Κυριακή, 19 Νοεμβρίου 2017
ψωνιστε γιατι χανομαστε!

ΨΩΝΙΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ!

ΑΡΧΙΣΑΝ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ ΕΩΣ ΚΑΙ 70%

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

ΩΡΙΜΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΟ ΣΤΑΣΙΜΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟ

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΛΟΓΙΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ

 

Μειώσεις τιμών που θα φτάνουν έως και το 70% από σήμερα, πρώτη μέρα των θερινών εκπτώσεων, θα βρίσκουν οι καταναλωτές στα εμπορικά καταστήματα και οι έμποροι ελπίζουν σε αναθέρμανση της κίνησης στην αγορά, μετά την πτώση του τζίρου που σημειώθηκε το τελευταίο δίμηνο.

Oι τακτικές θερινές «εκπτώσεις», άρχισαν σήμερα και θα διαρκέσουν, όπως κάθε χρόνο, έως την Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009. Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου ανακοινώνει προς το καταναλωτικό κοινό ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι έτοιμες να υποδεχθούν το καταναλωτικό κοινό και να το εξυπηρετήσουν με υψηλά κριτήρια και καλεί και πάλι τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν άφοβα τις αγορές τους, »δείχνοντας εκ νέου την εμπιστοσύνη τους προς τις επιχειρήσεις μας και να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες που τους προσφέρουν αυτήν την εποχή, αγοράζοντας άριστης ποιότητας προϊόντα, σε χαμηλές και σωστές τιμές, χωρίς άλλες προϋποθέσεις και λοιπά προαπαιτούμενα».

Η συνομοσπονδία εφιστά την προσοχή στο αγοραστικό κοινό να μην εντυπωσιάζεται από επικοινωνιακού χαρακτήρα ανακοινώσεις, αλλά να πραγματοποιεί την αναγκαία έρευνα αγοράς, να συγκρίνει ποιοτικά χαρακτηριστικά, να αγοράζει βάσει της σχέσης ποιότητας και τελικής τιμής και όχι βάσει του τυχόν υπέρογκου ποσοστού έκπτωσης και – το κυριότερο- να μην καταφεύγει στο υπαίθριο εμπόριο, το οποίο παρέχει κακής ποιότητας προϊόντα, χωρίς καμία διασφάλιση και εγγύηση.

»Σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία της οικονομικής κρίσης, όπου ακόμη και η μικρότερη αγορά έχει την αξία της, η ώριμη καταναλωτική συμπεριφορά δεν εξυπηρετεί μόνο το αγοραστικό κοινό αλλά παράλληλα αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο για το υγιές, στεγασμένο και οργανωμένο εμπόριο» τονίζει σε ανακοίνωσή της η συνομοσπονδία.

Ως τελευταία ελπίδα για το λιανεμπόριο και ως σανίδα σωτηρίας για την αγορά, θεωρεί ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς την φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων, με την προϋπόθεση ότι θα ανταποκριθούν οι Έλληνες καταναλωτές και θα στηρίξουν τις τοπικές τους αγορές, ενώ ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων κ. Γ. Κασιμάτης σε δηλώσεις του εκτιμά ότι η καθίζηση στις πωλήσεις του λιανικού εμπορίου από 15% όπως εμφανίζεται στα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία θα περιοριστεί στο 10% λόγω των εκπτώσεων.

Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης ο υφυπουργός κ. Γ. Βλάχος αναφέρει ότι: »Με τη θεσμοθέτηση του δεκαημέρου των προσφορών, ουσιαστικά, εξαλείφθηκε η απαγόρευση, που υπήρχε για το διάστημα πριν τις εκπτώσεις. Δώσαμε τη δυνατότητα στον εμπορικό κόσμο, με αυτές τις προσφορές, να ζεστάνει το κλίμα. Σήμερα, νομίζω ότι όλες οι επιχειρήσεις έχουν χρέος να κάνουν ουσιαστικές εκπτώσεις να δώσουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές, όλη αυτήν την περίοδο που διανύουμε την οικονομική κρίση, να έχουν πρόσβαση σε μεγάλη ποικιλία προϊόντων και σε όσο γίνεται καλύτερες τιμές. Ο θεσμός των εκπτώσεων είναι κάτι που ενδιαφέρει τον επιχειρηματικό κόσμο, όμως, ενδιαφέρει και τους καταναλωτές. Έχουμε χρέος όλοι να στηρίξουμε το θεσμό. Εμείς από την πλευρά του υπουργείου κάναμε ό,τι είναι δυνατόν για να δώσουμε ουσία σε αυτόν το θεσμό, που νομίζουμε ότι, έτσι κι αλλιώς, ο κόσμος τον αγκαλιάζει, αλλά πρέπει, ιδιαίτερα, αυτήν την ώρα να αποδώσει, όσο γίνεται περισσότερο».

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΓΓΚ

Ενόψει της έναρξης της περιόδου των θερινών εκπτώσεων, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή, κ. Ι. Οικονόμου: «Κάθε καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα δικαιώματά του, αλλά και τι θα πρέπει να προσέχει, ώστε να επιλέγει σωστά, με βάση τις δικές του ανάγκες. Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι πολίτες-καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και βέβαια είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:

– Αγοράζουμε με βάση τον οικογενειακό μας προγραμματισμό και έχοντας επίγνωση των οικονομικών μας δυνατοτήτων

– Αποφεύγουμε την αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων

– Ελέγχουμε προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουμε. Σε περίπτωση ελαττώματος, έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Εξαιρούνται του δικαιώματος της αντικατάστασης ή επιστροφής, προϊόντα στα οποία η προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικά, ή όταν έχει λάβει σχετική γνώση ο καταναλωτής (σήμανση, ενημέρωση κτλ)

– Συγκρίνουμε προσεκτικά τις τιμές και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, ή από επιλεγμένα προϊόντα – «κράχτες».

– Ζητάμε πάντα απόδειξη για τη συναλλαγή που κάναμε

– Ζητάμε η εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών που αγοράζουμε να είναι στην ελληνική γλώσσα.

– Καταγγέλλουμε κάθε πρόβλημα που συναντάμε (πλασματική έκπτωση, ελαττωματικό προϊόν, κτλ) στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί από τις 08:00 ως τις 22:00

Πηγή: ΑΠΕ