ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΒΑΣΕΙ ΓΟΝΙΔΙΩΝ

Μοίρασε το

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

20.000 γονίδια αποφασίζουν για εσάς, πριν από εσάς ! Και αν στον ιατρικό κόσμο κάτι τέτοιο είναι εδραιωμένο ως αντίληψη για το DNA, βρισκόμαστε στο κατώφλι του να περάσουμε στο επόμενο στάδιο, σε εκείνο που τα γονίδια εισβάλουν ως το νέο big data case στην τεχνολογία και αρχίζουν να ξεψαχνίζονται για να φανερώσουν όχι απλώς τρέχουσες προτιμήσεις, αλλά και εκείνες που θα προκύψουν στο μέλλον !

Μπερδευτήκατε ; Ας το δούμε σύμφωνα με όσα συμβαίνουν σήμερα. Σήμερα μια ολόκληρη “επιστήμη” έχει στηθεί γύρω από το κάθε “κλικ” που κάνετε στο διαδίκτυο. Ένα “κλικ” από μόνο του δεν λέει πολλά, όμως πολλά “κλικ” μαζεμένα, συγκεντρωμένα σε καθημερινή βάση που αναλύονται με πολύπλοκους αλγορίθμους, μπορούν να φανερώσουν τις προτιμήσεις σας, τι σας αρέσει, τι αγοράζετε, τι θα αγοράζατε, με ποιο τρόπο θα μπορούσε κάτι να γίνει ελκυστικό ώστε να επιθυμήσετε να το αποκτήσετε.

Δεν είναι κάτι προσωπικό, όπως κακώς νομίζουν πολλοί, όμως ο κάθε ένας από εμάς συγκροτεί ένα προφίλ καταναλωτή που περιφέρεται στο αχανές του Διαδικτύου, διαμορφώνει συνήθειες, προτιμήσεις, και εν τέλει αποτελεί εν δυνάμει στόχο για κάποια προϊόντα που μπορούν να ταιριάζουν με αυτό το καταναλωτικό προφίλ. Δουλειά εκείνων που αναλύουν τα δικά μας “κλικ” είναι να μας κάνουν να πατήσουμε το κρίσιμο τελευταίο, εκείνο του “checkout” για να ολοκληρωθεί η αγορά.

Με τα data analytics να μπαίνουν σιγά σιγά σε ευρεία χρήση ακόμα και από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, το επόμενο βήμα δείχνει ότι θα γίνει με γνώμονα το DNA ! O Justin Kao, συνιδρυτής της Helix, μιας εταιρείας στο San Francisco που το περασμένο καλοκαίρι εξασφάλισε χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων, πιστεύει ότι εκεί ακριβώς βρίσκεται το επόμενο χρυσωρυχείο των πληροφοριών. Η χρηματοδότηση δόθηκε για να αναπτυχθεί το πρώτο ψηφιακό “μαγαζί” εφαρμογών που θα σχετίζονται με γενετικές πληροφορίες !

Η ιδέα είναι σχετικά απλή. Από το DNA σήμερα μπορούμε να διαγνώσουμε κινδύνους για την υγεία, συγκεκριμένα προσωπικά χαρακτηριστικά και να γίνουν συσχετισμοί καθώς το γονιδιακό αποτύπωμα του καθενός μας είναι μοναδικό. Τα 20.000 έως 25.000 γονίδια που το αποτελούν μπορούν να υποστούν πολύπλοκες αναλύσεις, χωρίς κάθε φορά κάποιος να δίνει δείγμα, και να αποκαλύψουν μελλοντικές ανάγκες σε επίπεδο καταναλωτή.

Με δύο λόγια, σήμερα η ανάλυση παρατηρεί τη συμπεριφορά του καταναλωτή ώστε να εκμαιεύσει πληροφορία και να τον σπρώξει σε μια αγορά, στο μέλλον ο Kao φιλοδοξεί να ξέρει μέσω των γονιδίων σας, τι θα αναζητήσετε, επιθυμήσετε, χρειαστείτε στο μέλλον ή τουλάχιστον τι θα μπορούσε οπωσδήποτε να σας φανεί ελκυστικό σύμφωνα με τις γονιδιακές σας τάσεις ! Το σκεπτικό πίσω από αυτό είναι ότι οι μελλοντικές αποφάσεις σας κατά κάποιο τρόπο κρύβονται μέσα στα γονιδιακά σας χαρακτηριστικά και μένουν εκεί μέχρι να τις “ενεργοποιήσετε”. Αν λοιπόν κάποιος έχει πρόσβαση στο DNA σας, τότε είναι πολύ πιθανό να έχει το κλειδί για όλα εκείνα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να επιθυμήσετε την επόμενη δεκαετία !

Πολλοί είναι εκείνοι που σήμερα θέτουν ζητήματα νομικής φύσεως και απορρήτου σχετικά με το DNA του κάθε ανθρώπου, όμως αυτό συνέβαινε πάντα με κάθε νέα τεχνολογία. Σκεφτείτε απλώς σήμερα πόσα στοιχεία σας – πόσα “κλικ” προσωπικής φύσεως “δίνετε” συνειδητά ή ασυνείδητα ως input πολλαπλών αναλύσεων που αποκαλύπτουν την καταναλωτική σας συμπεριφορά. Αν λοιπόν αύριο κάποιος σας έλεγε ότι με 5 δολάρια θα μπορούσατε να είχατε μια πλήρη χαρτογράφηση των γονιδίων σας με ενημέρωση σχετικά με χαρακτηριστικά που σχετίζονται με ασθένειες ή πράγματα που πρέπει να προσέξετε και εκείνος με τη σειρά του, λόγω του χαμηλού κόστους, θα μπορούσε να αναλύσει το γονιδιακό σας αποτύπωμα “για κάθε νόμιμη χρήση” τι θα κάνατε ;

Ένας νέος κόσμος πληροφοριών σίγουρα ανοίγεται μπροστά μας. Ένας κόσμος προσωποποιημένων υπηρεσιών, όχι απλώς προσαρμοσμένων στις υπό διαμόρφωση προτιμήσεις μας, αλλά βασισμένων σε ό,τι φέρνουμε στον κόσμο από τα πρώτα δευτερόλεπτα της ύπαρξής μας. Αν και η εμφάνιση πωλητών με διάφορα gadgets και συσκευές στο μαιευτήριο “για το παιδί” φαντάζει ολίγον “τρομακτική”, ωστόσο αν το όλο πράγμα γίνει με μέτρο έχει πιθανότητες να αποτελέσει λαμπρό πεδίο για το customer targeting της επόμενης μέρας !

Με πληροφορίες από τα technologyreview.com και boundless.com.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

του αρθρογράφου

ideas change society

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου