Ο Κώστας Συλιγάρδος αποκαλύπτει ότι τις αεροπορικές εταιρίες ο κορωνοϊός τις σκοτώνει τρεις φορές!!! Μια γιατί τα αεροπλάνα καθηλώθηκαν στο έδαφος. Άλλη μια γιατί καθηλωμένα έχουν ψηλό κόστος. Και μια τρίτη λόγω τού ότι προαγόρασαν καύσιμα σε υψηλότερη τιμή από την σημερινή.


Σοκ και δέος προκαλεί στις αερομεταφορές όλου του κόσμου ο κορωνοϊός. Η πανδημία «σκοτώνει» τις αεροπορικές εταιρείες. Αδειάζει τα ταμεία τους και ως φυσικό συνεπακόλουθο τις εταιρείες δορυφόρους τους. Ήδη, όλοι οι παράγοντες βρίσκονται σε vertigo που έχει προκαλέσει η αναπάντεχη εξέλιξη από την επίθεση του ιού covid 19

Είναι ενδεικτικό ότι οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο θα χαλάσουν 61 δισ. δολάρια για να μην πετάνε μόνο το πρώτο τρίμηνο της κρίσης του κορωνοϊού.

Είναι δε δεδομένο, ότι πολλοί αερομεταφορείς θα κλείσουν. Είτε μέσα στην κρίση, είτε λίγο μετά το τέλος της. Διότι, τα χρήματα που θα χρειαστεί ένας air carrier για να επιτρέψει στους αιθέρες θα είναι πολλά. Εκτός από αυτά που θα έχει χάσει όσο δεν επιχειρεί.

Θύματα του covid_19 δεν είναι μόνο οι μικρές περιφερειακές εταιρίες αλλά και γίγαντες των ουρανών. Όλες οι εταιρείες που σχετίζονται και δραστηριοποιούνται ως επιχειρήσεις δορυφόροι παρέχοντας υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης, maintenance (τεχνική υποστήριξη) αλλά ακόμα και ιδιωτικά αεροδρόμια που σχεδόν έχουν βάλει λουκέτο ή υπολειτουργούν.

Εργαζόμενοι σε εταιρίες handling, αλλά και εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός αεροδρομίων (Rent a car , εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα κλπ) επίσης έχουν πληγεί σοβαρά σε όλο τον κόσμο.

Τι αποκαλύπτει ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης

Ο πολύπειρος κυβερνήτης αεροσκαφών Μιλτιάδης Τσαγκαράκης παλιό ανώτατο στέλεχος της ΟΑ και μέχρι πρότινος ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρείας στην Ελλάδα, εξέφρασε την ανησυχία του για τον κλάδο των αερομεταφορών. Κλάδο που έχει υπηρετήσει για 40 χρόνια, και παράλληλα με εμπειρία εντός αεροσκαφών με 24.000 ώρες πτήσεων σε πολλούς διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών.

Μιλτιάδης Τσαγκαράκης, πολύπειρος κυβερνήτης αεροσκαφών, πρώην ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρίας, new deal
Μιλτιάδης Τσαγκαράκης, πολύπειρος κυβερνήτης αεροσκαφών, πρώην ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρίας.

Ο κ. Τσαγκαράκης τόνισε ότι αυτό που συμβαίνει είναι πρωτόγνωρο. Οι εταιρίες προσπαθούν να προσγειώσουν και να καθηλώσουν τα αεροπλάνα στο έδαφος για να διαφυλάξουν τα ταμεία τους. 

Στόχος είναι ρευστότητα από την μια και ο περιορισμός της ζημίας που προκαλεί το άδειο αεροπλάνο αυτήν την περίοδο, ώστε  να επιβιώσουν όταν θα επανέλθουν στην μετά Κορωνοϊού εποχή.

Ο εφιάλτης όμως για τις αερομεταφορές είναι διπλός. Διότι όταν ένα αεροπλάνο είναι ακινητοποιημένο στο έδαφος τα έξοδα δεν σταματούν, δημιουργώντας μια πραγματικότητα τραγική.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αεροπορική εταιρία DELTA στην Αμερική. Φαίνεται να πληρώνει 60 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα για να έχει σταθμευμένα τα αεροπλάνα της και για την συντήρηση τους!!!

Στην περίπτωση αυτή όσο περισσότερα αεροπλάνα τόσες μεγαλύτερες οι απώλειες ακόμα κι όταν αυτά δεν επιχειρούν.

