ΑΠΟΡΙΕΣ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Μοίρασε το

 του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΙΡΟΥ 

Aφορμή για την επικοινωνία αυτή είναι τα γεγονότα των τελευταίων μηνών στα οποία όλοι μας εχουμε γίνει μάρτυρες. Αναφέρομαι στο – συνεχώς διογκούμενο- αυτόνομο κίνημα ΟΧΙ ΔΙΟΔΙΑ -ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ αλλά και στην δυσμενή οικονομική θέση στην οποία έχουμε περιέλθει τόσο σαν χώρα όσο και ο καθένας μας ξεχωριστά σαν φορολογούμενος και νομοταγής πολίτης. Για το λόγο αυτό θα ήθελα να σας θέσω κάποια ερωτήματα αφού πρώτα εξηγήσω τον λόγο του προσωπικού μου και άμεσου ενδιαφέροντος.

Είμαι ένας τακτικός πελάτης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ καθώς χρησιμοποιώ τον οδικό άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου για δύο φορές την εβδομάδα για να μεταβώ στον χώρο της εργασίας μου ο οποίος βρίσκεται στο Λουτράκι. Επειδή, όμως κάποιες φορές συντρέχουν λόγοι (προσωπικοί, επαγγελματικοί ή άλλοι) η μετάβαση από Αθήνα προς Λουτράκι και το αντίστροφο είναι παραπάνω από μία φορά την εβδομάδα. Συνεπώς, επιβαρύνομαι με την πληρωμή του αντιτίμου χρήσης του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου στα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού (min 5.8 ευρώ την εβδομάδα).

Τον τελευταίο καιρό διαβάζω σε διάφορες ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο (φήμες;) περί αύξησης του αντιτίμου χρήσης του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου από 2.9 σε 3.1 ευρώ καθώς και για την επέκταση της λειτουργίας των διοδίων τόσο στα διόδια του Ισθμού (προς Κόρινθο) όσο και στα διόδια της Ελευσίνας (προς Αθήνα). Όπως αντιλαμβάνεστε, αν συνέβαινε, κάτι τέτοιο  θα υπερδιπλασίαζε το προσωπικό μέσο εβδομαδιαίο κόστος χρήσης του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου από 5.8 ευρώ σε 12.4/εβδομάδα δηλ. μια αύξηση του 113% (!).

Στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας (http://www.olympiaodos.gr) διαβάζω στο bullet Κατασκευή – Περιγραφή Έργου ότι
“Το τμήμα Ελευσίνας – Κορίνθου αποτελεί έναν υφιστάμενο μοντέρνο αυτοκινητόδρομο 3 λωρίδων κυκλοφορίας με ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση κυκλοφορίας.”
Επίσης, στο bullet Κατασκευή – Επισκόπηση Έργου διαβάζω ότι “Από τον Α/Κ Θήβας -Ελευσίνας μέχρι τον Α/Κ Αρχαίας Κορίνθου” ο αυτοκινητόδρομος χαρακτηρίζεται “υπάρχων” και ότι θα πραγματοποιηθεί εκτέλεση “βελτιωτικών έργων”.
Συμπεραίνει κάποιος επομένως ότι ο οδικός άξονας Ελευσίνας – Κορίνθου είναι
• σύγχρονος
• υπήρχε πριν από την ανάθεση  κατασκευής της Ολυμπίας Οδού στην ομώνυμη εταιρεία και
• ότι η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ θα προβεί σε εργασίες βελτίωσης του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος.
Οι εργασίες βελτίωσης συνίστανται, διαβάζω στο bullet Κατασκευή – Εξέλιξη Έργου, στην ανακατασκευή της (υπάρχουσας) κεντρικής νησίδας, στην αποκατάσταση της (υπάρχουσας) περίφραξης, στην ανακαίνιση της (υπάρχουσας) υποδομής των (υφισταμένων) σηράγγων, σε εργασίες βελτίωσης των (υφιστάμενων) σταθμών διοδίων, μεταξύ άλλων εργασιών.
Με άλλα λόγια ο δρόμος ήταν έτοιμος και μπήκαν κάποιες τελευταίες πινελιές.

