Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017
«η στεψη τησ παναγιασ» του ελ γκρεκο στο τελλογλειο ιδρυμα τεχνων του απθ

«Η ΣΤΕΨΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ» ΤΟΥ ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ ΣΤΟ ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ

Το αριστούργημα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, «Η στέψη της Παναγίας», που ο καλλιτέχνης φιλοτέχνησε κατά την τελευταία δημιουργική περίοδό του (1603-1605) θα εκτεθεί στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, από τις 8 Μαρτίου και για δύο μήνες.

Πρόκειται για έργο (λάδι σε μουσαμά) διαστάσεων 57Χ76,5 εκ., που δημιούργησε ο Ελ Γκρέκο ως προμελέτη για ανάλογη σύνθεση στο παρεκκλήσι στο «Νοσοκομείο του Ελέους» στο Ιγέσκας, κοντά στο Τολέδο, που ήταν αφιερωμένο στην Παναγία.

Το έργο αγόρασε, το 2008, το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και φιλοξενείται στην Εθνική Πινακοθήκη, προσωρινά, μέχρι να ολοκληρωθεί η «Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» επί της λεωφόρου Συγγρού στην Αθήνα, όπου θα εκτεθεί, σε μόνιμη βάση, μαζί με άλλα έργα της συλλογής του Ιδρύματος.

Το έργο του Ελ Γκρέκο θα παρουσιάζεται στο Τελλόγλειο συγχρόνως με δύο άλλες εκθέσεις: «Αρχαίο Δράμα και Όπερα» και «Τα Παναθήναια της Παγκόσμιας Γλυπτικής», που θα εγκαινιαστούν αύριο. Η πρώτη, αφορά κοστούμια, που φόρεσαν σπουδαίοι ηθοποιοί του θεάτρου, όπως η Κατίνα Παξινού, η Μελίνα Μερκούρη και η Ειρήνη Παππά και μεγάλες ντίβες της όπερας, όπως η Μαρία Κάλλας, η Κριστίν Γκανιέ και η Τζένη Δριβάλα. Επίσης, η έκθεση αφορά σκηνικά, μακέτες και εποπτικό υλικό ιστορικών παραστάσεων.

«Η έκθεση αντλεί υλικό από το τεράστιο πολιτιστικό απόθεμα της Ελλάδας και καταδεικνύει τη δύναμη και τη διάρκεια του ελληνικού πολιτισμού», επισήμανε, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο εμπνευστής της έκθεσης, Σπύρος Μερκούρης.

Στην έκθεση «Τα Παναθήναια της Παγκόσμιας Γλυπτικής» παρουσιάζεται υλικό από τη διοργάνωση της πρώτης και μοναδικής ελληνικής Μπιενάλε της Μοντέρνας Γλυπτικής, που διεξήχθη το 1965 στο Λόφο του Φιλοπάππου. Την έκθεση πλαισιώνουν έξι έργα του Γιαννούλη Χαλεπά, που είχαν παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη έκθεση.

Στο χώρο του Τελλογλείου εκτίθενται, εξάλλου, έργα από τη Συλλογή της Εθνικής Τράπεζας, με θέμα «Υπαιθρισμός. Απόηχοι του Ιμπρεσιονισμού στην ελληνική ζωγραφική των αρχών του 20ού αιώνα», στο πλαίσιο της συνεργασίας των Πέντε Μουσείων.