Σε τρεις βδομάδες «ψηφίζουμε για την Ευρώπη», αλλά ελάχιστοι φαίνεται να δίνουν σημασία. Σε άλλες εποχές όλη η χώρα θα είχε γεμίσει αφίσες, κομματικές σημαίες θα κυμάτιζαν σε κάθε γωνιά, κομματικά εμβατήρια θα παιάνιζαν. Τίποτα απ’ όλα αυτά δε συμβαίνει στην Ελλάδα του 2009. Δείγμα (εκ)πολιτισμού; Δείγμα (εξ)ευρωπαϊσμού;

Τα κομματικά επιτελεία απαντούν ότι οι πολίτες είναι «επιφυλακτικοί». Μάλλον «αδιάφοροι» πρέπει να είναι καθώς διαπιστώνεται ένας γενικότερος ευτελισμός του πολιτικού συστήματος. Αλλά αυτό δεν ανακοινώνεται επισήμως… Πλην όμως βολεύει, ποικιλοτρόπως, καθώς δεν απαιτείται μεγάλη κινητοποίηση του κομματικού μηχανισμού και το κυριότερο, μεγάλη οικονομική δαπάνη. Στο ΠΑΣΟΚ για παράδειγμα επιμένουν. «Ούτε ένα ευρώ παραπάνω απ’ τη δημόσια ενίσχυση». Ο Παύλος Γερουλάνος, υπεύθυνης για την προεκλογική καμπάνια του Κινήματος, ήταν σαφής, σημειώνοντας ότι «δεν είναι ώρα να προσπαθήσουμε να παραβγούμε ο ένας τον άλλο στο κόστος και στη χλιδή αυτής της καμπάνιας».

Φαίνεται πως τα κομματικά επιτελεία έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία, καθώς ούτε η ΕΕ (μας) επιτρέπει αλόγιστες δαπάνες, ούτε πολύ περισσότερο οι πολίτες που βιώνουν τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και θα εξοργίζονταν αν έβλεπαν τα κόμματα να ξοδεύουν για την προβολή τους.

Σε μια τέτοια περίπτωση το… μαγαζί θα ξέμενε από πελάτες, που με απλά λόγια σημαίνει πως η αποχή θα έφτανε σε σημεία ρεκόρ. Κι αυτό που πρωτίστως ενδιαφέρει τα κόμματα ετούτη την ώρα είναι πείσουν τους πολίτες να προσέλθουν στις κάλπες. Κι αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα, κυρίως ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Η ΝΔ αξιοποιώντας τον κρατικό μηχανισμό και τα κονδύλια της ΕΕ, (όχι όμως μόνο για λογαριασμό της) έβγαλε την πρώτη διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου Εσωτερικών με το σύνθημα «ΨΗΦΙΣΕ στις Ευρωεκλογές. ΑΨΗΦΙΣΕ την αδιαφορία». Το ΠΑΣΟΚ απ’ τη μεριά του απαντά στην ανάγκη προσέλευσης των ψηφοφόρων στην κάλπη συνδέοντας τα διλήμματα των ευρωεκλογών με τα διλήμματα στην Ελλάδα. Ταυτίζοντας τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών με τα συμφέροντα των Ευρωπαίων, θεωρούν ότι θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον τους. Για αυτό και το κεντρικό μήνυμα του ΠΑΣΟΚ είναι «Ψηφίζουμε για την Ευρώπη, αποφασίζουμε για την Ελλάδα».

Το ζητούμενο ωστόσο και για τους δυο είναι πως θα επικοινωνήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μηνύματά τους. Με «παπαγάλους», «βαρβάρους» ή ό,τι άλλο εφεύρουν οι διαφημιστές ο στόχος είναι ένας: Το ενδιαφέρον της (εκλογικής) πελατείας.

 

Previous articleΠΑΠΑΓΑΛΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Next articleΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ
Ο Παναγιώτης είναι κατά βάση δημοσιογράφος, αν και τα τελευταία χρόνια ασχολείται ευρύτερα με την επικοινωνία. Γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Διεθνείς Σχέσεις, και έκανε μεταπτυχιακό στις Στρατηγικές Σπουδές. Ως πολιτικό επιστήμονα και διεθνολόγο τον κέρδισε η δημοσιογραφία, όπου σε αυτήν βρήκε και τον κατάλληλο τρόπο έκφρασης των όσων σπούδασε και του άρεσε να ασχολείται. Επί μια δεκαετία εργάστηκε στην τηλεόραση (ΕΤ2, ΕΤ3, POLIS, ΣΚΑΙ) ως ρεπόρτερ, παρουσιαστής και αρχισυντάκτης εκπομπών, στο ραδιόφωνο (ΑΝΤ1, PLANET), στον περιοδικό Τύπο (ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ). Από το 1996 μέχρι και τον Ιούλιο του 2013 υπήρξε πολιτικός και διπλωματικός συντάκτης στην εφημερίδα ΕΞΠΡΕΣ κι από το 2004 ο βασικός συντελεστής της στήλης γνώμης «ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ». Επί σειρά ετών αρθρογραφούσε στα περιοδικά ΕΠΙΛΟΓΗ και ΤΑΣΕΙΣ, ενώ από τον Ιούνιο του 2009 διατηρεί το new-Deal. Από το καλοκαίρι του 2012 ασχολείται οργανωμένα με την πολιτική και εταιρική επικοινωνία, έχοντας ιδρύσει την Apertus Alveo Communications...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.