Τα Ποσειδώνια υποδέχονται την παγκόσμια ναυτιλία

Ο Κωνσταντίνος Μαργαρίτης πήγε στα εγκαίνια των Ποσειδωνίων 2022 και μας μεταφέρει ένα κλίμα αισιοδοξίας για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας. new deal

Μοίρασε το

Ο Κωνσταντίνος Μαργαρίτης πήγε στα εγκαίνια των Ποσειδωνίων 2022 και μας μεταφέρει ένα κλίμα αισιοδοξίας για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας.


 

Τα επίσημα εγκαίνια των Ποσειδωνίων 2022, της κορυφαίας ναυτιλιακής διοργάνωσης στον κόσμο που υποδέχθηκε και πάλι στην Αθήνα την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έπειτα από τέσσερα χρόνια, πραγματοποιήθηκαν παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η τελετή των εγκαινίων σηματοδότησε την επανέναρξη της πιο αναμενόμενης εκδήλωσης του διεθνούς ναυτιλιακού ημερολογίου, η οποία είναι φέτος η μεγαλύτερη σε μέγεθος στα 54 χρόνια ιστορίας της, έχοντας αυξήσει κατά 7% τον καθαρό εκθεσιακό χώρο σε σύγκριση με την διοργάνωση του 2018.

Συνολικά, 1.948 εκθέτες από 88 χώρες και 24 εθνικά περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία παρουσιάζουν τα προϊόντα τους και καταθέτουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, την οποία αναμένεται να επισκεφθούν περισσότεροι από 18.000 ξένοι και Έλληνες επισκέπτες. Ανάμεσά τους χιλιάδες σύνεδροι που έχουν φτάσει στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν τα 68 συνέδρια, σεμινάρια και εργαστήρια που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν παράλληλα με την έκθεση στους χώρους του Metropolitan Expo. 

Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός, «σε επιστολή μου προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κα Ursula Von der Leyen, την κάλεσα η ναυτιλία να γίνει ευρωπαϊκή προτεραιότητα. Με 4 προτάσεις: 

Πρώτον, να ενταθεί η έρευνα και η ανάπτυξη τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων που θα είναι συμβατά με το περιβάλλον. Ασφαλή για τα πλοία. Και βιώσιμα για την οικονομία. 

Δεύτερον, να αναθεωρηθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζονται ίσοι όροι ανταγωνισμού στις Μεταφορές. 

Τρίτον, να κατανέμονται δίκαια μεταξύ των κρατών-μελών τα έσοδα απ’ το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών ειδικά στο θαλάσσιο εμπόριο. 

Και τέταρτον, να ισχύσει ο μηχανισμός της αρχής «ο ρυπαίνων  πληρώνει» με υπεύθυνο τον χειριστή και όχι τον ιδιοκτήτη του πλοίου. Θέση που συμμερίζεται πλήρως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Μιλώ για πρωτοβουλίες, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης,  που υπερβαίνουν το μέγεθος της χώρας μας. Αντανακλούν, ωστόσο, την επιρροή της στα ναυτιλιακά πράγματα. Και, κυρίως, ευθυγραμμίζονται με το μέλλον. Το στοίχημα των καιρών είναι διπλό και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε κατάματα. «Ορθόπλωρα», όπως θα έλεγαν οι καπετάνιοι μας. Ο πόλεμος της Ουκρανίας άνοιξε το ζήτημα της ενέργειας και επιτάχυνε τη συζήτηση για την πράσινη μετάβαση.»

Η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. κα Adina Valean  μεταξύ άλλων, τόνισε: 

«Πιστεύω στη δύναμη της αγοράς να επιλέγει τις καλύτερες τεχνολογίες για να πετύχει συγκεκριμένους στόχους. Ο ρόλος μας ως ρυθμιστικών φορέων είναι να θέσουμε τους στόχους και να δείξουμε τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Εναπόκειται στη βιομηχανία να επιλέξει την καλύτερη τεχνολογία για τα πλοία και τις επιχειρήσεις της. Οι τεχνολογίες είναι άφθονες –αλλά δεν είναι απαραίτητα εύκολο να εφαρμοστούν σε ευρεία κλίμακα. Αυτές ακριβώς οι προκλήσεις είναι που κάνουν τα Ποσειδώνια τόσο σημαντικά: ένα μέρος για να φέρεις όλους τους φορείς μαζί, να συζητήσουμε, να δοκιμάσουμε και να σφυρηλατήσουμε νέες συνεργασίες που θα μας πάνε μπροστά. Το 2020, το θαλάσσιο εμπόριο κατέγραψε πτώση της τάξης του 3,8 %. Το ποσοστό αυτό κρατήθηκε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα χάρη στις προσπάθειες των ανδρών και των γυναικών που, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, συνέχισαν να μπαρκάρουν για να μεταφέρουν τρόφιμα, φάρμακα και καθημερινά αγαθά. Οι ναυτικοί συγκαταλέγονται στους αφανείς ήρωες της εποχής μας, αφού διατήρησαν ανέπαφες τις εφοδιαστικές αλυσίδες και κράτησαν το διεθνές εμπόριο σε λειτουργία. Η μείωση των εκπομπών ρύπων θα ήταν εύκολη εάν είχαμε μια ενιαία τεχνολογία απανθρακοποίησης  που να ικανοποιεί ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο. Κάτι τέτοιο όμως δεν υπάρχει.»

Η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κα Μελίνα Τραυλού στον χαιρετισμό της ανέφερε: 

«Είναι ύψιστη προτεραιότητα, το ευρωπαϊκό αλλά και το διεθνές κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο να συμβάλουν στην πρόοδο και στην εξέλιξη της ναυτιλίας και όχι στη δημιουργία αδιεξόδων. Απαιτούνται λύσεις οικουμενικές και πάνω απ’ όλα εφικτές! Λύσεις, που δε θα στρεβλώνουν τον διεθνή ανταγωνισμό και δε θα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Μόνο έτσι, μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου μας. Η ναυτιλία μας, περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται λύσεις ρεαλιστικές, λύσεις που θα προχωρήσουν τον κλάδο μας στη νέα του εποχή. Και η νέα εποχή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ενεργειακή μετάβαση.»

Ο κ. Θοδωρής Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., επεσήμανε: «Τα Ποσειδώνια επιστρέφουν ισχυρότερα και μεγαλύτερα από ποτέ, καθώς η ανανεωμένη δυναμική του κλάδου τροφοδοτεί τη δέσμευσή μας να κάνουμε αυτή τη διοργάνωση μια αξέχαστη συγκέντρωση όπου τα μέλη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας θα δικτυωθούν, θα μάθουν και θα αλληλεπιδράσουν, για σήμερα και για αύριο. Η επανέναρξη των Ποσειδωνίων είναι, επίσης, μια σπουδαία εξέλιξη για την οικονομία της Αθήνας, καθώς η εκδήλωσή μας συνεισφέρει τζίρο 60 εκατομμυρίων ευρώ στους τοπικούς τομείς φιλοξενίας, μεταφορών και εστίασης.»

Η Ελλάδα μπορεί και πετυχαίνει τους στόχους της. Η ελληνική ναυτιλία χρειάζεται οικουμενική στήριξη για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου