητικού χώρου και επιχειρήσεις του Ιατρικού κλάδου.

Παρατηρήστε τα sites και λογότυπα: Ιατρικό Αθηνών, Αστυνομία, ΙΒΜ, ΝΟΚΙΑ, Deloitte, KPMG, facebook, ΒιοΙατρική  που έχουν ως βασικό χρώμα το μπλε.

Στην πιο ανοιχτή απόχρωση και σε συνδυασμό πολλές φορές με την σκούρα, συνδέεται κυρίως με την καθαρότητα του  νερού  και τη θάλασσα, το ταξίδι.
Παρατηρήστε τα site των : ΒΙΚΟΣ, Ζαγόρι, Blue Star Ferries

KOKKINO

Το χρώμα της έντασης, της δράσης, του ενθουσιασμού, του ρίσκου (και του κινδύνου), δείχνει brands που αποπνέουν πάθος, ενέργεια και αποφασιστικότητα. Όταν βλέπουμε κάτι κόκκινο οι παλμοί μας ανεβαίνουν και η καρδιά χτυπά πιο γρήγορα.

Παραδείγματα: Virgin, Coca Cola, Vodafone, Πυροσβεστική

Ενώ στην σκούρα απόχρωσή του το κόκκινο, συνδέεται περισσότερο με την αντρική ενέργεια στην πιο ροζ απόχρωση συνδέεται με τη θηλυκή ενέργεια.
Παρατηρήστε το site του νερού Evian που συνδυάζει το ροζ με το γαλάζιο (που λέγαμε πιο πάνω).

ΠΡΑΣΙΝΟ

Παρατηρήστε τα sites και logos των The Body Shop,  Starbucks, COSMOTE

Είναι όλα στις αποχρώσεις του πράσινου που αποπνέει έναν αέρα ανανέωσης (η COSMOTE γεννήθηκε από το «σοβαρό» μπλε σκούρο ΟΤΕ), συνδέεται με το περιβάλλον και το φυσικό τρόπο ζωής (The Body Shop) ή παραπέμπει σε ζωντάνια και ενεργητικότητα (καφές Starbucks)

Στην πιο σκούρα απόχρωση στο Δυτικό Κόσμο συνδέεται με το χρώμα του χρήματος, αντίθετα με τους Κινέζους για παράδειγμα που συνδέουν τον πλούτο με το κόκκινο.

ΚΙΤΡΙΝΟ

Μας θυμίζει τo χρώμα του ήλιου. Είναι το χρώμα που αντιλαμβάνονται πρώτα από όλα τα μάτια γι’ αυτό και χρησιμοποιείται (με μέτρο) για να τραβήξει την προσοχή. Μας βοηθά στη λήψη αποφάσεων και ενισχύει την ανάπτυξη των λογικών διαδικασιών (που οδηγούν σε μια αγορά, για παράδειγμα).

Συνδέεται με τη ζεστασιά, το φως, την αισιοδοξία και τη θετική διάθεση.

Παρατηρήστε τα logos των SHELL, KODAK, Ferrari, Lamborghini, JCB και ΙΚΕΑ που χρησιμοποιούν το κίτρινο σε συνδυασμό με Κόκκινο για ένταση και πάθος και με Μπλε για αξιοπιστία.

Την επόμενη Κυριακή θα δούμε την επίδραση των υπολοίπων βασικών χρωμάτων στο personal brand μας.
Μέχρι τότε, να φροντίζετε την καριέρα σας.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου