Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2018
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΔΑΒΒΕΤΑΣ

ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΔΑΒΒΕΤΑΣ

Ο Δημοσθένης Δαββέτας, γεννήθηκε στην Αθήνα. Ζει και εργάζεται μεταξύ Παρισιού και Αθήνας. Ποιητής και συγγραφέας, ζωγράφος και performer γράφει ήδη από το 1982 άρθρα και δοκίμια για τα περιοδικά και τις εφημερίδες Art Forum, Art in America, Art Studio, Beaux-Arts Magazine, Galleries Magazines, Liberation, Parkett, Risk στις πολιτιστικές στήλες. Από το 2010 αρθρογραφεί για την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος.
Σε όλη τη διάρκεια της πορείας του, συμμετέχει στην σύνταξη καταλόγων και μονογραφιών σημαντικών καλλιτεχνών για Μουσεία, ενώ δίνει διαλέξεις σε Σχολές Τέχνης και Πανεπιστήμια.
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΔΑΒΒΕΤΑΣ
τρομοκρατια low cost?

ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ LOW COST?

Παγκοσμίως χειροκροτήθηκε η ενέργεια του Γάλλου χωροφύλακα να αυτοπροσφερθεί στον τρομοκράτη παίρνοντας την θέση ενός ομήρου. Ο θάνατος του ήταν παράδειγμα καθήκοντος και γενναιότητας. Τον έκλαψαν πολλοί. Όπως έκλαψαν λίγο καιρό νωρίτερα και τα δυο νέα κορίτσια που τυχαία βρέθηκαν στον δρόμο ενός άλλου αιμοσταγούς τρομοκράτη στην Μασσαλία. Δολοφονήθηκαν βάναυσα. Και στην μια και στην άλλη περίπτωση, αλλά και σε τόσες παρόμοιες, το γεγονός της δολοφονίας ξεχάστηκε αρκετά γρήγορα. Κι αυτό γιατί τα θύματα ήταν μόνο λίγα, μετρημένα στα δάχτυλα.

Έχουμε φτάσει σε τέτοιο επίπεδο κυνισμού ή αποδοχής αδυναμίας λύσης του προβλήματος με την τρομοκρατία, ώστε αν δεν υπάρξει μαζικό έγκλημα με πάνω από 20 νεκρούς να μην θεωρείται σημαντικό πρόβλημα. Τέτοια έκπτωση της ανθρώπινης ζωής δεν είχαμε αντιμετωπίσει στον Δυτικό τουλάχιστον κόσμο εδώ και πολλά χρόνια.

Υπάρχουν όμως ευθύνες για την δολοφονία του χωροφύλακα. Ο ισλαμιστής δολοφόνος ήταν στην κατηγορία «S» (suspect, ύποπτος) από την αστυνομία, λόγω του ποινικού παρελθόντος του. Αλλά και της ανοιχτής στήριξης του στον ISIS, το ισλαμικό κράτος, μέσα από την ιστοσελίδα του. Γιατί λοιπόν κυκλοφορούσε ελεύθερος την στιγμή που ο νόμος δίνει δικαίωμα προληπτικής προστασίας των πολιτών από εν δυνάμει αναγνωρισμένους τρομοκράτες; Κάτι μάλλον δεν έγινε σωστά από πλευράς των αρχών. Άλλωστε διατάχτηκε διοικητική έρευνα για τυχόν κρατικές παραλήψεις. 

ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΛΆΜ

Πέρα όμως από το ποινικό μέρος της υπόθεσης υπάρχει και το πολιτιστικό μέρος. Αυτό που δίνει τροφή στην αδίστακτη ιδεολογία των τρομοκρατών. Η επιμονή της επιβολής ενός πολυπολιτισμικού μοντέλου στην κοινωνία (κι όχι μιας φυσικής εκ του εμπορίου ή των εξ ανάγκης πολιτισμικών συνεργειών, διαπολιτισμικής συνύπαρξης), που είναι πια πασιφανές ότι δεν προχωρά επιτυχημένα, ενισχύει τον πολιτικό ναρκισσισμό ενός Ισλάμ. Ο οποίος εδώ και πολλά χρόνια προσπαθεί μέσω της» νόμιμης» διείσδυσης στις Δυτικές κοινωνίες, να ελέγξει περιοχές πόλεων.

Υπάρχουν για παράδειγμα πολλά γαλλικά προάστια (σε Μασσαλία ή Παρίσι) που ελέγχονται πλήρως από το ριζοσπαστικό Ισλάμ και εφαρμόζουν ντε φακτο τον ισλαμικό νόμο. Το πασίγνωστο Ινστιτούτο Μονταίν, στην τελευταία του ανάλυση έδειξε ότι το 30% των μουσουλμάνων της Γαλλίας, αποδέχονται ότι ο ισλαμικός νόμος της Σαρία, έχει για αυτούς μεγαλύτερη σημασία απ” ότι ο Γαλλικός νόμος. Επίσης όλο και μεγαλώνει το ποσοστό πίεσης, ώστε οι νέοι να πιστέψουν ότι ο πραγματικός μουσουλμάνος δεν είναι ο μετριοπαθής, αλλά όποιος εφαρμόζει κατά γράμμα το κοράνι απροσάρμοστο στην σημερινή πραγματικότητα. 

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΊΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ …ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΌ

Όλα αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι εκτός από τους γαλλικούς νόμους πρέπει να υπάρξει και άλλου είδους αντίδραση εναντίον της ισλαμιστικής τρομοκρατίας. Πρέπει το ίδιο το Ισλάμ να αυτοπροστατευτεί. Δεν είναι δυνατόν να σιωπούν οι μουσουλμάνοι διανοούμενοι μπροστά σε αυτά τα εγκλήματα και να μην τα καταγγέλουν ανοιχτά ακόμη και αν απειλούνται. Πριν χρόνια ανάλογη κατάσταση υπήρχε και στην καθολική εκκλησία που έκανε ουκ ολίγα εγκλήματα. Όμως ξεσηκώθηκαν τόσοι και τόσοι άνθρωποι των γραμμάτων και συνέβαλαν στην αλλαγή πολλών πραγμάτων. Έναν Διαφωτισμό μάλλον χρειάζεται το Ισλάμ.

Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο του Δημοσθένη Δαββέτα στο new deal