Σάββατο, 19 Αυγούστου 2017
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΥΛΙΓΑΡΔΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΥΛΙΓΑΡΔΟΣ

Ο Κώστας Γ. Συλιγάρδος είναι δημοσιογράφος, απόφοιτος σχολής (ΙΕΚ) Δημοσιογραφίας, ΜΜΕ και Επικοινωνία της Αθήνας. Υπήρξε αντιπρόεδρος της Παγκρήτιας Δημοσιογραφικής Ένωσης. Εργάζεται στον χώρο των ΜΜΕ από το 1992 στην Αθήνα αλλά και στο Ηράκλειο.
Στην Κρήτη έχει εργαστεί στο Κρήτη Tv (ως το 2000) και ως σήμερα στην τηλεόραση Creta ως παραγωγός ενημερωτικών εκπομπών και ως το 2009 ως Κεντρικός Παρουσιαστής του Δελτίου Ειδήσεων του σταθμού.
Η συμπλήρωση των 27 χρόνων ραδιοφωνικής παρουσίας, τον βρίσκει στο Ράδιο Κρήτη όπου επιμελείται και παρουσιάζει την καθημερινή Εκπομπή «Πυξίδα» (09:00-11:00).
Έχει εργαστεί παράλληλα στον έντυπο τύπο σε εφημερίδες και περιοδικά για αρκετά χρόνια σε διάφορες θέσεις ευθύνης, κι έχει εκδώσει ο ίδιος κλαδικά και θεματικά περιοδικά αλλά και ξενόγλωσσες εφημερίδες.
Σήμερα είναι επικεφαλής της δημοσιογραφικής ομάδας του Κρητικού ειδησεογραφικού site flashnews.gr στην Ανατολική Κρήτη. Συνεργάστηκε κατά διαστήματα ως υπεύθυνος αλλά και σύμβουλος σε εκδοτικές εργασίες καθώς και σε τμήματα επικοινωνίας ιδιωτικών φορέων.
Έχει διδάξει δημοσιογραφία και ΜΜΕ σε παράρτημα Βρετανικού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα.
Το 2014 ήταν ο μόνος Έλληνας δημοσιογράφος που βραβεύτηκε σε διεθνές διαγωνισμό δημοσιογραφίας με το Ευρωπαϊκό βραβείο δημοσιογραφίας από τον όμιλο Γκριμάλντι στην Ρώμη της Ιταλίας, για το ντοκιμαντέρ του "Θαλάσσιοι δρόμοι".
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΥΛΙΓΑΡΔΟΣ
τουρισμοσ: μειωση μεσησ δαπανησ ανα ταξιδι

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ΜΕΙΩΣΗ ΜΕΣΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΝΑ ΤΑΞΙΔΙ

Την ώρα που η κυβέρνηση αγνοεί επιδεικτικά τις επιπτώσεις του μεταναστευτικού-προσφυγικού  στον τουρισμό μας και σκοπεύει να γεμίσει τις τουριστικές περιοχές με κύματα προσφύγων και μεταναστών με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, εξαιρετικά άσχημα  μαντάτα επιφυλάσσει  για τους επιχειρηματίες του Τουρισμού η δημοσιοποίηση των «επιδόσεων» του κλάδου από την Τράπεζα της Ελλάδος για το μήνα Ιούνιο και συνολικά για το πρώτο εξάμηνο του 2016, ειδικά στο κρίσιμο κομμάτι των τουριστικών εισπράξεων.

Η καθίζηση των εσόδων οφείλεται στο μεγαλύτερο ποσοστό στη μείωση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι, αλλά και στις εκπτώσεις στις οποίες προχώρησαν πολλές επιχειρήσεις του χώρου σε μια προσπάθεια να τονωθεί η ζήτηση. Το μέγεθος της υστέρησης προκαλεί έντονο προβληματισμό.

Από την ΙΤΒ (Διεθνή έκθεση τουρισμού στο Βερολίνο) το Μάρτιο του 2016 είχαμε επισημάνει με ιδιαίτερη έμφαση τις δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΤΕ κ. Ανδρεάδη, ο οποίος προέτρεπε να μην σπάνε οι τιμές και να μην προχωρούν οι ξενοδόχοι σε προσφορές.

Τα στοιχεία της Τ.τ.Ε είναι σκληρά κα απογοητευτικά.

Οι εισπράξεις τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού, αντί να μπουν σε τροχιά ανόδου, κατέγραψαν βουτιά 5,4%, φθάνοντας μόλις στα 1,851 δισ. ευρώ, έναντι 1,957 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2015.

Ακόμη χειρότερα είναι τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το εξάμηνο, τα οποία δείχνουν ότι τα έσοδα υποχώρησαν κατά 5,8% σε σχέση με πέρσι και διαμορφώθηκαν στα 3,9 δισ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με την ανάλυση της ΤτΕ, οφείλεται στη μείωση κατά 4,1% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-28, αλλά και στη μείωση κατά 11% των εισπράξεων από κατοίκους των λοιπών χωρών εκτός της ΕΕ-28.

Το μεγαλύτερο «σοκ» προκύπτει όμως για την πορεία των εσόδων από τις δύο πολύ βασικές για τον ελληνικό Τουρισμό αγορές, τη Γερμανία και τη Γαλλία, όπου για τη μεν πρώτη, στο εξάμηνο, η πτώση στα χρήματα που ξόδεψαν οι Γερμανοί τουρίστες είναι μειωμένα κατά 13,4%, ενώ οι εισπράξεις από τους Γάλλους τουρίστες έπεσαν 19,8%. Στον αντίποδα, θετικό πρόσημο έχουν τα έσοδα από τους Βρετανούς επισκέπτες, με την αύξηση όμως να μην είναι ιδιαίτερα μεγάλη και να αγγίζει το 2,2%

Δυσάρεστη έκπληξη προκάλεσαν και οι αφίξεις.

Στο Α” εξάμηνο του 2016, μειώθηκαν κατά 1,6% και τον Ιούνιο κατά 2%. Αν και οι εκτιμήσεις λένε πως τον Ιούλιο και η Αύγουστο η τουριστική κίνηση θα είναι ανοδική, το πλήγμα για τους πρώτους έξι μήνες χαρακτηρίζεται «βαρύ” και για πολλούς μη αναστρέψιμο

Λογικό είναι πλέον οι επόμενοι δυο μήνες (Σεπτέμβριος και Οκτώβριος) να χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτεροι κρίσιμοι για το φετινό μέλλον των τουριστικών εσόδων, από τα οποία μεταξύ άλλων αναμένουν να γεμίσουν και τα κρατικά ταμεία. Ξενοδόχοι και καταστηματάρχες ξεκινούν αγώνα δρόμου προκειμένου να καλυφθεί το χαμένο έδαφος, προσβλέποντας στο ότι το υπόλοιπο του καλοκαιριού θα κινηθεί καλύτερα στο σκέλος των εσόδων.

Εύλογα λοιπόν και τα ερωτήματα…

«Μέσα σ αυτή την αρνητική συγκυρία ο κ. Μουζάλας και η κυβέρνηση Τσίπρα τι προσπαθεί να κάνει και που αποσκοπεί;»

«Τα έχουν μελετήσει τα στοιχεία αυτά οι τοπικοί φορείς;»

«Τα γνωρίζουν οι τοπικές κοινωνίες που συνδέουν την επιβίωση τους έμμεσα ή άμεσα με τη τουριστική μας «βιομηχανία» ;