Με αφορμή το πρόσφατο άρθρο μου για τον νέο αλβανό πρωθυπουργό Ε. Ράμα, αρθρογράφος οπαδός του αλβανικής καταγωγής,  μου καταλόγισε ότι ψεύδομαι μιλώντας για ¨την μεγάλη θρησκευτική συγγενή¨ ( Τουρκία) επειδή ο Ράμα είναι Χριστιανός.

Επίσης  χαρακτήρισε πολύ φυσική την επιθυμία του για στρατηγικη συμμαχία με την Τουρκία.

Παράλληλα ότι λέω τεράστιο ψέμμα πως αποδέχτηκε προς στιγμήν το όραμα της Μεγάλης Αλβανίας, και πως οι καταγγελίες του βορειοηπειρώτη Ντούλε για κλοπή ψήφων του κόμματός του αφορούν τοπικούς παράγοντες των δύο μεγάων κομμάτων κα όχι τον Εντι Ράμα.

Επειδή οι διεθνείς σχέσεις και το καυτό θέμα των μειονοτήτων είναι πολύ σοβαρό θέμα να το αφήνουμε στην μονομερή υστερία αρθρογράφων- οπαδών, ηλ απλώς άσχετων, απαντώ :
1.    Δεν ασχολήθηκα με τις προσωπικές πολιτικές πεποιθήσεις του Ράμα, ούτε με ενδιαφέρουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό των Αλβανών είναι μουσουλμάνοι (για την ακρίβεια εξισλαμισμένοι από την περίοδο της οθωμανικής αυτοκρατορίας).

2.    Επιπρόσθετα , οι διεθνείς οργανισμοί και όχι εγώ καταδίκασαν το θέμα της απογραφής παρωδίας που χάλκευσαν τα στοχεία. Σύμφωνα με αυτά, μόνο το 6.75% του πληθυσμού είναι Χριστιανοί. Σχετική καταγγελία έκανε και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών.

3.    Σαφώς είναι διακαίωμα της Αλβανίας και του Ράμα οι σχέσεις με την Τουρκία. Το θέμα είναι ότι στις διεθνείς σχέσεις απορρίπτεται η τακτική οι σχέσεις με μιά χώρα να στρέφονται εναντίον μιάς άλλης χώρας ( π.χ. να δημιουργηθεί τουρκική βάση σε αλβανικόυς λιμένες). Μεγάλη συζήτηση έχει γίνει π.χ για τις σχέσεις Τουρκίας –Ισραήλ που στρέφονταν κατά άλλων χωρών στη Μ. Ανατολή, ενώ  τώρα που οι  σχέσεις Ελλάδας –Ισραήλ αναπτύχθηκαν δίνονται συνεχώς διευρκινίσεις από την Αθήνα ότι δεν στρέφονται κατά τρίτης χώρας. Παρόμοιες συζητησεις γίνονται σε όλο τον κόσμο για να  απορριφθούν οι πολιτικές δημιουργίας αξόνων, ως επικίνδυνες. Ο Ράμα όμως είχε κατηγορήσει τον Μπερίσα για εθνική προδοσία όταν υπογράφηκε η συμφωνία για τις θαλάσσιες ζώνες με την Ελλάδα το 2009, ( σ.σ. Επρόκειτο περί υποδειγματικής συμφωνίας). Η απόφαση του συνταγματικού δικαστηρίου αφορά την εσωτερική έννομη τάξη της Αλβανίας και όχι μιά διακρατική συμφωνία . Δηλαδή η Αλβανία οφείλει να κυρώσει τη συμφωνία από τη βουλή, πράγμα που δεν κάνει με επιχειρήματα τύπου Τουρκίας Αυτή είναι εχθρική στάση. Αν η Ελλάδα αύριο θέσει βέτο στην ευρωπαική προοπτική της Αλβανίας εξαιτίας αυτής της υπόθεσης πως θα φανεί στον κ. Ράμα και τον οπαδό του?

4.    Σύμφωνα με την προαναφερόμενη ίαπογραφή  μόνο το 0,87% του πληθυσμού ή άλλως 24.361 άτομα δήλωσαν ότι έχουν ελληνική εθνική καταγωγή, κάτι που υποθέτω ότι ούτε ο Ράμα , ούτε ο οπαδός του, ούτε ο Μπερίσα  δέχονται . Τα υπόλοιπα περιττεύουν. Επίσης : Υπάρχει ή όχι καταδικαστική θέση του Στέιτ Ντηπάρτμεντ στο θέμα της απογραφής? Υπέρ του ελληνικού εθνικισμού δρα άραγε το Στέιτ Ντηπάρτμεντ? Φρίκη..

5.    Υπάρχουν πολλοί τρόποι να υποστηρίξει ένας πολιτικός μιά θέση ή ένα δόγμα. Ο Μπερίσα επαιξε σαφώς το πιό επιθετικό χαρτί  της Μεγάλης Αλβανίας, αλλά  ο Ράμα ποτέ δεν το καταδίκασε. Ως πολιτικός πρώτης γραμμής όφειλε να κάνει τον αγώνα του σε ένα θέμα που ξεσήλωσε τον κόσμο. Οταν είδε ότι η πολιτική του Μπερίσα (και όχι μόνο)προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων σε ΗΠΑ, ΕΕ και ξένες πρεσβείες , αλλά και σε όλες τις χώρες των βαλκανίων ο Ράμα άρχισε να μιλά για ενότητα των Αλβανών μέσα στην ΕΕ, ως απάντηση στην Ενωση των Αλβανών.

