Ένας εκ των βασικών παραγόντων γεωπολιτικής ανησυχίας που επηρεάζει άμεσα την τιμή του πετρελαίου, επιβεβαιώθηκε τις τελευταίες ημέρες με τις εξελίξεις γύρω από το Ιράν και την απόφαση του προέδρου Τράμπ να αποσυρθεί από τη συμφωνία για την Τεχεράνη.
Οι τιμές στη λιανική είναι γνωστό ότι περιλαμβάνουν ανελαστικούς φόρους που αντιπροσωπεύουν περίπου το  1 ευρώ ή και κάτι περισσότερο, από την συνολική τιμή στην αντλία.
Επειδή στην Ελλάδα η τσέπη του Έλληνα καταναλωτή έχει υποστεί συντριβή τα τελευταία χρόνια με τις αυξήσεις των φόρων, των αγαθών, των τιμολογίων των ΔΕΚΟ, και τις ταυτόχρονες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, θα μπορούσε η πολιτεία και το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών να εφαρμόσει για όσο καιρό επικρατεί αυτός ο «τυφώνας του πετρελαίου» αντίστοιχες μειώσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης που θα εξισορροπούσαν την τελική τιμή. Αν λόγου χάρη η αύξηση στην τιμή ήταν 0,20 λεπτά, αντίστοιχο ποσό να μειωθεί ο φόρος για όσο καιρό χρειαστεί ώστε ο πολίτης καταναλωτής να μην υποστεί κι άλλη οικονομική αιμορραγία. 
Με αυτόν τον απλό τρόπο, θα μπορούσε να βοηθήσει όχι μόνο τους οδηγούς αλλά παράλληλα να απορροφήσει και άλλες αυξήσεις που θα λάβουν χώρα στην αγορά, σε όλα σχεδόν τα προϊόντα αλλά και σε μια μεγάλη  γκάμα υπηρεσιών όπως πολύ καλά ξέρουμε ότι συνήθως συμβαίνει.
Έτσι, θα αποδείκνυε στην πράξη ότι είναι ένα κράτους που θέλει να λέγεται κοινωνικό και έχει ευαισθησίες απέναντι σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες. 
 Ουσιαστικά με το τρόπο αυτό θα βοηθηθεί το κοινωνικό σύνολο σε μια ακόμη επικείμενη «οικονομική επίθεση» για την οποία ο καταναλωτής είναι ανήμπορος να αντισταθεί.
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι οι σημερινοί κυβερνώντες ισχυρίζονται συνεχώς τον τελευταίο καιρό, ότι η οικονομία μας πηγαίνει σε πιο «ήρεμα νερά» όπου υποτίθεται με βάση τα επίσημα κυβερνητικά χείλη, το κράτος μπορεί να πάρει μέτρα που θα ανακουφίσουν τον κόσμο.
Ιδού η Ρόδος λοιπόν.
Τέλος, όπως είναι γνωστό, σημαντικό ρόλο για τη διαμόρφωση της τιμής στην αντλία παίζει και η ισοτιμία ευρώ δολαρίου, η οποία αυτή τη στιγμή απορροφά ένα κομμάτι των ανοδικών πιέσεων που θα ήταν ακόμη μεγαλύτερες με σταθερή ισοτιμία.  Δεν θέλω να φανταστώ κύριοι Λαφαζάνη 
Καζάκη και λοιποί ένθερμοι υποστηρικτές της δραχμής ποια θα ήταν η κατάσταση στην χώρα και σ αυτό το επίπεδο με δικό μας εθνικό νόμισμα.
Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο του Κώστα Συλιγάρδου στο new deal

Previous articleΜε Μακρόν η Γαλλία είναι και πάλι μόδα
Next articleΝέο χρήμα και αγορές στην Ευρωζώνη
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΥΛΙΓΑΡΔΟΣ
Ο Κώστας Γ. Συλιγάρδος είναι δημοσιογράφος, απόφοιτος σχολής (ΙΕΚ) Δημοσιογραφίας, ΜΜΕ και Επικοινωνία της Αθήνας. Υπήρξε αντιπρόεδρος της Παγκρήτιας Δημοσιογραφικής Ένωσης. Εργάζεται στον χώρο των ΜΜΕ από το 1992 στην Αθήνα αλλά και στο Ηράκλειο. Στην Κρήτη έχει εργαστεί στο Κρήτη Tv (ως το 2000) και ως σήμερα στην τηλεόραση Creta ως παραγωγός ενημερωτικών εκπομπών και ως το 2009 ως Κεντρικός Παρουσιαστής του Δελτίου Ειδήσεων του σταθμού. Η συμπλήρωση των 27 χρόνων ραδιοφωνικής παρουσίας, τον βρίσκει στο Ράδιο Κρήτη όπου επιμελείται και παρουσιάζει την καθημερινή Εκπομπή «Πυξίδα» (09:00-11:00). Έχει εργαστεί παράλληλα στον έντυπο τύπο σε εφημερίδες και περιοδικά για αρκετά χρόνια σε διάφορες θέσεις ευθύνης, κι έχει εκδώσει ο ίδιος κλαδικά και θεματικά περιοδικά αλλά και ξενόγλωσσες εφημερίδες. Σήμερα είναι επικεφαλής της δημοσιογραφικής ομάδας του Κρητικού ειδησεογραφικού site flashnews.gr στην Ανατολική Κρήτη. Συνεργάστηκε κατά διαστήματα ως υπεύθυνος αλλά και σύμβουλος σε εκδοτικές εργασίες καθώς και σε τμήματα επικοινωνίας ιδιωτικών φορέων. Έχει διδάξει δημοσιογραφία και ΜΜΕ σε παράρτημα Βρετανικού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα. Το 2014 ήταν ο μόνος Έλληνας δημοσιογράφος που βραβεύτηκε σε διεθνές διαγωνισμό δημοσιογραφίας με το Ευρωπαϊκό βραβείο δημοσιογραφίας από τον όμιλο Γκριμάλντι στην Ρώμη της Ιταλίας, για το ντοκιμαντέρ του "Θαλάσσιοι δρόμοι".

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.