Εύλογη ερώτηση δεδομένου του ότι το LinkedIn αντιμετωπίζεται σα μια δεξαμενή βιογραφικών. Υπάρχουν όμως πολλοί συγκεκριμένες διαφορές μεταξύ των δύο που επιβάλλουν να τα αντιμετωπίζουμε ως διαφορετικά εργαλεία φροντίδας της καριέρας μας:

Το περιεχόμενο

Ο στόχος του βιογραφικού μας είναι να μας δώσει μια συνέντευξη. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να δημιουργήσει συναισθηματικό δέσιμο με τον υποψήφιο εργοδότη. Για υπάρξει το δέσιμο θα πρέπει να απαντηθεί μια συγκεκριμένη ανάγκη του εργοδότη αυτού. Επομένως το βιογραφικό απαντά σε συγκεκριμένες ανάγκες.

To LinkedIn από την άλλη πλευρά, δημιουργεί ένα συναισθηματικό δέσιμο μέσω της σωστής επικοινωνίας του personal brand μας. Ενώ λοιπόν θα προσελκύσει πολλούς από το target group μας, δεν απαντάει σε συγκεκριμένη ανάγκη.

Το μέγεθος

Το βιογραφικό, εκτός ορισμένων περιπτώσεων , δεν εκτείνεται πέραν των 2-3 σελίδων. Αντίθετα το LinkedIn δεν έχει τέτοιο περιορισμό. Δίνει λοιπόν την ευκαιρία σε κάποιον ο οποίος δεν κατόρθωσε να συμπεριλάβει τα πάντα όπως θα ήθελε στο βιογραφικό, να τα εκθέσει μέσω του LinkedIn. Είναι άλλωστε σίγουρο ότι αν το βιογραφικό μας είναι τόσο καλογραμμένο ώστε να μπει στη λίστα με τα «υπό διερεύνηση» θα μας ψάξουν στο Google οπωσδήποτε. Συνεπώς, γιατί να μην έχουμε την ευκαιρία να πούμε και κάτι διαφορετικό έστω σε επίπεδο summary, ή projects.

Η φωτογραφία

Σε γενικές γραμμές καλό είναι ένα βιογραφικό να μην έχει φωτογραφία, ειδικά αυτές τις μικρές που είναι για ταυτότητα. Στο LinkedIn όμως κάτι τέτοιο επιβάλλεται.

Η γλώσσα

Η γλώσσα που χρησιμοποιούμε σε ένα βιογραφικό είναι πιο λίγο πιο formal. Αντίθετα στο LinkedIn επιβάλλεται να είμαστε λιγότερο «τυπικοί». Ας μην ξεχνάμε ότι το LinkedIn είναι ένα social medium δηλαδή ενθαρρύνει τη διάδραση. Αυτό έχει αντίκτυπο και στο ύφος ή στη γλώσσα που χρησιμοποιούμε.

O προορισμός

Ένα βιογραφικό πρέπει να ξεχωρίσει ανάμεσα σε δεκάδες άλλα για την ίδια θέση. Με το βιογραφικό «πάμε» εμείς στον εργοδότη. Αντίθετα μέσω του προφίλ μας στο LinkedIn, «έρχεται» ο εργοδότης σε εμάς, είτε μέσω των κοινών connections, είτε λόγω ενός σχολίου που κάναμε σε κοινά groups, είτε λόγω των keywords με τις οποίες κάνει την αναζήτησή του.

Μέχρι την άλλη εβδομάδα να φροντίζετε την καριέρα σας

Previous articleΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΓΙΟΥΝΓΚΕΡ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ
Next articleΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Avatar
Η Σύμβουλος Καριέρας και Personal Branding Strategist, Μαρίνα Βογοπούλου, καθοδηγεί τους επαγγελματίες στη διαχείριση της καριέρας τους με βάση τις προσωπικές τους αξίες και το όραμά τους ώστε να επιτύχουν εργασιακή ικανοποίηση και επαγγελματική καταξίωση. Είναι η πρώτη Πιστοποιημένη Reach Personal Branding Strategist στην Ελλάδα, μεταξύ περίπου 500 ατόμων σε όλο τον κόσμο. Σπούδασε Επικοινωνία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές σε δυο ειδικότητες της «εργασίας»: Συμβουλευτική Καριέρας και Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Πριν ιδρύσει το enjoywork.gr το 2010 εργάστηκε για πολλά χρόνια ως Σύμβουλος Καριέρας και Διευθύντρια Προσωπικού στην Ελλάδα και την Αγγλία. Το γράψιμο (δεινή blogger και αρθρογράφος) είναι η μεγάλη της αγάπη μετά την οικογένεια και τη δουλειά της. Μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Σμίλη, το πρώτο της βιβλίο «Δουλειά, μια και καλή!», ένας πρακτικός οδηγός για τις 30 πρώτες, κρίσιμες μέρες σε μια νέα θέση.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.