Τέλος, το αντίτιμο των διοδίων χρησιμοποιείται τόσο για την κατασκευή όσο και για την συντήρηση ενός σύγχρονου δρόμου και στην ιστοσελίδα της εταιρείας σας αναφέρεται ότι το αντίτιμο αυτό είναι 2.9 ευρώ είτε ο δρόμος αυτός θα κατασκευαστεί είτε είναι ήδη έτοιμος, θα έλεγε κανείς. Ουσιαστικά, ο χρήστης του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου (που είναι “υφιστάμενος” και “μοντέρνος” ) χρηματοδοτεί την κατασκευή ενός δρόμου τον οποίο δεν χρησιμοποιεί, πληρώνει μια υπηρεσία η οποία δεν του παρέχεται.

Θα ήθελα λοιπόν να θέσω κάποια ερωτήματα:

• Ποιό ήταν το αντίτιμο χρήσης του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος πριν την ανάληψη κατασκευής του (υπόλοιπου) έργου από την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ;
• Εφόσον, το αντίτιμο των διοδίων επιβαρύνει τον χρήστη ενός συγκεκριμένου τμήματος του αυτοκινητόδρομου με αντάλλαγμα την παροχή υπηρεσιών δεν θα έπρεπε να υπάρχει διαφοροποίηση του αντιτίμου αυτού ανάλογα με το κόστος της εταιρείας και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών;
• Θα αυξηθεί το αντίτιμο χρήσης του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος από 2.9 σε 3.1 ευρώ;
• Αν συμβεί το παραπάνω, τι θα χρηματοδοτήσει αυτή η αύξηση;
• Ο χρήστης του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος κατά ποιο τρόπο θα επωφεληθεί κάνοντας χρήση ενός -ήδη σύγχρονου όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας σας- αυτοκινητόδρομου; Δηλ. ο πελάτης σας τι παραπάνω θα αγοράσει με τα 0.2 ευρώ ανά διέλευση και ποιες είναι οι πιθανότητες αγοράς/παροχής αυτής της υπηρεσίας σε έναν σύχρονο αυτοκινητόδρομο;
• Για ποιό λόγο ο χρήστης του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου προπληρώνει την κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος του έργου δηλ. προαγοράζει μια υπηρεσία η οποία δεν του παρέχεται;
• Θα επεκταθεί η λειτουργία των διοδίων του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου και στην έξοδο (προς Αθήνα) και στην είσοδο (προς Κόρινθο) ; Αν ναι, ποια η λογική πίσω από την επέκταση αυτή;
• Πότε θα τοποθετηθεί επαρκής φωτισμός σε όλο το μήκος του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου για να μην είναι επικίνδυνη η οδήγηση κατά τις νυχτερινές ώρες;
• Σε τι εξυπηρετεί η κατασκευή διοδίων και στους παράπλευρους δρόμους; Θέλετε να καταστήστε υποχρεωτική την αγορά του προϊόντος σας και από αυτούς που δεν θέλουν να το χρησιμοποιήσουν;
• Μέσα στα πλάισια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης δεν θα έπρεπε να λάβετε υπόψην σας την γενικότερη αρνητική μακροοικονομική συγκυρία και να περιορίσετε ή να αναβάλλετε την αύξηση του κόστους διέλευσης από τα διόδια ωστε να έχετε και ευχαριστημένους πελάτες και να αυξήσετε το λεγόμενο customer loyalty;
• Σας ενδιαφέρει το customer loyalty ή δεν σας απασχολεί επειδή έχετε το μονοπώλιο;

Με εκτίμηση,

Τσίρος Γιώργος

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου