Η Ιατρική Νου/Σώματος, της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, αποτελεί πρωτοποριακή μέθοδο.
Αυτή συνδυάζει τη συμβουλευτική για σωστή διατροφή και λήψη συμπληρωμάτων και βιταμινών, τη φυσική άσκηση, τη γνωσιακή-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, την ποικιλία τεχνικών χαλάρωσης, αλλά και παρότρυνση προκειμένου ο θεραπευόμενος να εμπλακεί σε πνευματικού τύπου διεργασίες.

Έχει αποδειχτεί πως ο συνδυασμός αυτών των τεχνικών μειώνει σε μεγάλο βαθμό το stress της σύγχρονης εποχής, καταπολεμά ακόμα και χωρίς φαρμακευτική θεραπεία ήπιες καταθλιπτικές διαταραχές, συμβάλλει στη μείωση ιατρικών συμπτωμάτων που μπορεί να βασανίζουν τους ασθενείς που πάσχουν από χρόνιες νόσους και καρκίνο, βοηθά στη μείωση της υπέρτασης, την βελτίωση της σωματικής υγείας ασθενών με καρδιολογικά προβλήματα, συμβάλλει στη μείωση των δυσάρεστων συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης ενώ μπορεί να συμβάλλει στη γονιμότητα γυναικών που επιθυμούν να τεκνοποιήσουν.

Τι είναι το stress;

Stress είναι η προετοιμασία του οργανισμού μας να αντιμετωπίσει ή να αποφύγει έναν επικείμενο κίνδυνο ή άλλη δυσκολία.
Ο υποθάλαμος, υπόφυση, και τα επινεφρίδια συγκροτούν τον άξονα που είναι υπεύθυνος για την απελευθέρωση της κορτιζόλης που προετοιμάζει το σώμα να ανταπεξέλθει στις ανάγκες που μπορεί να προκύψουν.
Η επίδραση της κορτιζόλης και άλλων ορμονών όπως η επινεφρίνη, νορεπινεφρίνη στο σώμα είναι γενικευμένη, έτσι οι αισθήσεις μας γίνονται οξύτερες, οι μύες συσπώνται, η καρδιά μας χτυπά πιο δυνατά, η αρτηριακή πίεση αυξάνεται, και η αναπνοή γίνεται πιο γρήγορη.
Αυτές οι μεταβολές προετοιμάζουν τον άνθρωπο να πολεμήσει (fight) ή να φύγει (flee) προκειμένου να αποφύγει κάποιο κίνδυνο.
Το «καλό» stress που έχει βραχεία διάρκεια μας βοηθά να ξεπεράσουμε εμπόδια τα οποία παρουσιάζονται στη καθημερινή ζωή και από την άλλη το «κακό» υπερβολικό stress καταβάλλει την ικανότητα μας να προσαρμοζόμαστε στις καινούργιες συνθήκες της ζωής και συσχετίζεται με έντονες αγχώδεις εκδηλώσεις και κατάθλιψη και ποικίλα σωματικά νοσήματα.
Η κατάθλιψη συνήθως συνοδεύεται από αίσθημα στεναχώριας, δυστυχίας, απελπισίας, αβοηθητότητας, ανασφάλειας αλλά και από αδυναμία του ατόμου άντλησης ικανοποίησης, ευχαρίστησης από καταστάσεις που συνήθως προσέφεραν ευχαρίστηση στο παρελθόν.
Η φυσική άσκηση, η υγιεινή (μεσογειακή) διατροφή, ο υποστηρικτικός κοινωνικός περίγυρος, η πνευματική ζωή, τεχνικές χαλάρωσης, η γνωσιακή-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, ο εθελοντισμός και η φιλανθρωπία, όσα μας διδάσκει η Ιατρική Νου/ Σώματος, μπορούν να μας προφυλάξουν σε μεγάλο βαθμό από τις συνέπειες του κακού stress, από το άγχος και την κατάθλιψη.

 

Από το www.medisense.gr

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.