Σάββατο, 18 Νοεμβρίου 2017

new-Deal

H θέση, το ρεπορτάζ, η ανάλυση των γεγονότων μέσα από τη ματιά της συντακτικής μας ομάδας.
τηλεθεαση ραγδαιεσ αλλαγεσ στη διαφημιση

ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το επικοινωνιακό τοπίο βρίσκεται στην δίνη μίας ριζικής ανατροπής. Αυτή είναι το αδρό αποτέλεσμα της ψηφιακής επανάστασης που με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται στην εποχή μας. Έτσι, πέρα από την πτώση των κυκλοφοριών εφημερίδων και περιοδικών. Πέρα από την ανάδυση των ιστοτόπων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ανατροπές παρατηρούνται και στην τηλεθέαση.

Κάποτε η τηλεόραση βρισκόταν (μόνον) στο κέντρο του καθιστικού. Όσοι ήθελαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμά της μαζεύονταν σε αυτό τον χώρο. Πλέον τα πράγματα δείχνουν να έχουν αλλάξει άρδην. Η τηλεόραση βρίσκεται πραγματικά παντού.

Μάλιστα, όσο και αν σε κάποιους παλαιότερους φαντάζει σχεδόν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, το 2020 όπως φαίνεται το 50% της τηλεθέασης θα πραγματοποιείται μέσω κινητών συσκευών.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει σαν βασικό εύρημα από την 8η ετήσια έκθεση του Consumer Lab της Ericsson σχετικά με την τηλεόραση και τα Μέσα επικοινωνίας. Στην έκθεση παρουσιάζεται αναλυτικά η ραγδαία άνοδος της παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο. Καθώς και η συνεχιζόμενη στροφή στον τρόπο παρακολούθησης περιεχομένου από την πλευρά των τηλεθεατών.

TV ON DEMAND ΣΤΑ SMARTPHONES

Αξιοποιώντας οκτώ χρόνια αναλυτικής μελέτης των Μέσων επικοινωνίας, το Ericsson Consumer Lab προβλέπει ότι η άνοδος της κατ’ απαίτησιν (on demand) παρακολούθησης θα εξακολουθήσει έως και το 2020. Και θα καλύπτει περίπου την μισή συνολική τηλεθέαση.

Το 50% της παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο θα πραγματοποιείται σε οθόνες κινητών συσκευών (tablet, smartphone, laptop).

Ποσοστό αυξημένο κατά 85% σε σχέση με το 2010. Μόνον τα smartphone θα αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο αυτής της παρακολούθησης (αύξηση 160% σε σχέση με το 2010). Επιπλέον, η εικονική πραγματικότητα (VR) σταδιακά θα διαδοθεί ευρέως. Το 2020 θα την χρησιμοποιεί ο ένας στους τρεις καταναλωτές.

Ο Anders Erlandsson, Senior Advisor Ericsson Consumer Lab, δήλωσε:

«Βλέπουμε ήδη ότι οι καταναλωτές δεν παρακολουθούν απλώς περισσότερο βίντεο. Aλλάζουν και τον τρόπο που το κάνουν. Αυτό φαίνεται και από την συνεχόμενη άνοδο της τηλεθέασης μέσω κινητών, η οποία αποτελεί κυρίαρχη τάση από το 2010. Φέτος είναι η πρώτη φορά που ερευνήσαμε τον βαθμό ενδιαφέροντος των καταναλωτών για την εικονική πραγματικότητα σε συνδυασμό με την χρήση μέσων. Τα ευρήματα είναι συναρπαστικά. Η εικονική πραγματικότητα μπορεί να συμβάλει στην προσέγγιση ανθρώπων από κάθε πλευρά του πλανήτη. Στην δημιουργία πιο ολοκληρωμένων, εξατομικευμένων και συμπληρωματικών εμπειριών χρήσης των Μέσων. Καθώς οι προσδοκίες των καταναλωτών για καθηλωτικές εμπειρίες τηλεθέασης κατ’ απαίτησιν και μέσω κινητών συσκευών αυξάνονται, ο κλάδος τηλεόρασης και Μέσων επικοινωνίας θα πρέπει να εστιάσει στην παροχή ιδιαιτέρως εξατομικευμένων υπηρεσιών με την καλύτερη δυνατή ποιότητα».

