Αν θες να πεις Σκόπια να το λες

Ο Θανάσης Κ. προτρέπει να αποκαλούμε τα Σκόπια όπως θέλουμε και να μην πέφτουμε παραπλάνησης. Διότι κανείς, ούτε η Συμφωνία των Πρεσπών μας επιβάλει να αποκαλούμε τη γειτονική χώρα ως Βόρεια Μακεδονία. new deal

Μοίρασε το

Ο Θανάσης Κ. προτρέπει να αποκαλούμε τα Σκόπια όπως θέλουμε και να μην πέφτουμε παραπλάνησης. Διότι κανείς, ούτε η Συμφωνία των Πρεσπών μας επιβάλει να αποκαλούμε τη γειτονική χώρα ως Βόρεια Μακεδονία.


Μην ακούτε τις ανοησίες που λέγονται δεξιά-αριστερά. Μπορείτε να αποκαλείτε τα Σκόπια όπως θέλετε: Σκόπια, FYROM, πΓΔΜ. Κανείς δεν μπορεί να σας επιβάλει να αποκαλείτε τη χώρα αυτή «Βόρεια Μακεδονία». Κι όποιος σας λέει κάτι άλλο, παραβιάζει κι αυτήν ακόμα τη Συμφωνία των Πρεσπών! Να τι αναφέρεται σχετικώς στο άρθρο 1 παράγραφος 7:

«Από τη θέση σε ισχύ της παρούσας Συμφωνίας… οι όροι «Μακεδονία», «Δημοκρατία της Μακεδονίας»… σε μεταφρασμένη ή αμετάφραστη μορφή, καθώς και το προσωρινό όνομα «πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας» και το ακρωνύμιο «πΓΔΜ» θα σταματήσουν να χρησιμοποιούνται … σε οιοδήποτε επίσημο πλαίσιο». Σε επίσημο πλαίσιο! Και μόνο.

Η συμφωνία των Πρεσπών λέει κι άλλα…

Αλλά «ανεπισήμως», οι πολίτες στις συνομιλίες μεταξύ τους, οι αρθρογράφοι, οι σχολιαστές, οι δημοσιογράφοι, ΔΕΝ λειτουργούν σε «επίσημο» πλαίσιο και μπορούν να εκφράζονται όπως θέλουν. Και να χρησιμοποιούν όποιον όρο θέλουν. Κι όσοι θέλουν να τους αποκαλούν «Σκόπια», ασφαλώς μπορούν να το κάνουν. Αυτό δα έλειπε!

Ύστερα υπάρχει και το άρθρο 7 της Συμφωνίας (των Πρεσπών), που αναφέρεται στους όρους «Μακεδονία», και «Μακεδόνας». Προβλέπει λοιπόν, ρητά (παράγραφος 1): ότι (αυτοί οι όροι) «αναφέρονται σε διαφορετικό ιστορικό πλαίσιο». Και διευκρινίζει: Παράγραφος 2:

«Αναφορικά με το πρώτο μέρος (δηλαδή με την Ελλάδα) με αυτούς τους όρους («Μακεδονία» και «Μακεδόνες») νοούνται όχι μόνον η περιοχή και ο πληθυσμός της Βόρειας Περιοχής του Πρώτου Μέρους (δηλαδή της Βόρειας Ελλάδας), αλλά και τα χαρακτηριστικά τους, καθώς και ο Ελληνικός Πολιτισμός, η ιστορία, η κουλτούρα και η κληρονομιά αυτής της περιοχής από την αρχαιότητα ως σήμερα…».

Τι σημαίνει αυτό; Ότι με βάση το ίδιο το «γράμμα» της Συμφωνίας, για τους Έλληνες, «Μακεδονία» είναι η Βόρεια Ελλάδα και «Μακεδόνες», οι κάτοικοί της και «Μακεδονικός Πολιτισμός», όλος ο Ελληνικός Πολιτισμός αυτής της περιοχής από την αρχαιότητα ως σήμερα! Και να μη το προέβλεπε αυτό η Συμφωνία, εμείς πάλι αυτό θα πιστεύαμε! Αλλά αφού το προβλέπει σαφώς, κανείς δεν μπορεί να την επικαλείται για να …μας αλλάξει τη συνείδησή μας. Και μάλιστα, με το στανιό! Κι αφού για μας Μακεδονία είναι η Ελληνική Μακεδονία και Μακεδόνες οι Έλληνες Μακεδόνες, τους «άλλους» κάπως αλλιώς θα βρούμε να τους λέμε, για να τους ξεχωρίζουμε. Τελεία και παύλα.-

