Αν πιστεύετε ότι τα προβλήματα των δασκάλων στα σχολεία με την τεχνολογία είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, γελιέστε. Απλώς σε άλλες χώρες οι προβληματισμοί έχουν ξεπεράσει το πεδίο της χρήσης ή μη του διαδραστικού πίνακα.
Πρόσφατη μελέτη στις ΗΠΑ έδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς δασκάλους νιώθουν πολύ άνετα στο να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες των ΤΠΕ, αλλά περιορίζονται σε ασκήσεις και παρουσιάσεις χωρίς να χρησιμοποιούν πλατφόρμες συνεργασίας ή άλλα εργαλεία που θα μπορούσαν να εξελίξουν τη διαδικασία μάθησης. Η λογική του πίνακα κυριαρχεί ακόμα και τεχνολογικά.
Το “να δείξουμε” υπερισχύει του “να κάνουμε” και κυρίως του “να κάνουμε μαζί”.
Με το ψηφιακό χάσμα να συνεχίζει να αποτελεί μια πραγματικότητα, ο Πρόεδρος Ομπάμα πρόσφατα έθεσε ως στόχο την αύξηση της χρήσης της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία (δεν είναι γνωστό ακόμα τι γνώμη έχει επί τούτου ο Ντόναλντ). Οι δάσκαλοι λένε ότι χρειάζονται περισσότερη κατάρτιση, οι τεχνολόγοι ψάχνουν να βρουν όλο και πιο εύκολους τρόπους για να εντάξουν τις νέες τεχνολογίες σε ένα πνεύμα συνέργειας μέσα στις σχολικές αίθουσες.
Υπάρχει βέβαια και η οικονομική διάσταση, ακόμα και για τις ΗΠΑ. Σε πολλές περιοχές είτε τα παιδιά δεν μπορούν να έχουν κατάλληλο εξοπλισμό, είτε τα ίδια τα σχολεία δεν έχουν τις υποδομές που χρειάζονται.
Ακόμα και στις ΗΠΑ λοιπόν ισχύει το γεγονός ότι καινοτομία δεν είναι απλώς να μοιράσουμε υπολογιστές ή ταμπλέτες και να στήσουμε ασύρματο ίντερνετ. Καινοτομία δεν είναι η υποδομή, είναι η σωστή χρήση, οι νέες λογικές μάθησης, οι νέες πλατφόρμες.
Έτσι, για να μη ρίχνουμε συνέχεια το ανάθεμα στην Ελλάδα μας … Αν αυτή είναι η κρατούσα κατάσταση στις ΗΠΑ, τότε καλά είμαστε αν υποθέσουμε ότι στις ελληνικές αίθουσες τα περισσότερα πιτσιρίκια κυκλοφορούν με κινητά τελευταίας τεχνολογίας. Και ας κυνηγάνε pokemon. Και το παιχνίδι, μάθηση είναι!
Πηγή: educationdive.com