ΤΗΛΕΘΈΑΣΗ ΣΕ ΑΝΟΔΟ

Όπως επισημαίνεται σε έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας στο περιοδικό Ad Business, ο χρόνος που αφιερώνουμε στην παρακολούθηση περιεχομένου, είτε βίντεο είτε τηλεόρασης, ανέρχεται πλέον στις 30 ώρες την εβδομάδα. Χρόνος που αποτελεί και ρεκόρ όλων των εποχών. Πλην όμως, είναι χρόνος που αφαιρείται από την ανάγνωση εφημερίδων και περιοδικών. Γεγονός που βεβαίως εντείνει την σοβαρή κρίση του έντυπου λόγου. Ας σημειωθεί επίσης ότι στον παραπάνω χρόνο περιλαμβάνονται. Η ενεργός παρακολούθηση προγραμματισμένης γραμμικής τηλεόρασης. Οι ζωντανές και κατ’ απαίτησιν υπηρεσίες Διαδικτύου. Το περιεχόμενο που αποκτήθηκε από λήψη ή καταγραφή. Καθώς και τα DVD και Blu-ray.

Ωστόσο, σχεδόν το 60% των τηλεθεατών προτιμούν την παρακολούθηση κατ’ απαίτησιν σε σχέση με την παρακολούθηση προγραμματισμένης γραμμικής τηλεόρασης.

Πρόκειται για αύξηση της τάξης τού 50% σε σχέση με το 2010. Ο μέσος αριθμός των χρησιμοποιούμενων υπηρεσιών κατ’ απαίτησιν αυξήθηκε από 1,6 υπηρεσίες κατ’ άτομο το 2012 σε 3,8 υπηρεσίες το 2017.

Ήδη σήμερα οι 2 στους 5 καταναλωτές πληρώνουν για υπηρεσίες τηλεόρασης και βίντεο κατ’ απαίτησιν. Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) δηλώνει ότι θα αυξήσει τις σχετικές δαπάνες στους επόμενους 6-12 μήνες.

Ταυτόχρονα αυξάνεται η σημασία της φορητότητας. Το ένα τρίτο των καταναλωτών ζητά πρόσβαση σε περιεχόμενο όταν βρίσκεται στο εξωτερικό.

Παράλληλα παρατηρείται άνοδος στην τηλεθέαση μέσω smartphone. Σχεδόν το 70% των καταναλωτών παρακολουθούν βίντεο στο smartphone τους (ποσοστό διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2012). Καλύπτουν το ένα πέμπτο της συνολικής παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο.

Το περισσότερο περιεχόμενο παρακολουθούν οι ηλικίες 16-19 ετών με 33 ώρες την εβδομάδα. Δηλαδή περίπου 10 ώρες παραπάνω την εβδομάδα σε σχέση με το 2010. Ωστόσο, τα μισά και πλέον άτομα αυτής της κατηγορίας παρακολουθούν περιεχόμενο κατ’ απαίτησιν. Πάνω από το 60% του χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης και βίντεο αφιερώνεται σε οθόνες κινητών συσκευών.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Τα ευρήματα δείχνουν ότι, αν και οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση από ποτέ άλλοτε σε υπηρεσίες τηλεόρασης και βίντεο, ο μέσος χρόνος αναζήτησης περιεχομένου έχει αυξηθεί κατά 13% σε σχέση με πέρυσι και πλέον ανέρχεται σε μία σχεδόν ώρα την ημέρα.

Μάλιστα, ο 1 στους 8 καταναλωτές πιστεύει ότι μελλοντικά θα «χαθεί» μέσα στον αχανή όγκο του διαθέσιμου περιεχομένου.