Τι μας λέει ο Πρόεδρος της ΤΕΖ Tour Δημήτρης Χαριτίδης

Χαρακτηριστικό είναι και αυτό που μας λέει ο πολύπειρος στον τουρισμό πρόεδρος της ΤΕΖ Tour Ελλάδος Δημήτρης Χαριτίδης, αναφορικά με την Air Baltic.

Δημήτρης Χαριτίδης, Πρόεδρος της TEZ Tour Ελλάδας, new deal
Δημήτρης Χαριτίδης, Πρόεδρος της TEZ Tour Ελλάδας

Η εταιρία θα πρέπει να λάβει ένα τεράστιο ποσό ενίσχυσης για να επιστρέψει στην αεροπορική δράση. Ενώ και άλλες αεροπορικές στην Ρωσία που είτε θα κρατικοποιηθούν είτε θα συγχωνευτούν και τελικά όπως φαίνεται θα περιοριστούν, θα δημιουργήσουν κύμα επιπτώσεων και σε θέσεις εργασίας όσο και σε θέσεις επιβατών με αλυσιδωτές συνέπειες στον παγκόσμιο τουρισμό.

Η  ΙΑΤΑ, υπολογίζει ότι για το δεύτερο τρίμηνο του 2020 (Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο) όλες οι αεροπορικές εταιρίες 61 δισεκατομμύρια από τα αποθέματα τους για να μην πετάνε και να κάνουν συντήρηση, να πληρώνουν θέσεις στάθμευσης.

Ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης είναι αποκαλυπτικός: 

«Εταιρίες, όπως η Lufthansa και Ryanair έχουν προαγοράσει καύσιμα για όλη την περίοδο του 2020 με 77 δολάρια το βαρέλι. Σήμερα, το βαρέλι έχει 30 δολάρια. Από που θα βγάλει ο air carrier τα χρήματα που έχει ήδη χάσει;»

Για να συμπληρώσει: «Αυτό που γίνεται σήμερα είναι πρωτόγνωρο. Όταν έπεσαν οι δίδυμοι πύργοι τα αεροπλάνα καθηλώθηκαν για  λόγους ασφαλείας, για να αλλάξουν οι όροι ασφαλείας. Με τον κορωνοϊό, σε κάποιες χώρες έχουν απαγορευτεί εντελώς οι πτήσεις και είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν ξανά.

Όμως και όταν θα ξεκινήσουν να πετούν χωρίς τον εφιάλτη του σήμερα, στελέχη από διάφορες αεροπορικές εταιρείες σε συνεννόηση με γιατρούς υποστηρίζουν ότι οι πληρότητες θα είναι πολύ χαμηλές εξ αιτίας των μέτρων ασφαλείας .

Εικάζουν μάλιστα κάποιοι από αυτούς ότι θα πρέπει σε μια καμπίνα επιβατών να μην συνυπάρχουν επιβάτες πάνω από το 40% των διαθέσιμων  θέσεων και χωρίς βέβαια να υπολογίζεται η επιφυλακτικότητα και η άρνηση μεγάλου μέρους τους επιβατικού κοινού να ταξιδέψει αεροπορικώς.

Ο κορωνοϊός κτυπά τα αεροπλάνα τρεις φορές!

Ο κ. Τσαγκαράκης υποστηρίζει ότι τα λουκέτα θα είναι αναπόφευκτα και η απειλή της χρεοκοπίας για κάποιες άλλες θα γίνει φάντασμα στον κλάδο όντας άγνωστα τα δεδομένα που θα δημιουργηθούν.

«Για πολλές αεροπορικές εταιρίες αυτή η κατάσταση θα φέρει το λουκέτο. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που έχουν ενοικιάσει αεροσκάφη και δεν έχουν πλέον έσοδα, λόγω οτι τα αεροσκάφη είναι στο έδαφος. Που θα βρουν τα χρήματά για να αντέξουν να μείνουν τα αεροπλάνα στο έδαφος; Είναι ένα μεγάλο ερώτημα, αν δεν υπάρχει κρατική υποστήριξη ή άλλος τρόπος για να μπορέσουν να πετάξουν ξανά. «

Στο ερώτημα μας αν θα προκύψουν νέες εταιρίες στον χώρο, ο κ. Τσαγκαράκης τόνισε ότι υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες, διότι μια νέα εταιρία δεν θα έχει χρέη του παρελθόντος, τα οποία δημιουργήθηκαν λόγω του κορονοϊού. Πιστεύει ότι θα δημιουργηθούν νέες εταιρίες, όμως το θέμα είναι ποιοι θα πετάνε. Δεν θα υπάρχουν τα ίδια έσοδα, ακόμα και αν ξεκινήσουν να πετάνε σε τρεις μήνες.

