Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017
ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Κώστας είναι οικονομολόγος. Γεννήθηκε το 1953 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ήθελε να γίνει Αρχαιολόγος αλλά σπούδασε οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων. Το 1979 προσλήφθηκε ως Ελεγκτής στην μετά είκοσι χρόνια «δολοφονηθείσα» ελεγκτική εταιρία Arthur Andersen. Από τότε πήρε το δρόμο της επιχειρηματικής οργάνωσης και της πληροφορικής. Άρα τον Αύγουστο του 2011 συμπληρώνει 32 χρόνια έντονης επαγγελματικής εμπειρίας στην πρώτη γραμμή των θεμάτων εκσυγχρονισμού και οργάνωσης των επιχειρήσεων.
Τα τελευταία 22 χρόνια είναι επιχειρηματίας της τεχνολογίας. Έχει εμπειρίες συνεργασίας μέσα από εκατοντάδες εταιρίες και οργανισμούς σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Βρετανία, η Κύπρος, η Ρουμανία, η Τουρκία, η Ιταλία, οι ΗΠΑ, η Βουλγαρία, η Γερμανία και άλλες, όπου λειτούργησε ως προμηθευτής και σύμβουλος υπηρεσιών και λογισμικού.
Για δυο χρόνια υπήρξε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ
ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
επιχειρηματικοτητα του και πληρωνω και δεν απολυω!

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΛΥΩ!

Όταν εδώ στο new-Deal λέμε αυτή πως η κρίση είναι ευκαιρία να διορθωθούν όλα όσα γίνονται λάθος στην οικονομία αλλά και σε κάθε επιχείρηση, το εννοούμε με πάμπολλα πρακτικά παραδείγματα και το τονίζουμε κάθε τόσο. Σήμερα θα παρουσιάσουμε άλλο ένα πρακτικό παράδειγμα.

Παραγωγική βιομηχανική επιχείρηση με εγκαταστάσεις εκτός Αθηνών, όχι μόνο «κρατήθηκε»  στην  κρίση, αλλά πέτυχε το 2011, αύξηση του τζίρου της και θεαματική αύξηση της κερδοφορίας. Χωρίς καμία απόλυση και χωρίς καμία μείωση μισθών!  Πως το πέτυχε αυτό; Με τις εξής συγκεκριμένες και στοχευμένες παρεμβάσεις. (α) Μείωσε τον όγκο της και αύξησε την αξία της. Γνώριζε ότι έχει καλό προϊόν, καλό όνομα στην αγορά και καλή εξυπηρέτηση των πελατών της. Τόλμησε και επέβαλε ένα σόκ στην αγορά: απευθύνθηκε  σε ορισμένους πελάτες και τους είπε: «Δεν μπορώ να συνεργασθώ μαζί σας με τους παλιούς όρους, αλλά προτείνω νέους όρους». Στην αρχή πολλοί αντέδρασαν, ορισμένοι έφυγαν (ξεσκαρτάρισμα γαρ), και όσοι έμειναν ήταν οι καλοί πελάτες που ήταν διατεθειμένοι πραγματικά να δουλέψουν σε ισότιμη προσφοράς και ζήτησης.  Πρακτικό αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν οι ημέρες ανείσπρακτων υπολοίπων πελατών από 200 μέρες σε 64! Αντιλαμβάνεται κανείς τι σημαίνει αυτή η βελτίωση των όρων πιστοδότησης  στο ταμειακό πλάνο της εταιρίας σε μία περίοδο όπου όλοι οι άλλοι επιχειρηματίες εκλιπαρούν τις τράπεζες για κεφάλαια κίνησης.

(β) Κάλεσε τους εργαζόμενους να συμμερισθούν την κατάσταση και να κατανοήσουν πως δεν εργάζονται για τον επιχειρηματία αλλά για την ομάδα. Ότι είναι υπεύθυνοι «όλοι για όλους». Για παράδειγμα, μελετήθηκε,  προτάθηκε και αποφασίσθηκε ώστε οι οδηγοί των φορτηγών της εταιρίας να κινούνται με 10 χιλιόμετρα μικρότερη ταχύτητα  στους δρόμους. Έτσι εξοικονομήθηκαν 6 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε καύσιμα ή 70 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο. Αυτό «έσωσε» πέντε θέσεις εργασίας και δεν απολύθηκαν πέντε οδηγοί. Με παρόμοιες παρεμβάσεις σώθηκαν όλες οι θέσεις δουλειάς.

Συμπεράσματα: Ο καλός πελάτης θα αγοράσει το καλό προϊόν από τον καλό προμηθευτή.  Εργαζόμενοι και επιχειρηματίες μπορούν να συνεργασθούν για να κρατήσουν την αξία της επιχείρησής τους που είναι το πιο πολύτιμο παραγωγικό κύτταρο που τους συνδέει με την οικονομία. Ο απόλυτος αριθμός των «λουκέτων» στις επιχειρήσεις δεν λέει όλη την αλήθεια. Κρύβει αρκετό ποσοστό από σκαρταδούρα επιχειρήσεων που είτε πλεόναζαν είτε λειτουργούσαν έξω από τα όρια των οικονομικών αρχών.  Η κρίση μπορεί να είναι αφορμή να ξαναδεί η κάθε επιχείρηση τον τρόπο που παράγει και διανέμει αγαθά και υπηρεσίες στην αγορά.

Διευκρίνιση: η εν λόγω εταιρία δεν είναι πολυεθνική ούτε χρησιμοποίησε βαρύγδουπους συμβούλους και μεθοδολογίες για να πετύχει ό,τι πέτυχε.