Ο Δημοσθένης Δαββέτας αμφισβητεί το πρότυπο Μακρόν. Μετά την αποκάλυψη ότι άνδρας της προσωπικής σου φρουράς, μεταμφιεσμένος σε αστυνομικό που ξυλοκοπούσε διαδηλωτή, στη Γαλλία προβληματίζονται με την αυταρχικότητα που επιδεικνύει ο νέος Πρόεδρος.


Πριν τις γαλλικες εκλογές ο Υποψήφιος Εμανουέλ Μακρόν ανάμεσα σε άλλα είχε βάλει προτεραιότητα, την επανίδρυση της «Δημοκρατίας παράδειγμα» και την επιστροφή της «ηθικής» στην Πολιτική Ζωή της χώρας.

Ταυτόχρονα υποσχόταν ότι αυτό θα ήταν και το πρότυπο του νέου τύπου Ευρωπαϊκής Δημοκρατίας. Πρότυπο που ο ίδιος στήριζε και που η «νέα»Ευρώπη είχε ανάγκη για να προχωρήσει.

Όπως μια αγελάδα που δίνει μια κλωτσιά και ρίχνει το γάλα που παράγει, έτσι και ο Γάλλος Πρόεδρος εδώ και καιρό δίνει κλωτσιές και αναποδογυρίζει τις ιδέες που τον είχαν κάνει θελκτικό στον Γαλλικό λαό. Το πρόσφατο επεισόδιο με τον σωματοφύλακα του ήταν το αποκορύφωμα μιας σειράς αυταρχικών «Μοναρχικών» ενεργειών που ωθεί τους πολίτες να αμφισβητούν πλέον ανοικτά, κατά πόσον ο «νέος κόσμος «που μόνιμα επικαλείται ο Εμανουέλ Μακρον, είναι πραγματικά νέος ή είναι μια κακέκτυπη επανάληψη του παληού.

Οι εικόνες που δείχνουν τον υπεύθυνο της προεδρικής ασφαλείας, μεταμφιεσμένο σε αστυνομικό, να χτυπά αλύπητα διαδηλωτές την Πρωτομαγιά, εξέπληξαν και εξόργισαν τους Γάλλους που πιστεύσουν ακόμα στην αξία των θεσμών. Και ακόμα χειρότερα. Η σιωπή της εξουσίας και η απόπειρα συγκάλυψης του γεγονότος τους τρομάζει. Τους θυμίζει γνωστές παλιές μεθόδους που δεν τους αρέσουν. Και αναρωτιούνται εύλογα. Σε τι ωφέλησε η προεκλογική ρητορική του νυν Γάλλου προέδρου όταν αναφερόταν με έμφαση και υψηλούς τόνους στο » φύγετε όλοι δεξιοί κι αριστεροί » για να επέλθει «ανανέωση της Δημόσιας ζωής»; Που είναι η αλλαγή όταν καλύπτει ο Μακρόν έναν μπράβο της νύχτας;

Πρότυπο Μακρόν

Όσοι ως τώρα πίστεψαν ότι ο Μακρονισμός θα έφερνε έναν νέο άνεμο και μια ανανέωση της πολιτικής ζωής βρίσκονται προ απογοητευσης. Είναι αντιμέτωποι με μια συνήθη δυσάρεστη από το παρελθόν πολιτική συμπεριφορά της εξουσίας. Υπέρβαση δικαιωμάτων, καταστρατήγηση νόμων, σκοτεινοί θάλαμοι αποφάσεων, παράλληλη αστυνομία, πριγκιπικά καπρίτσια. Όσοι πίστεψαν στην διαφάνεια και την γνησιότητα της νέας εξουσίας, η Δημοκρατία τους φαίνεται τώρα εύθραυστη. Φαντάζει εγκαταλειμμένη στα χέρια κάποιων περίεργων πολιτικών του Μακρονισμού. Με αμφισβητήσιμες ικανότητες που δεν έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει ότι βρίσκονται στο προεδρικό Μέγαρο.

Αυτός είναι λόγος για να πάρει τέτοιες διαστάσεις σήμερα αυτή η κρίση στην γαλλική κοινωνία. Το να γίνει λόγος για «λάθος» συνεργάτη δεν είναι αποδεκτή δικαιολογία. Γιατί τα λάθη των συνεργατών του Γάλλου Προέδρου βαρύνουν τον ίδιο που τους επέλεξε. Υπάρχει Πολιτική ευθύνη και αυτό έχει μεγάλη σημασία στην πολιτική ζωή της Γαλλίας. Και το γεγονός ότι η Γαλλική προεδρία προσπάθησε να καλύψει το γεγονός μεγαλώνει ακόμη περισσότερο την πολιτική ευθύνη. 

Για να μην πάψει να υπάρχει πλέον η εμπιστοσύνη στον Εμανουελ Μακρον οι συμπατριώτες του, με άρθρα, δηλώσεις, συζητήσεις και δημοσκοπήσεις, του ζητούν με άμεσες πράξεις κι ενέργειες του να δείξει ότι συμβάλλει στην επανενεργοποίηση των θεσμών. Και πάνω από όλα με την συμπεριφορά του, να δείξει ότι κατάλαβε σε βάθος τι συνέβη. Ότι κατάλαβε την ουσία της κρίσης που η απροσεξία ή ο ναρκισσισμός της εξουσίας του, δημιούργησαν.

Άλλωστε αν είναι να εξάγει αυτό το μοντέλο διακυβέρνησης στην προσπάθεια Ευρωπαϊκής ανανέωσης καλύτερα να προσέξει. Γιατί δεν φαντάζει το πιο γοητευτικό στους Ευρωπαίους πολίτες.

Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο του Δημοσθένη Δαββέτα στο new deal

Previous articleΣτο Μάτι κάηκε το κράτος
Next articleΗ Εκκλησία απέναντι στην τραγωδία
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΔΑΒΒΕΤΑΣ
Ο Δημοσθένης Δαββέτας, γεννήθηκε στην Αθήνα. Ζει και εργάζεται μεταξύ Παρισιού και Αθήνας. Ποιητής και συγγραφέας, ζωγράφος και performer γράφει ήδη από το 1982 άρθρα και δοκίμια για τα περιοδικά και τις εφημερίδες Art Forum, Art in America, Art Studio, Beaux-Arts Magazine, Galleries Magazines, Liberation, Parkett, Risk στις πολιτιστικές στήλες. Από το 2010 αρθρογραφεί για την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος. Σε όλη τη διάρκεια της πορείας του, συμμετέχει στην σύνταξη καταλόγων και μονογραφιών σημαντικών καλλιτεχνών για Μουσεία, ενώ δίνει διαλέξεις σε Σχολές Τέχνης και Πανεπιστήμια.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.