ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ;

Μοίρασε το

του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Πόσες φορές έχεις ακούσει η διαβάσει την ατάκα των πολιτικών ότι δεν πορεύονται με βάση τις δημοσκοπήσεις, ειδικά όταν αυτές δεν τους συμφέρουν;

Τους έχεις πιστέψει; Πόσες αντικρουόμενες δημοσκοπήσεις προβάλλονται από τα Μ.Μ.Ε. παραμονές των εκλογών;

Πόσες άλλα λένε και άλλα βγάζει η κάλπη; Και σε τελική ανάλυση, πώς διασφαλίζεται η εγκυρότητα και η αντικειμενικότητά τους; Είναι τυχαίο που φαντάζεσαι (και ποτέ δεν πέφτεις έξω) το αποτέλεσμα των δημοσκοπήσεων και μόνο που θα ακούσεις ποια εφημερίδα, κανάλι ή οργανισμός την παρήγγειλε; Λες, αν κάνουν μια δημοσκόπηση τα πρόβατα και μια οι λύκοι για το κοινωνικά αποδεκτό είδος διατροφής, θα βγάλουν το ίδιο αποτέλεσμα;

Ε, όσο και να σου φαίνεται παράδοξο, οι αμφιλεγόμενες δημοσκοπήσεις αποτελούν βασικό εργαλείο χάραξης της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. Στις 8 Φεβρουαρίου του 2011 δημοσιεύθηκε δημοσκόπηση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και στις 20 Μαρτίου μια ακόμη για το νέο Λύκειο.

Δεν συζητάει το Υπουργείο Παιδείας με τους εκπαιδευτικούς (τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα περί δήθεν πρωταγωνιστών της εκπαίδευσης), με τους γονείς ή τους μαθητές. Αλήθεια, πού πήγαν οι συναντήσεις της κυρίας Διαμαντοπούλου με τους μαθητές τις πρώτες ημέρες της θητείας της για να τους ακούσει και να συζητήσει μαζί τους; Πώς εξατμίστηκε έτσι η περισσή κατανόηση και το συγκινητικό ενδιαφέρον;

Επίσης, καμία ανάμειξη δεν έχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο Λύκειο. Ε, γιατί να έχει; Πιο έγκυρη εκπαιδευτική πολιτική χαράζεις με τυχαίο τηλεφώνημα στη νοικοκυρά που μόλις έβαλε το παστίτσιο στο φούρνο.

Διάβασε φίλε αναγνώστη, ορισμένα στοιχεία από τη δημοσκόπηση για να δεις τα νέα ήθη στην εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας.

– Δείγμα 2000 ατόμων (για την ακρίβεια 1987). Ακόμη και για το αν αρέσει μια οδοντόκρεμα πιο πολλούς ρωτάνε.

– Το ποσοστό εκπαιδευτικών (ιδιωτικών και δημοσίων όλων των βαθμίδων) είναι 10,6% και των μαθητών 4%. Σύγκρινε με τα ποσοστά των ιδιωτικών υπαλλήλων (19,6%), των μη επιστημόνων ελεύθερων επαγγελματιών (11,1%), των νοικοκυρών (10,8%), των συνταξιούχων (7,6%), των ανέργων (7%) και των αγροτών –ψαράδων (3,3%)!!!!

– Το 46,8% δηλώνει ότι ο αριθμός των μαθημάτων στο Λύκειο πρέπει να μειωθεί και το 38,7% ότι πρέπει να μειωθεί ή ύλη. Με ποια κριτήρια απάντησαν οι παραπάνω κατηγορίες;  

– Αράδιαζαν μαθήματα (19 τον αριθμό) και ρωτούσαν τους ταλαίπωρους ανθρώπους εάν θεωρούν ότι πρέπει να είναι υποχρεωτικά ή επιλεγόμενα. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, μια αυθόρμητη, ανεύθυνη, ατεκμηρίωτη, χωρίς επίγνωση και συναίσθηση απάντηση ενός αγνώστου αποτυπώνει το στίγμα των μαθημάτων στο Λύκειο και την τάση στο χώρο της παιδείας, όπως λέει η εταιρεία που διενήργησε τη δημοσκόπηση; Θα μας τρελάνετε εντελώς; Για τα Θρησκευτικά, το 37% απάντησε ότι το θέλει υποχρεωτικό και το 62,4% επιλεγόμενο. Γνωρίζουν άραγε τι πραγματεύεται το μάθημα στο Λύκειο; Γιατί δεν αποτολμάτε μια γενικότερη διερεύνηση του θέματος, αφού σας ενδιαφέρει η κοινή γνώμη; Ένα δημοψήφισμα, ας πούμε….

– Πώς και σας ξέφυγε η ερώτηση για την αποτίμηση του έργου της κυρίας Διαμαντοπούλου στο Υπουργείο Παιδείας; Θα είχε ενδιαφέρον να μαθαίναμε…

Η αμφιλεγόμενη αυτή δημοσκόπηση είναι ένα ακόμη δείγμα της προαποφασισμένης πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, ένα ακόμη δείγμα αυταρχισμού, αλλά και ουσιαστική ομολογία αποτυχίας. Δέχεστε, κυρία Υπουργέ, ως έγκυρες άλλες δημοσκοπήσεις για το ίδιο θέμα, οι οποίες όμως δεν θα έχουν γίνει κατά παραγγελία του Υπουργείου Παιδείας;

Πλέον αυτό που έχει πραγματικά ενδιαφέρον είναι να πληροφορηθούμε την άποψη των συνδικαλιστικών οργανώσεων επί της δημοσκόπησης και κυρίως της ΠΑΣΚ, της πάλαι ποτέ λαλίστατης και αντιδραστικής.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου