Επανάσταση ή εξέλιξη; Η άνοιξη της ανυπότακτης ποίησης ανθίζει και όταν η πόρτα είναι σαπισμένη. Η επανάσταση σε ένα σύστημα σκουριασμένο, ακίνητο, σε μια κοινωνία που οδηγείται προς το χάος, είναι αναπόφευκτη. Η ανθρώπινη εξέλιξη μας διδάσκει πως αυτοί που κινούν τα νήματα γίνονται κάποτε αδύναμοι.

Οι ανυπότακτες φωνές και η επανάσταση οδηγούν την αλλαγή. Μερικές φορές έχουμε την βεβαιότητα πως η αλλαγή είναι θετική. Άλλες φορές ο ενθουσιασμός δεν κρατά πολύ, δίνει τη θέση του στη διάψευση και το φόβο.

Είναι προτιμότερο να προσπαθείς να σπρώξεις την πέτρα για να ελευθερώσεις το άνοιγμα του τάφου.

Ο Αιζαια Μπέρλιν,, ο μεγάλος αυτός ποιητής που έκανε συντροφιά σε ολόκληρο σχεδόν τον εικοστό αιώνα, ανακαλύπτει έκπληκτος, ότι αυτό που ακούγεται από τον τάφο δεν είναι επαναστατικές φωνές, πολεμικές κραυγές ή στρατιωτικά εμβατήρια, αλλά ρομαντικά ποιήματα και γλυκιά μουσική. Ο Μπερλίν δεν ήταν αισιόδοξος άνθρωπος -κάποτε μάλιστα είχε εκφράσει την ανακούφισή του που θα πέθαινε νωρίς- ήταν όμως ποιητής. Η ποίηση σαν μια ειρηνευτική συμφωνία μεταπλάθεται σε μια υπόσχεση άφιξης, μια υπόσχεση συμβίωσης της ελπίδας και του ουτοπικού ονείρου.

Με χρώματα, μουσική και ποίηση ανατέλλει η ανθρώπινη ψυχή. Μέσα από την μαύρη απελπισία και από την υπερβολική αισιοδοξία περιγράφει ο ποιητικός λόγος τα τοπία της ανθρώπινης ψυχής. Το ανθρώπινο ον μέσα στην πολυπλοκότητα των σχέσεων που έχει δημιουργήσει και αναιρεί την λογική, μπορεί τάχα να δεχθεί να γίνει, στο όνομα της τεχνολογικής προόδου μια αποδοτική πρώτη ύλη; Η ποίηση, η ιερή μανία, αποτελεί την διαχρονική σταθερά, την άμυνα και την επίθεση στα ορμέμφυτά μας, που μας καθιστούν τα τερατόμορφα ζώα του πλανήτη γη.

Previous articleΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ
Next articleΓΙΑ ΓΕΛΙΑ …ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ
Avatar
Ο Θανάσης είναι συγγραφές. Σπούδασε οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων και στη συνέχεια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο τμήμα κοινωνιολογίας - στον τομέα εγκληματολογίας. Παράλληλα, το 1983 φοίτησε στο Art & Culture Center for Artistic Development & Culture. Πραγματοποίησε ειδικές σπουδές εικαστικών τεχνών "εικόνα ήχος κίνηση λόγος". Οι σπουδές αυτές απευθύνονταν σε απόφοιτους ανωτάτων σχολών όπως καλών τεχνών, Θεάτρου, μουσικής, χρού και πανεπιστημιακών σχολών. Αντικείμενοου του πρωτοποριακού εργαστηρίου είναι η έρευνα και η λειτουργία της καλλιτεχνικής φόρμας ως κοινό οργανικό στοιχείο σε όλες τις τέχνες, καθώς και η μορφική της αντιστοιχία από το ένα είδος τέχνης στο άλλο, με μέθοδο εκπαίδευσης τη βιωματική παιδεία. Το 1986 γίνεται μέλος στην Ομάδα "Ω & ART" και συγγράφει το δοκίμιο συγκριτικής γνωσιολογίας "Ιερά μανία". Είναι επιστημονικός συνεργάτης του κέντρου καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων και παιδείας τεχνών "Καλαμιώτου 10" στο τμήματ πειραματικής έρευνας και έκφρασης.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.