Και η «κορωνίδα»: στην τελευταία (Πέμπτη) παράγραφο του άρθρου 7 αναφέρεται ρητά: «Τίποτε στην παρούσα Συμφωνία δεν αποσκοπεί στο να υποτιμήσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ή να αλλοιώσει ή να επηρεάσει τη χρήση (των όρων «Μακεδονία» και Μακεδόνες») από τους πολίτες εκάστου μέρους…» Εντάξει, παιδιά; Συνεννοηθήκαμε; Εμείς θα λέμε Μακεδονία την Ελληνική Μακεδονία και Μακεδόνες τους Έλληνες Μακεδόνες, όπως μάθαμε, όπως ξέραμε – και όπως είναι η ιστορική αλήθεια (γι’ αυτό και η Ελληνική Μακεδονία ονομάζεται «Ιστορική Μακεδονία»).

Τους άλλους θα τους λέμε διαφορετικά, για να τους ξεχωρίζουμε.

Τι εννοούν οι Σκοπιανοί όταν λένε Μακεδόνες;

Είμαστε κι εμείς – οι Έλληνες – «πολίτες του πρώτου μέρους», και δεν θα μας «υποτιμήσουν» ούτε θα μας «αλλοιώσουν» ούτε θα μας «επηρεάσουν» τη χρήση των όρων αυτών, όπως ρητά προβλέπει η Συμφωνία. Άλλωστε, και οι άλλοι το ίδιο θα κάνουν. Μόνο που με τους άλλους, τους Σκοπιανούς, υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα. Αυτοί όταν λένε «Μακεδόνες» εννοούν διαφορετικά πράγματα:

Άλλοι εννοούν ότι είναι κάτοικοι της πΓΔΜ, αλλά Αλβανοί εθνικά.

Άλλοι εννοούν ότι είναι  «νέο-Μακεδόνες» εθνικά, δηλαδή μη Έλληνες και μη Βούλγαροι.

Άλλοι εννοούν ότι είναι «νεομακεδόνες», ή «σλαβομακεδόνες», δηλαδή Βούλγαροι εθνικά.

Ενώ εμείς, όταν λέμε «Μακεδόνες», εννοούμε ένα πράγμα:

Έλληνες Μακεδόνες, τελεία και παύλα.-

Και μέχρι να ξεμπερδέψουν οι άλλοι, τι ακριβώς είναι και τι ακριβώς εννοούν, θα κάνουμε υπομονή. Αλλά ως τότε, εμείς θα δηλώνουμε αυτό που είμαστε κι αυτό που νιώθουμε.

Εντάξει;

Και σε όποιον προσπαθήσει να επιβάλει στον απλό κόσμο και σε όσους μιλάνε δημόσια, να αλλάξουν τον τρόπο που εκφράζονται, τον τρόπο που σκέφτονται, τον τρόπο που νιώθουν, τρίψτε του στη μούρη την ίδια τη Συμφωνία τους, που ούτε κι αυτή δεν την ξέρουν. Μισό «καλό» έχει μόνο αυτή η Συμφωνία, κι αυτό μπήκε για να διευκολύνει τους Σκοπιανούς να αυτοαποκαλούνται «Μακεδόνες». Κι εδώ προσπαθούν να το παραβιάσουν κι αυτό – να μην επωφεληθούμε και οι Έλληνες!

Τόσο «Γενίτσαροι»!

Γενίτσαροι κι εθνομηδενιστές

ΥΓ.1 Για όποιον «ενοχληθεί» που τους αποκαλώ «Γενίτσαρους», γιατί αυτό λέει είναι πολύ «διχαστικό», ζητώ ταπεινά… συγγνώμη! Δηλώνω μάλιστα, ότι θα πάψω να χρησιμοποιώ τέτοιους «απαξιωτικούς» όρους, αμέσως μόλις σταματήσουν κι εκείνοι να αποκαλούν όλους εμάς, δηλαδή την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού: «φασίστες», «εθνίκια» και «ανεγκέφαλους»! Θα τους λέω απλώς: εθνομηδενιστές! (Ελπίζω γι’ αυτό να μην υπάρχει καμία αντίρρηση).