Στις 25 Νοεμβρίου 2012 σε συγκέντρωση οπαδών του Ράμα με ομιλητή τον ίδιο στην Αθήνα στο Σπόρτινγκ εθνικιστικά συνθήματα και τραγούδια για την Μεγάλη Αλβανία ακούγονταν στην περιοχή. Αλλά ο Ράμα , φιλοξενούμενος σε ξένη χώρα δεν τα καταδίκασε,. Παρομοίως σε εκδήλωση στα Σκόπια , σχολιάζοντας την σύλληψη τεσσάρων Αλβανών  στο Τέτοβο  γιατί ζωγράφισαν χάρτη της Μεγάλης Αλβανίας είπε:: «Κάθε ένας έχει δικαίωμα να ζωγραφίζει χάρτες. Μπορεί να ζωγραφίσει και τον χάρτη της γης και να γράψει πάνω του, πως αυτή είναι η «Δημοκρατία» μου, και τι πρέπει να του κάνουν, να τον στείλουν μήπως στη Χάγη και να τον κατηγορήσουν για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας; Τι είναι αυτοί οι βάρβαροι και πρωτόγονοι (για τις αρχές που τους συνέλαβαν), αυτό είναι ανεπίτρεπτο.» Αν Ελληνες εθνικιστές πάνε στην Αλβανία και ζωγραφίσουν χάρτη της Μεγάλης Ελλάδας θα το δεχθεί ο Ράμα και ο οπαδός του που στα γραπτά του παρουσιάζεται εξόχως -έως υστερικά- αντιεθνικιστής?

6.    Είναι ψέματα μήπως ότι ο Ράμα σε όλη την διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας δήλωνε ότι έχει ψηλά στην ατζέντα το θέμα των Τσάμηδων»? για να μην επεκταθώ περαιτέρω στο θέμα αυτό που είναι ήδη γνωστά.

7.    Τι εννοεί ο αρθρογράφος οπαδός ότι οι καταγγελίες του Ντούλες αφορούν  τοπικούς παράγοντες των δύο μεγάλων κομμάτων της Αλβα νίας  των κομμάτων του Μπερίσα και του Ράμα .Δηλαδή?. Οι τοπικοί παράγοντες των κομμάτων είναι ανεξάρτητοι? Δεν κατευθύνονται κεντρικά όπως γίνεται σε όλα τα κόμματα του κόσμου? Αν είναι ανεξάρτητοι και έδρασαν αυτοτελώς θα διαγραφούν? Και γιατί δεν βγήκε ο «εναλλακτικός» Ράμα να τους καταδικάσει?

Συμπέρασμα: Ας είμαστε λοιπόν προσεκτικοί στις κρίσεις μας  για το καλό όλων μας. Στον ελεύθερο άνθρωπο εναπόκειται να ασπάζεται απόψεις, θέσεις, ιδεολογίες. Μεσω αυτών υπερασπίζεται τη χώρα του. Ομως, όσο πιό δημοκρατικά γίνεται , τόσο οι σχέσεις μεταξύ κρατών και λαών εδραιώνονται με βάση την ειρήνη και την συμβίωση με όλους καλής γειτονίας. Αυτό σημαίνει ότι καταδικάζοντας τον ακραίο εθνικισμό, τους τακτικισμούς ή ότι πληγώνει, κάνουμε ένα βήμα μπροστά.

Previous articleΑΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΕΦΤΕ ΜΑΥΡΟ…ΕΝΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ VIDEO ΤΗΣ ΕΡΤ
Next articleΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΑΙΔΙ ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΦΡΑΟΥΛΕΣ;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
Ο Γιάννης είναι δημοσιογράφος. Ασχολήθηκε με την δημοσιογραφία στα 30 του επειδή, όντας άεργος δεν είχε τίποτε καλύτερο να κάνει (όχι ότι έκανε και το καλύτερο…) Γεννήθηκε το ‘53 στο Δίστομο Βοιωτίας, σε μια άλλη Ελλάδα - στα 18 του αυτός και οι συνομήλικοί του στο χωριό, δεν φαντάζονταν ποτέ πως στη ζωή τους θα είχαν τα λεφτά να αγοράσουν ΙΧ. Όσο για τα νησιά τα ξέραν μόνο από το μάθημα της Γεωγραφίας, ενώ στη γειτονική του Αράχοβα τα μαγαζιά πουλούσαν χειροποίητα χαλιά στους τουρίστες των Δελφών. (μετέπειτα ήρθε ο Ανδρέας με τις επιδοτήσεις και τα δανεικά, το να οδηγείς "μπέμπα" έγινε …«λαϊκό δικαίωμα», ενώ η Αράχοβα έγινε η Μύκονος του χειμώνα και ο Παρνασσός γέμισε σαλέ...) Εξ αυτού, θαρρεί πως είναι από τους λίγους Έλληνες που δεν ξαφνιάστηκαν με την οικονομική κρίση που ενέσκηψε...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.