Ο κλάδος παγκοσμίως θα πάρει πολύ καιρό να επανακάμψει καθώς τίποτα δεν θα ειναι εύκολο.

Καθοριστικό στοιχείο το πότε και πόσοι θα εμπιστευτούν το αεροπλάνο και μετά από πόσο καιρό.

Έτσι το ποσοστό των τουριστών και επιβατών που είχαμε προ της πανδημίας θα πάρει καιρό μέχρι να φτάσει ξανά στα προ κρίσης νούμερα και αυτό θα επιφέρει ανακατανομή του αεροπορικού έργου.

Όμως κάθε μέρα σημαίνει χαμένο χρήμα υποθήκη θέσεων εργασίας, έργο που υποθηκεύεται και άγνωστο ή ανασφαλές επιχειρηματικό μέλλον.

Μέχρι να ακούσουμε ξανά το «προσδεθείτε» για απογείωση, οι αερομεταφορές θα διέλθουν μέσα από σφοδρή καταιγίδα με ισχυρές αναταράξεις και υψηλό κίνδυνο για την ασφάλεια της επιχειρηματικής πτήσης τους.

Μένει να δούμε πόσο θα κρατήσει όλο αυτό και πως θα διαμορφωθούν οι νέοι αεροπορικοί χάρτες.

Προηγούμενο άρθροΤο ιδιωτικό σύστημα υγεία συμπληρώνει το δημόσιο
Επόμενο άρθροΠρωτοβάθμια Περίθαλψη: Το μυστικό που σκοτώνει τον Covid 19
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΥΛΙΓΑΡΔΟΣ
Ο Κώστας Γ. Συλιγάρδος είναι δημοσιογράφος, απόφοιτος σχολής (ΙΕΚ) Δημοσιογραφίας, ΜΜΕ και Επικοινωνία της Αθήνας. Υπήρξε αντιπρόεδρος της Παγκρήτιας Δημοσιογραφικής Ένωσης. Εργάζεται στον χώρο των ΜΜΕ από το 1992 στην Αθήνα αλλά και στο Ηράκλειο. Στην Κρήτη έχει εργαστεί στο Κρήτη Tv (ως το 2000) και ως σήμερα στην τηλεόραση Creta ως παραγωγός ενημερωτικών εκπομπών και ως το 2009 ως Κεντρικός Παρουσιαστής του Δελτίου Ειδήσεων του σταθμού. Η συμπλήρωση των 27 χρόνων ραδιοφωνικής παρουσίας, τον βρίσκει στο Ράδιο Κρήτη όπου επιμελείται και παρουσιάζει την καθημερινή Εκπομπή «Πυξίδα» (09:00-11:00). Έχει εργαστεί παράλληλα στον έντυπο τύπο σε εφημερίδες και περιοδικά για αρκετά χρόνια σε διάφορες θέσεις ευθύνης, κι έχει εκδώσει ο ίδιος κλαδικά και θεματικά περιοδικά αλλά και ξενόγλωσσες εφημερίδες. Σήμερα είναι επικεφαλής της δημοσιογραφικής ομάδας του Κρητικού ειδησεογραφικού site flashnews.gr στην Ανατολική Κρήτη. Συνεργάστηκε κατά διαστήματα ως υπεύθυνος αλλά και σύμβουλος σε εκδοτικές εργασίες καθώς και σε τμήματα επικοινωνίας ιδιωτικών φορέων. Έχει διδάξει δημοσιογραφία και ΜΜΕ σε παράρτημα Βρετανικού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα. Το 2014 ήταν ο μόνος Έλληνας δημοσιογράφος που βραβεύτηκε σε διεθνές διαγωνισμό δημοσιογραφίας με το Ευρωπαϊκό βραβείο δημοσιογραφίας από τον όμιλο Γκριμάλντι στην Ρώμη της Ιταλίας, για το ντοκιμαντέρ του "Θαλάσσιοι δρόμοι".

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.