ΥΓ.2 Κατάγομαι από αστικό σπίτι, και από γονείς μορφωμένους αστούς – με οικουμενική παιδεία μάλιστα – από τα γεννοφάσκια τους. Αυτοί μου μάθανε, ότι «αστική ευγένεια» δεν είναι η γλοιώδης δουλοπρέπεια, ούτε η εθελοδουλία, αλλά ο σεβασμός της προσωπικότητας του άλλου και η Αξιοπρέπεια. Μ’ αλλά λόγια «αστικός τρόπος» είναι να μην προσβάλεις τον άλλο, ασφαλώς, όμως όταν σε προσβάλουν κατάφωρα να αντιδράς – κι όχι να σιωπάς! Κι αν χρειαστεί να ανταποδίδεις. Γιατί τα θρασίμια συχνά δεν καταλαβαίνουν άλλη γλώσσα. Όσοι δέχονται σιωπηλά προσβολές δεν είναι «αστοί» είναι μάλλον «αστείοι». Ή ακόμα σωστότερα: θλιβεροί…

Κι ο Χριστός πήρε το φραγγέλιο

ΥΓ.3 Έναν προπάππου μου (θείο του παππού μου, για την ακρίβεια), ιστορικό Ιεράρχη, άκουσα πως τον ρώτησαν κάποτε:

Πόσο Χριστιανικό είναι, όταν μας ραπίζουν από το ένα μάγουλο, ήρεμα και μειλίχια να γυρνάμε και το άλλο μάγουλο (για να εισπράξουμε και δεύτερο χαστούκι);

Και ο προπάππους μου απάντησε: ότι αυτό όντως το δίδαξε ο Χριστός, για να καταπολεμήσει το μίσος μεταξύ των ανθρώπων. Αλλά όταν είδε τους αγύρτες να έχουν μετατρέψει τον Οίκο του Θεού σε… «παζάρ μαχαλά», πήρε το φραγγέλιο και τους πέταξε έξω με την κλωτσιές. Για όσους δεν το γνωρίζουν, «φραγγέλιο» είναι το βιβλικό μαστίγιο με πολλαπλούς ιμάντες, το κοινώς λεγόμενο καμουτσίκι… Ο Χριστός λοιπόν, δίδαξε την Αγάπη, αναμφίβολα, αλλά όταν Του θίχτηκαν τα ιερά και τα όσια, άρπαξε το μαστίγιο και τους άρχισε στις «γρήγορες»… Αυτή η «εκδοχή» του Χριστιανισμού, νομίζω ότι μας χρειάζεται περισσότερο τον τελευταίο καιρό.

ΥΓ. 4 Δεν είμαι βίαιος άνθρωπος, ούτε με αρέσει η βία. Χώρια που ανατριχιάζω όταν σκέπτομαι τις συνέπειες της γενικευμένης βίας. Αλλά κάποιοι ρίχνουν συνεχώς λάδι στη φωτιά. Και κάποιοι άλλοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν. Η Συμφωνία των Πρεσπών έχει ήδη προκαλέσει τεράστια κύματα οργής μέσα στην κοινωνία, γιατί προσβάλει την ιστορική συνείδηση και την ιστορική μνήμη των Ελλήνων (χωρίς να λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα).

Κάποιοι πυροδοτούν νέες εκρήξεις μέσα σ’ αυτό το εύφλεκτο περιβάλλον, προσπαθώντας να επιβάλουν στους Έλληνες «με το στανιό» να αλλάξουν εθνική συνείδηση! Σταματήστε τους!

Μη μας το παίζετε «καθωσπρέπει κηδεμόνες». Σταματήστε τους!

Μη μας το παίζετε… «αγαπάτε αλλήλους». Σταματήστε τους!

Μη προσπαθείτε να μας διδάξετε… «αστική ευγένεια». Σταματήστε τους!

Αν είχατε ίχνος αστική συνείδησης, και ξέρατε από ιστορία, θα γνωρίζατε, ότι άμα οι αστοί «τα πάρουν» και «θυμώσουν», τα πράγματα αγριεύουν πολύ.

Σταματήστε τους Γραικύλους και τους Γενίτσαρους, όσο είναι ακόμα καιρός…   

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου