Πρόκειται όμως για έργα και σχέδια που πράγματι επιφυλάσσουν για τη Βόρεια Ελλάδα ένα λαμπρό αναπτυξιακό μέλλον. Ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού με την επέκταση του 6ου προβλήτα και την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΟΛΘ. Το αεροδρόμιο με την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης σε μήκος ενός χιλιομέτρου στον Θερμαϊκό σε συνδυασμό με την κατασκευή νέου αεροσταθμού. Το μετρό, η εσωτερική κι η εξωτερική περιφερειακή οδός, είναι έργα υποδομής που πρέπει να ολοκληρωθούν αν θέλει κανείς να μιλά για ανάπτυξη της Βορείου Ελλάδας.
Οι λόγοι που δεν προχωρούν και μένουν σχέδια επί χάρτου είναι γνωστοί. Η κυβέρνηση τους γνωρίζει. Όλοι οι εμπλεκόμενοι τους γνωρίζουν. Κι αναρωτιέται κανείς ποιοι είναι εκείνοι που βολεύονται με τις καθυστερήσεις. Ποιοι είναι εκείνοι που παρεμποδίζουν την πρόοδο.
Σε ετούτη τη χρονική συγκυρία είναι σαφές πως κρατικό χρήμα δεν υπάρχει ή έστω δεν περισσεύει. Υπάρχουν όμως λύσεις για την εξεύρεση χρημάτων απ’ τον ιδιωτικό τομέα. Το θέμα είναι αν υπάρχει πολιτική βούληση να δημιουργηθούν προϋποθέσεις που να πείθουν το ιδιωτικό χρήμα πως σε βάθος χρόνου υπάρχει κέρδος. Με απλά λόγια για να βάλουν λεφτά οι ιδιώτες πρέπει να ξέρουν πως θα τα πάρουν πίσω στο πολλαπλάσιο.
Κι επ’ αυτού οι απαντήσεις δεν δίνονται ούτε με συμβολισμούς, ούτε με εξαγγελίες. Η κυβέρνηση έχει ένα πολύ απλό και συνάμα πολύπλοκο πρόβλημα να επιλύσει. Αφού λεφτά δεν μπορεί να διαθέσει για σημαντικά έργα υποδομής, να επιτρέψει στους ιδιώτες να τα διαθέσουν. Κι αν τέτοιοι δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, να τους εντοπίσει στο εξωτερικό.
Το πως θα πείσει τους ημεδαπούς ότι δεν προχωρά στο ξεπούλημα του τόπου είναι δουλειά της να το κάνει.