Μέσα στον ορυμαγδό της καταστροφολογίας για επικείμενη πτώχευση της χώρας και εξόδου της από τη ζώνη του ευρώ, η παρουσία του Παύλου Γερουλάνου στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο για τη Δεοντολογία στον Τουρισμό, πέρασε απαρατήρητη. Κι όμως θα έπρεπε να συγκαταλέγονταν στα πρώτα θέματα της ειδησεογραφίας.

Είναι προφανές ότι τα ΜΜΕ αρέσκονται στην πολιτική ίντριγκα και κουτσομπολιό κι έχουν μια εγγενή ροπή στις «κακές ειδήσεις». Είναι αυτό που περιέγραφε στο τελευταίο υπουργικό Συμβούλιο ο Γιώργος Παπανδρέου όταν κατηγορούσε τα εγχώρια μέσα πως ανακυκλώνουν, συντηρούν και εξάγουν στο εξωτερικό ένα δυσμενές κλίμα για την ελληνική οικονομία. Είναι εξίσου προφανές, ωστόσο, ότι τα ΜΜΕ κάνουν τη δουλειά τους και ευτυχώς ή δυστυχώς, πολλοί εκ των κυβερνητικών χειρισμών τούς προσφέρουν άφθονο υλικό.Όπως όμως αιτείται από την κυβέρνηση να αλλάξει νοοτροπία και αντίληψη, έτσι πρέπει να πράξουν και τα ΜΜΕ – αν πράγματι κόπτονται για το καλό της χώρας. Υπό άλλες συνθήκες και σε μια άλλη χώρα, ίσως, η παρουσία του υπουργού Πολιτισμού σε ένα τέτοιας βαρύτητας και εμβέλειας Παγκόσμιο Συνέδριο θα αντιμετωπίζονταν με τη δέουσα προσοχή. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά για τον εξής απλό. «Ο τουρισμός ήταν και παραμένει η βαριά βιομηχανία της χώρας». Και είτε το θέλουν ορισμένοι, είτε όχι, είναι ίσως από τους ελάχιστους τομείς της εγχώριας παραγωγής που μπορεί και συνάλλαγμα να φέρει και θέσεις απασχόλησης να προσφέρει.

Δεν είναι άλλωστε διόλου τυχαίου που αρκετοί εκ των παραθεριστών σε κάποιο τουριστικό θέρετρο της χώρας, θα διαπίστωσαν έναν διαφορετικό αέρα από τους επαγγελματίες του χώρου, εμφανώς καλύτερο από τον αέρα των επαγγελματιών των αστικών κέντρων. Διότι παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, οι επαγγελματίες του τουρισμού αυτή τη περίοδο έχουν ζεστό χρήμα στις τσέπες τους – κάτι που τους κάνει να αισθάνονται εμφανώς καλύτερα από άλλους συναδέλφους τους.

Από κει πέρα χρειάζονται πολλά να γίνουν. Η Πολιτεία οφείλει να δει με μεγαλύτερη σοβαρότητα το θέμα του τουρισμού. Να διεγείρει μια νέα αντίληψη στη παραγωγή του τουριστικού προϊόντος – η ποιότητα του οποίου έχει υποβαθμιστεί εμφανώς σε σχέση με ανταγωνίστριες – και κυρίως να συσπειρώσει όλους τους επαγγελματίες του κλάδου σε μια νέα στρατηγική προώθησης και βελτίωσης των τουριστικών υπηρεσιών. Μια συνολική αντίληψη και στρατηγική που θα αξιοποιεί στο έπακρο τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα του ελληνικού φυσικού χώρου και θα υπηρετεί και στην πράξη τη παράδοση της ελληνικής φιλοξενίας που τα τελευταία χρόνια με την απερίσκεπτη τακτική πολλών κατάντησε να είναι απλά ένας μύθος…

 

Previous articleΣΤΟΝ …ΑΞΟΝΑ
Next articleΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ
Ο Παναγιώτης είναι κατά βάση δημοσιογράφος, αν και τα τελευταία χρόνια ασχολείται ευρύτερα με την επικοινωνία. Γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Διεθνείς Σχέσεις, και έκανε μεταπτυχιακό στις Στρατηγικές Σπουδές. Ως πολιτικό επιστήμονα και διεθνολόγο τον κέρδισε η δημοσιογραφία, όπου σε αυτήν βρήκε και τον κατάλληλο τρόπο έκφρασης των όσων σπούδασε και του άρεσε να ασχολείται. Επί μια δεκαετία εργάστηκε στην τηλεόραση (ΕΤ2, ΕΤ3, POLIS, ΣΚΑΙ) ως ρεπόρτερ, παρουσιαστής και αρχισυντάκτης εκπομπών, στο ραδιόφωνο (ΑΝΤ1, PLANET), στον περιοδικό Τύπο (ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ). Από το 1996 μέχρι και τον Ιούλιο του 2013 υπήρξε πολιτικός και διπλωματικός συντάκτης στην εφημερίδα ΕΞΠΡΕΣ κι από το 2004 ο βασικός συντελεστής της στήλης γνώμης «ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ». Επί σειρά ετών αρθρογραφούσε στα περιοδικά ΕΠΙΛΟΓΗ και ΤΑΣΕΙΣ, ενώ από τον Ιούνιο του 2009 διατηρεί το new-Deal. Από το καλοκαίρι του 2012 ασχολείται οργανωμένα με την πολιτική και εταιρική επικοινωνία, έχοντας ιδρύσει την Apertus Alveo Communications...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.