Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017
τα καμπριο… κουφαινουν

ΤΑ ΚΑΜΠΡΙΟ… ΚΟΥΦΑΙΝΟΥΝ

Θέλετε να οδηγείται και να νιώθετε το άγγιγμα του αέρα ή το χάδι του ήλιου; Ξανασκεφτείτε το.

Η οδήγηση οχήματος με ανοικτή οροφή (Κάμπριο) μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευχάριστη -δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν κερδίσει πολλούς οπαδούς- ωστόσο, σύμφωνα με τους επιστήμονες, εγκυμονεί κινδύνους για την ακοή. Πιο συγκεκριμένα τόσο ο οδηγός όσο και οι συνεπιβάτες ενός αυτοκινήτου με ανοιχτή οροφή ενδέχεται να υποστούν σοβαρή βλάβη στα αυτιά που σε μερικές περιπτώσεις είναι παρόμοια με εκείνη που προκαλεί η χρήση τρυπανιού προειδοποιεί αμερικανική επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Otolaryngology-Head and Neck Surgery.

Επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα θορύβου που παράγονταν κατά την οδήγηση ενός κάμπριο αυτοκινήτου. Διαπίστωσαν ότι όταν οι οδηγοί έτρεχαν με ταχύτητα από 50 έως και 70 μίλια την ώρα (δηλαδή από 80 έως 112 χιλιόμετρα), ο θόρυβος που έφθανε στα αυτιά των επιβατών άγγιζε τα 88 έως 90 ντεσιμπέλ.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, επίπεδα θορύβου από 85 ντεσιμπέλ και άνω θεωρούνται επικίνδυνα για την πρόκληση μόνιμης βλάβης στην ακοή.

Οι ερευνητές επανέλαβαν τις μετρήσεις σε οδηγούς που βρίσκονταν πίσω από το τιμόνι διαφορετικού τύπου κάμπριο στον ίδιο αυτοκινητόδρομο σε ώρες αιχμής. Τα επίπεδα του θορύβου έφταναν σχεδόν τα 90 ντεσιμπέλ ενώ σε μερικές περιπτώσεις ξεπερνούσαν τα 99.

Η παρατεταμένη έκθεση στον θόρυβο της μηχανής του αυτοκινήτου, της κίνησης στους δρόμους και του αέρα μπορεί να ευθύνεται για μόνιμη απώλεια ακοής στους οδηγούς κάμπριο αυτοκινήτων, προειδοποιούν  οι ερευνητές. Οι επιπτώσεις αυτές μάλιστα δεν είναι άμεσα εμφανείς, καθώς τα προβλήματα στην ακοή μπορεί να εμφανιστούν πολλά χρόνια αργότερα.

Οι ερευνητές συστήνουν στους οδηγούς κάμπριο να προστατεύουν τα αυτιά τους όπως ακριβώς και οι μοτοσυκλετιστές ή να οδηγούν με κλειστά τα παράθυρα.

Σύμφωνα με το Royal National Institute for Deaf People, τα επίπεδα θορύβου σε ένα ήσυχο δωμάτιο τη νύχτα είναι 20 ντεσιμπέλ, σε μια συνηθισμένη συζήτηση 60 ντεσιμπέλ, σε έναν πολυσύχναστο δρόμο 70 ντεσιμπέλ. Επίοης, όταν χρησιμοποιούμε τρυπάνι ο θόρυβος φτάνει τα 110 ντεσιμπέλ ενώ κατά την απογείωση ενός αεροπλάνου 130 ντεσιμπέλ.