Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος, γόνος επιχειρηματικής και δημοσιογραφικής οικογένειας των Πατρών (Νεολόγος Πατρών, 1879-1973), γεννήθηκε στο Ψυχικό το 1941 και φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια δημοσιογραφικής καρριέρας.
Οικονομολόγος και ειδικός σε θέματα επικοινωνίας, έχει τιμηθεί με 42 δημοσιογραφικά βραβεία και είναι Ιππότης της Τιμής της Γαλλικής Δημοκρατίας, της Ουγγαρίας και της Πολωνίας. Εργάστηκε 30 χρόνια στον Οικονομικό Ταχυδρόμο και σε άλλα έντυπα του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη και συνεργάστηκε με γνωστές εφημερίδες και εξειδικευμένα περιοδικά.
Σήμερα αρθρογραφεί στις εφημερίδες Εστία, Ναυτεμπορική και είναι σύμβουλος στο περιοδικό Μάνατζερ της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων. Επίσης, παρουσιάζει την εκπομπή «Δρόμοι της Ανάπτυξης» στο οικονομικό τηλεοπτικό κανάλι Sbc.
Είναι επίτιμος διεθνής πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και διοικητικός πρόεδρος του ελληνικού τμήματός της, μέλος του ΔΣ της Ένωσης Συντακτών Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και χρημάτισε επί εξαετία πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Τύπου. Από το 2002 είναι μέλος της Γερουσίας για την Ένωση της Ευρώπης, από την οποία και τιμήθηκε για τα άρθρα του περί ομοσπονδιακής Ευρώπης.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ
Sky express: μια εταιρεια για το μελλον

SKY EXPRESS: ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Δεν το λέμε εμείς. Το υπογραμμίζουν εκατοντάδες αναλύσεις και εκτιμήσεις κορυφαίων παρατηρητών της διεθνούς οικονομικής ζωής και των ανακατατάξεων που πραγματοποιούνται στους κόλπους της: Ο 21ος αιώνας θα είναι αυτός της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, στην οποία οι ποιοτικές παροχές υπηρεσιών θα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε ποικίλα επίπεδα.

Από την άποψη αυτή, μία μικρή αλλά πολύ δυναμική ελληνική αεροπορική εταιρεία, η Sky Express, που ξεκίνησε την δραστηριότητά της καλύπτοντας και εξυπηρετώντας αεροπορικά τις άγονες γραμμές, παρά την κρίση επενδύει στο μέλλον. Και καλά κάνει! Τόσο στην οικονομία όσο και σε άλλους τομείς, η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς –και ιδιαίτερα αυτούς που καινοτομούν, θα προσέθετε ο μεγάλος Αυστριακός οικονομολόγος Γιόζεφ Σουμπέτερ.

Είναι πολύ πιθανόν οι άγονες γραμμές στην χώρα μας να αποκτήσουν σοβαρό οικονομικό περιεχόμενο, αν ένας αερομεταφορέας τις αξιοποιήσει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Κάποια νησιά, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να ενισχύσουν τον πολλά υποσχόμενο Συνεδριακό Τουρισμό και, γιατί όχι, σοβαρές πολιτιστικές δραστηριότητες. Και είναι γνωστό πόση σημασία έχει η εύκολη και ταχεία πρόσβαση σε περιοχές που συνήθως θεωρούνται «δύσκολες».

Ιδού λοιπόν η ευκαιρία για την Sky Express και τους ανθρώπους που επένδυσαν και επενδύουν σε αυτήν. Με έξι αεροπλάνα τύπου ATR 42 στην διάθεσή της, χωρητικότητας 48 ατόμων, η μικρή αλλά δυναμική αυτή εταιρεία καλύπτει τις αποκαλούμενες άγονες γραμμές, πραγματοποιεί 1.200 πτήσεις τον μήνα και πηγαίνει στα 25 από τα 39 αεροδρόμια που διαθέτει η χώρα. Για παράδειγμα, η ένα και δυναμική αυτή εταιρεία συνδέει, μεταξύ άλλων, την Σητεία με την Αλεξανδρούπολη, το Ηράκλειο με την Ρόδο, την Θεσσαλονίκη με την Χίο και την Σάμο, την Αθήνα με την Μύκονο, την Κάρπαθο, την Πάρο, την Σκιάθο, την Χίο, την Σάμο, την Ζάκυνθο, την Πρέβεζα, την Σαντορίνη. Πρόσφατα εγκατέστησε φθηνές πτήσεις για Ηράκλειο.

Καλά οργανωμένη και με υψηλού επιπέδου προσωπικό, η Sky Express απασχολεί 100 άτομα και αρκετοί πιλότοι της προέρχονται από την Πολεμική Αεροπορία, γεγονός που σίγουρα αποτελεί εγγύηση. Ας σημειωθεί, επίσης, ότι τα αεροσκάφη της εταιρείας ήδη μπορούν να πραγματοποιούν, εκτός από τις προγραμματισμένες πτήσεις, δρομολόγια για ποδοσφαιρικές ομάδες και άλλα γκρουπ σε περιπτώσεις π.χ. συνεδρίων.

Το 2015 η εταιρεία μετέφερε κάπου 100.000 επιβάτες και η διοίκησή της ευελπιστεί ότι ο αριθμός αυτός θα πλησιάσει τους 500.000 στο 2017. Ένα 30% περίπου των επιβατών της εταιρείας είναι τουρίστες –άρα όσο ανεβαίνει η τουριστική κίνηση θα αυξάνονται και οι επιβάτες της Sky Express.

Τέλος, πρέπει να τονίσουμε ότι η εταιρεία πήρε βραβείο «ταχύτερα αναπτυσσόμενης εταιρείας» σε έναν τομέα απαιτητικό και δύσκολο, ο οποίος όμως έχει θετικές προοπτικές στο μέτρο που η Ελλάδα θα δίνει την προσοχή που πρέπει στην αξιοποίηση της τουριστικής της βιομηχανίας –κορυφαία θετικού συγκριτικού πλεονεκτήματος δραστηριότητα.