Καθώς η εμπειρία των χρηστών κατακερματίζεται, οι 6 στους 10 θεωρούν ότι η ανακάλυψη περιεχομένου είναι «πολύ σημαντική» για την εγγραφή τους σε μία νέα υπηρεσία, ενώ το 70% ζητά «ενοποιημένη αναζήτηση για όλο το περιεχόμενο τηλεόρασης και βίντεο».

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ

Οι κοινωνικές πτυχές και η καθηλωτική εμπειρία της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας προσθέτουν μία νέα διάσταση στην εμπειρία τηλεθέασης.

Καθώς το 2020 προβλέπεται ότι ένα τρίτο των καταναλωτών θα χρησιμοποιούν VR, αναμένεται ότι η τεχνολογία αυτή θα επηρεάσει σημαντικά το μέλλον του κλάδου τηλεόρασης και βίντεο. Ωστόσο, αν πρόκειται να αυξηθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την εικονική πραγματικότητα, θα χρειαστεί να αλλάξουν αρκετά πράγματα.

Σχεδόν το 55% των καταναλωτών που σχεδιάζουν να αποκτήσουν συσκευές VR θα προτιμούσαν φτηνότερα ακουστικά. Σχεδόν οι μισοί θεωρούν ότι θα πρέπει να υπάρχει πιο καθηλωτικό περιεχόμενο. Το ένα τρίτο των καταναλωτών θα ενδιαφερόταν περισσότερο για VR αν μπορούσε να αποκτήσει συνδυασμένο πακέτο VR από τον πάροχο υπηρεσιών τηλεόρασης και βίντεο.

Παράλληλα, οι καταναλωτές εκτιμούν ιδιαίτερα τόσο τις εμπειρίες τηλεθέασης υψηλής ποιότητας, όσο και τις καθηλωτικές εμπειρίες.

Σχεδόν το ένα τέταρτο των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι έχουν ήδη πρόσβαση σε τηλεοπτική οθόνη 4K UHD. Άλλο ένα τρίτο αυτών σκοπεύουν να αποκτήσουν.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ON DEMAND

Στο πλαίσιο των παραπάνω ανατροπών, αυξημένη θα είναι πλέον από ενημερωτικής πλευράς και η σημασία της Web TV υπό την μορφή διαφόρων τύπων μαγκαζίνο –αθλητικά, οικονομικά, πολιτικά, life-style, κλπ.

Θα έχουμε δηλαδή εκ νέου μία μετατόπιση από το διαβάζειν προς το βλέπειν και ακούειν, με την εικόνα να κερδίζει έδαφος έναντι της γραφής.

Όλα αυτά, όπως είναι επόμενο, δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον στο επίπεδο της εταιρικής επικοινωνίας αλλά και νέες συνθήκες αναζήτησης της αποτελεσματικότητας στο μάρκετινγκ και την διαφήμιση.

Επισημαίνεται ότι η προαναφερθείσα έκθεση έγινε με συλλογή ποσοτικών δεδομένων από 13 χώρες. Πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 20.000 online συνεντεύξεις με άτομα 16-19 ετών από Βραζιλία, Καναδά, Κίνα, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ρωσία, Νότιο Κορέα, Ισπανία, Σουηδία, Ταϊβάν, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο. Όλοι οι συμμετέχοντες διαθέτουν οικιακή ευρυζωνική σύνδεση στο Διαδίκτυο και παρακολουθούν τηλεόραση ή βίντεο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ σχεδόν όλοι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά. Η μελέτη αντιπροσωπεύει πάνω από 1 δισεκατομμύριο άτομα. Έγινε συλλογή ποιοτικών συμπερασμάτων με λεπτομερείς συνεντεύξεις μέσω τεχνολογικής VR με αγγλόφωνους χρήστες VR. Όλοι οι συγκεκριμένοι συμμετέχοντες διαθέτουν πλήθος συσκευών και ευρυζωνική σύνδεση στο Διαδίκτυο.