ΖΗΤΗΜΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΩΝ…

Μοίρασε το

του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΑΥΡΙΔΗ

Σε πρώτη φάση είναι θέμα εκπαίδευσης! Ο κ. Γιώργος Σουφλιάς, ως πολιτικός μηχανικός, εκπαιδεύτηκε να δίνει πρακτικές λύσεις. Ως πολιτικός (σκέτο) ουδέποτε αμφισβήτησε ότι η πολιτική είναι πρακτικές λύσεις. Κάπως έτσι τα μέτρα που πήρε πρόσφατα εμπεριέχουν το στοιχείο της πρακτικότητας. Ικανοποιούν συνδυαστικά την ανάγκη ενίσχυσης του δημοσίου ταμείου με επιπλέον έσοδα, την ανάγκη μείωσης των ατμοσφαιρικών ρύπων στα μεγάλα αστικά κέντρα, την ανάγκη ενίσχυσης των ευρωπαϊκών αυτοκινοτοβιομηχανιών μέσω της αύξησης των πωλήσεων “καθαρών” οχημάτων και την έμφυτη ανάγκη του νεο-Έλληνα για επίδειξη, την οποία ικανοποιεί ένα καινούργιο αυτοκίνητο…

Βεβαίως, εκτός απ’ το στοιχείο της πρακτικότητας, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ θεωρεί πως η πολιτική εμπεριέχει και την εκπαιδευτική της διάστασης. Έτσι, το πολιτικό μότο του Γιώργου Σουφλιά, είναι πως η πολιτική οφείλει να έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Ελάχιστοι, ωστόσο, είναι σε θέση να αντιληφθούν τι σόι εκπαίδευση παρέχει στους Έλληνες όταν “τακτοποιεί” την παρανομία των ημιυπαίθριων χώρων αναγνωρίζοντας ότι “πρέπει να μαζέψουμε χρήματα”. Ή, πολύ περισσότερο, τι σόι εκπαίδευση παρέχει στους Έλληνες όταν τους παρακινεί να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το Ι.Χ. τους.

Διότι πουθενά στα νέα μέτρα που εξήγγειλε πρόσφατα δεν διακρίνεται η πρόθεσή του να εκπαιδεύσει τους πολίτες στο να στραφούν στη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αντιθέτως, ο υπουργός πλειοδοτεί στην ιδιότυπη σχέση του νεο-Έλληνα με το αυτοκίνητο του, επιμένοντας να επιβραβεύει μια διαχρονικά βλαπτική συνήθεια για το περιβάλλον που, ως αρμόδιος υπουργός υποχρεούται να μεριμνά για την προστασία του.

Είναι προφανές ότι τέτοιου είδους εκπαίδευση εξυπηρετεί μια διαφορετική αντίληψη για τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, την οποία ο κ. Σουφλιάς δεν διαθέτει. Διαφορετικά θα είχε εφεύρει διαφορετικές… πρακτικές λύσεις για να την υπηρετήσει.

Κάτι που δεν είναι δα και τόσο σπουδαίο. Στη Μπογκοτά για παράδειγμα, την πρωτεύουσα της Κολομβίας (όχι κάποιας ευρωπαϊκής αναπτυγμένης χώρας), ο Δήμαρχος της κι εκλεκτός του αμφιλεγόμενου προέδρου Ουρίμπε, Ενρίκε Πελανόζα, δημιούργησε ένα σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς που αποσυμφόρησε μια πόλη 7 εκ. κατοίκων κάνοντας κάτι απλό και πρακτικό. Δίπλα στις λεωφορειολωρίδες, όπου κινείται ο “κόκκινος στόλος” των χιλίων διπλών λεωφορείων, έχουν κατασκευαστεί ποδηλατόδρομοι, ενώ ειδικά διαμορφωμένοι τερματικοί σταθμοί διαθέτουν πάρκινγκ ποδηλάτων.

Ο συνδυασμός ΜΜΜ και ποδηλάτου είναι ένας πρακτικός τρόπος για να λυθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα και το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των μεγάλων αστικών κέντρων. Δεν είναι όμως ο τρόπος για να ανακουφιστεί άμεσα το πρόβλημα της αγοράς αυτοκινήτων και των δημόσιων οικονομικών.

Σε τελική φάση, εκτός από ζήτημα εκπαίδευσης και πρακτικότητας, η πολιτική είναι πρωτίστως και ζήτημα προτεραιοτήτων.

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP

Download on the App Store

Μοίρασε το

του αρθρογράφου

ideas change society

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση

Σχόλια

Μπες στη συζήτηση

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου

Κάνε εγγραφή για να αφήσεις τα σχόλιά σου