ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑ

Μοίρασε το

της ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΓΕΩΡΓΑΚΗ

Τι και αν οι μέρες είναι γιορτινές. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να εντοπίσει κανείς μια καλή είδηση. Κάτι που θα τον κάνει να αισθανθεί ελπίδα, προσδοκία, αισιοδοξία για τον καινούργιο χρόνο που σε λίγο θα έρθει.

Είναι τα ΜΜΕ που τα παρουσιάζουν όλα τόσο μαύρα, είναι μαύρα είναι στην πραγματικότητα. Εδώ οι γνώμες διίστανται. Κάποιος θα έλεγε ότι το μαύρο της πραγματικότητας είναι πιο μαύρο από το μαύρο των ΜΜΕ. Κάποιος άλλος θα έλεγε ότι τα ΜΜΕ μαυρίζουν τον κόσμο κι ο κόσμος με τη σειρά του την αγορά. Και πάει λέγοντας.

Τώρα το κατά πόσο η κατάσταση που διαδραματίζεται στην αγορά είναι αποτέλεσμα της έλλειψης χρημάτων (ποιος γνωρίζει αλήθεια πόσα χρήματα υπάρχουν στα μπαούλα κι όχι μόνο…) ή κακής ψυχολογίας, ουδείς μπορεί να το πει με βεβαιότητα. Η ουσία όμως είναι ότι φέτος η αγορά ήταν υποτονική. Οι Έλληνες ξόδεψαν πολύ λιγότερα και από τους Ιρλανδούς που πρόσφατα μπήκαν στο μηχανισμό στήριξης. Λες και εκείνοι νοιώθουν τη “θηλιά” του μνημονίου στο λαιμό τους. 

Αλλά άλλο Έλληνας, άλλο Ιρλανδός. Στην Ελλάδα το “κλίμα” παίζει ρόλο στην ψυχολογία όλων. Είτε το διαμορφώνει ο καιρός, είτε οι ειδήσεις. Και κάπως έτσι με την ευκολία που κάποτε οι Έλληνες ξόδευαν αφειδώς, με την ίδια ευκολία σήμερα, κλείνονται στα σπίτια τους, στον εαυτό τους και φυλάνε τα χρήματα τους. Υπερβολικοί και στην μια περίπτωση και στην άλλη.

Και στις δυο περιπτώσεις όμως, υπάρχει κάτι κοινό. Η διακριτή πλέον έλλειψη ικανότητας της πλειονότητας των Ελλήνων πολιτών να διαχειρίζονται είτε μια ευχάριστη, είτε μια δυσάρεστη κατάσταση. Ανικανότητα που προφανώς έγκειται στην παιδεία και στην κουλτούρα που εμφανώς λείπει απ’ το προσωπικό τους οπλοστάσιο.

Μαραζώνουν για παράδειγμα οι Έλληνες επειδή πια δυσκολεύονται να καταναλώσουν όσα κατανάλωναν προ ετών, όταν η επίδειξη πλούτου είχε γίνει εθνικό σπορ. Μαραζώνουν οι Έλληνες επειδή δεν μπορούν να γεμίζουν όπως παλιά το καρότσι του σούπερ μάρκετ με περιττά πράγματα – συνήθειο που τους καθιστούσε ξεχωριστούς σε σχέση με τους βορειοευρωπαίους που αγοράζουν ό,τι ακριβώς εξυπηρετεί τις ανάγκες της καθημερινότητάς τους.

Μαραζώνουν οι Έλληνες που διαπιστώνουν ότι η Ευρώπη που τους περιέγραψαν έχει και την άλλη πλευρά της. Που δεν είναι μόνο Mercedes, ευρώ και κινητά τηλέφωνα. Αλλά είναι και σύνεση, μεθοδικότητα, προγραμματισμός, εργατικότητα και το κυριότερο αναζήτηση της προσωπικής ευτυχίας και σε πράγματα ξένα προς το χρήμα.

Διότι οι μπάντες που στήνονται στις πλατείες των ελληνικών πόλεων, γεμίζουν την ατμόσφαιρα τις ψυχές των ανθρώπων με μελωδίες χωρίς να απαιτούν οικονομικό αντίτιμο…

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου