Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου 2017
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ

Ο Θανάσης Παπαμιχαήλ, σπούδασε Νομικά και Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια επικοινωνίας στην Αγγλία. Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας Ananas Α.Ε. από το 1987. Εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας για τέσσερις συνεχόμενες θητείες. Έχει εργαστεί για τις προεκλογικές εκστρατείες πολιτικών προσώπων και συνδυασμών, καθώς και ως σύμβουλος επικοινωνίας για πολλούς πολιτικούς και οργανισμούς, με πιο πρόσφατη απ’ όλες τις τακτικές συνεργασίες του, εκείνη με τον Πρόεδρο της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας.Από το 1997, διευθύνει και συντονίζει το επιτελείο επιστημονικών συνεργατών της Think Politics, αναλαμβάνοντας πλήθος υποψηφίων και σημειώνοντας εξαιρετικά ποσοστά επιτυχίας. Είναι συγγραφέας των εξειδικευμένων πρακτικών οδηγών Πολιτικής Επικοινωνίας «Πώς να κάνετε σωστή Προεκλογική Εκστρατεία» (1998) και «Πώς να κερδίσετε στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» (2006). Αρθρογραφεί σε τοπικής και εθνική κυκλοφορίας εφημερίδες, καθώς και σε εξειδικευμένα επαγγελματικά έντυπα στο χώρο της Επικοινωνίας.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ
τι διδασκει μια barwoman σε ενα πολιτικο

ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΜΙΑ BARWOMAN ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ

Πόσα πράγματα μπορεί να μάθει ένας πολιτικόςμαπό μία bar woman… φυσικά, εκτός από τη βρώμικη δουλειά!

Είναι γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές ομοιότητες στην εξάσκηση αρκετών επαγγελμάτων και ο ένας επαγγελματίας μπορεί να διδαχθεί από τον άλλον. Στο δικό μας κόσμο, οι μικρόκοσμοι ενός πολιτικού και μιας bar woman έχουν πολλά κοινά στοιχεία στην εξάσκηση των επαγγελμάτων τους, μόνο που η επαγγελματίας bar woman χρησιμοποιεί υψηλής αποτελεσματικότητας τεχνικές «αδειάσματος» του πορτοφολιού ενός πελάτη.

Πριν προχωρήσετε στην ανάγνωση του κειμένου που ακολουθεί θα ήθελα να παρατηρήσω γι αυτό το κείμενο.

Α. Είναι απόλυτα ειλικρινές, σχεδόν κυνικό, γιατί το ένα κομμάτι του είναι μια έντιμη μαρτυρία μιας bar woman της Julia (σε ένα χώρο που μόνο έντιμος δεν είναι) και

Β. Χωρίς να είναι ύψιστη φιλοφρόνηση για τους συντάκτες του άλλου κομματιού, είναι μια ζωντανή απομνημόνευση εμπειρίας και ενδελεχούς παρατήρησης. Είναι το πιο επαγγελματικό πολιτικό άρθρο που γράφτηκε ποτέ, χωρίς ταμπού και σεμνοτυφίες. Γιατί και οι δύο επαγγελματίες χρησιμοποιούν τα ίδια «όπλα». Τα «όπλα» της επικοινωνίας για τα οποία δεν απαιτούνται ούτε ειδικές σπουδές, ούτε διπλώματα. Ειδικά, η πρωταγωνίστρια μας, η Julia, είναι αυτοδίδακτη και μέντορας της υπήρξε η μαντάμ Paola.

Απολαύστε το, μια και είστε ο πρώτος αναγνώστης του πριν γίνει best seller ανάγνωσμα. Κρατάτε στα χέρια σας ένα κείμενο «βουλιμιαίας ματαιοδοξίας» των συνεργατών της Think Politics.

Από τις τεχνικές «ξεπαραδιάσματος» του πελάτη από την bar woman μπορεί να διδαχτεί ένας πολιτικός που στοχεύει σε συλλογή ψήφων από ψηφοφόρους. Μερικές από τις τεχνικές «πώλησης» μιας bar woman είναι:

  • Χαιρετάει τον πελάτη με ένα πλατύ χαμόγελο. Προσπαθεί να κερδίσει πολύ γρήγορα την προσοχή του, είτε με τη θερμή χειραψία, είτε με λεκτικό χαιρετισμό – υπόσχεση, είτε με τα μυστικά όπλα που ο κάθε επαγγελματίας διαθέτει (ανάλογο ντύσιμο, αξεσουάρ κλπ)

  • Κάνει face control. Απαραίτητη προϋπόθεση το «σκανάρισμα» του πελάτη. Το έμπειρο μάτι του επαγγελματία αποφαίνεται γρήγορα αν θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο ή αν είναι άδικος κόπος η προσπάθεια. Εδώ παίζουν ρόλο οι συστάσεις (αν υπάρχουν) αλλά και η γενικότερη εμφάνιση του πελάτη. Βασικά στοιχεία του face control είναι η μελέτη της γλώσσας του σώματος του υποψήφιου θύματος, το ντύσιμο, τα αξεσουάρ και η άνεση που κινείται.

  • Κάνει στοχευμένες ερωτήσεις για να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα σε fast time χρόνο. Θέλει να ξέρει που θα κινηθεί, πως θα πετύχει το στόχο. Διαβάζει σε χρόνο αστραπή τα «θέλω» του υποψήφιου πελάτη.

  • Λέει το «ποίημα». Η αποτελεσματική επαγγελματίας «πουλάει» την πραμάτεια της ακολουθώντας τη δική της γνωστή, πετυχημένη στρατηγική. Τα πιο σημαντικά στοιχεία του «ποιήματος» είναι ότι … είναι ολίγον ψεύτικα! Λέει ό,τι θέλει ο πελάτης να ακούσει και να φανταστεί. Φροντίζει να το λέει σύντομα το «ποίημα» μια και η τέχνη της σωστής επικοινωνίας είναι να μιλάς λίγο και να ακούς περισσότερο και κυρίως αυτό που δεν λέγεται! Πουλάει σαν καλλιτέχνης την πραμάτεια που διαθέτει

  • Προσωποποιεί τη σχέση. Μιλάει με οικειότητα, επαναλαμβάνει το όνομα του πελάτη συνεχώς και συγκρατεί στοιχεία που αφορούν προσωπικά θέματα. Έρχεται «κοντά» στον πελάτη χρησιμοποιώντας τεχνικές της γλώσσας του σώματος. Δημιουργεί αποκλειστικά θετική εικόνα σε επίπεδο επικοινωνίας. Το παιχνίδι είναι one to one. Δεν το ξεχνάει ποτέ!

  • Προσέχει το δώρο και το αμπαλάζ, όσο κι αν θεωρεί ότι το προϊόν που προσφέρει είναι τέλειο. Μια bar woman με περιττά κιλά και χωρίς μακιγιάζ παίρνει «φύλλο πορείας» για τα πανηγύρια όπως και ένας πολιτικός που δεν έχει θετικές γνώμες για το πρόσωπο του, καλύτερα να απέχει των πολιτικών καλλιστείων!

  • Με τη βούλα το καρπούζι…. Η πιο πετυχημένη συνταγή πώλησης. Πώληση με απόδειξη. Μια bar woman το αποδεικνύει με κομπλιμέντα, χαμόγελα, θωπευτικές χειρονομίες, υποσχέσεις και κερδίζει περισσότερα κεράσματα, μεγαλύτερη κατανάλωση από τον πελάτη. Ένας πολιτικός το αποδεικνύει προβάλλοντας την αξιοπιστία λόγων και έργων του, κερδίζοντας την ψήφο του συνομιλητή του.

  • Κλείνει το deal κάποια στιγμή όταν βλέπει ότι το έργο έχει φτάσει στο τέλος του. Από το σημείο και μετά, που μόνο χάσιμο χρόνου θα έχει, άλλωστε έχουν κουραστεί αμφότεροι από τη δοκιμασία της προσέγγισης. Όταν χρήματα έχουν κατατεθεί στο σύνολο τους, στο ταμείο του μαγαζιού. Ο πολιτικός δεν παραλείπει να ζητήσει την ψήφο!

  • Εμπορεύεται ελπίδα. Η bar woman, για νύχτες μαγικές κι ονειρεμένες, ο πολιτικός για έναν κόσμο τέλειο. Και οι δύο πουλάνε ελπίδα. Όσο πιο καλός είναι ο πωλητής ελπίδας τόσο πιο μεγάλο είναι το κέρδος. Όσο για τους πελάτες, αυτοί τις περισσότερες φορές μένουν στον ΑΣΣΟ!!!

ΣΤΕΡΝΟΓΡΑΦΟ:

Αν βρίσκετε ενδιαφέρον το άρθρο που μόλις διαβάσατε, μοιραστείτε το!