Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ

Ο Δημήτρης είναι δικηγόρος, μέλος της Συνοδικής Επιτροπής “Δικαιοσύνη και Ειρήνη“ της Καθολικής Εκκλησίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ
πιστη λογικη και ανοχη τησ διαφορετικησ αποψησ

ΠΙΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ

Υπάρχουν “ δεδομένα ” σε κάθε πίστη που φαίνονται παράλογα σε όσους δεν ανήκουν σε αυτήν.

Πολλές φορές φαίνονται παράλογα και στους ίδιους τους πιστούς ! Αλλά τα ανέχονται ή προσπαθούν να τα εξηγήσουν, Κάποιες φορές οι ίδιοι    οι “ εκπρόσωποι ” της πίστης προσπαθούν να τα εκμοντερνίσουν

               

Παλαιότερες εποχές σού λέγανε “ πίστευε και μη ερεύνα ”, τώρα αυτό το επιχείρημα δεν πείθει ούτε τους ίδιους τους ¨εκπροσώπους ”

Ας γίνω πιο σαφής :

-Ποιος “εκπροσωπεί” τους χριστιανούς

Ανάλογα με το θρησκευτικό δόγμα ή την εθνική καταγωγή, άλλος θα μπορούσε να απαντήσει ο Πάπας, άλλος τα πρεσβυγενή πατριαρχεία από κοινού, άλλος  ο Οικουμενικός Πατριάρχης , άλλος ο Ρώσος Πατριάρχης, άλλος οι… ΗΠΑ, ως η σημαντικότερη χριστιανική χώρα

Για τους μη χριστιανούς, αλλά πιστούς άλλης θρησκείας, ίσως ο Πάπας ως εκπρόσωπος του μεγαλύτερου δόγματος ή κανένας. Για τους αδιάφορους κανείς, μπάχαλο τα έχουν κάνει όλοι !

-Ποιος “εκπροσωπεί” το Ισλάμ 

Προφανώς κανείς αποκλειστικά. Υπάρχουν φανατικοί αλλά υπάρχουν και ανεκτικοί θρησκευτικοί ηγέτες. Κάποιοι ταυτίζουν εξουσία και θρησκεία, όπως και εμείς παλαιότερα στην Ευρώπη Οι απλοί μουσουλμάνοι πολίτες όπως και οι απλοί πιστοί κάθε θρησκείας προσπαθούν να τηρουν όσα έμαθαν από τους “ εκπροσώπους ” της αντίστοιχης πίστης

    

– Κάποιοι θεωρούν τις υπόλοιπες θρησκείες “ πιο ανεκτικές ” 

Δεν έχει αποδειχθεί ιστορικά. Και από οπαδούς του ινδου’ι’σμού, του κομφουκιανισμού κλπ έχουν υπάρξει εγκλήματα κατά απίστων. Ο Γκάντι δεν υπήρξε δυστυχώς πρότυπο για όλους.  Εξάλλου και στις κοινωνίες αυτές οι “αποκλεισμοί” λόγω καταγωγής ή φύλου είναι διαδεδομένες

Αυτές είναι εύκολες διαπιστώσεις. Ας δούμε όμως ¨δυσκολοχώνευτα” ζητήματα εντός χριστιανισμού

-Είναι λογικό να μη συμφωνούμε όλοι οι Χριστιανοί σε αστρονομικά δεδομένα και να μη έχουμε κοινό εορτασμό Χριστουγέννων και Πάσχα ?

-Είναι εύκολο για τους Χριστιανούς αλλά πολύ περισσότερο για τους αλλόθρησκους     να καταλάβουν τι ακριβώς είναι η θεία μετάληψη “ στο σώμα και στο αίμα του Χριστού ” ?

 -Είναι κατανοητό από τους υπόλοιπους χριστιανους αλλά και τους ίδιους τους  ενδιαφερόμενους, τους καθολικούς, να καταλάβουν γιατί δεν υπάρχει ΔΙΑΖΥΓΙΟ στην καθολική εκκλησία, ενώ υπάρχει στις άλλες εκκλησίες ?

Για τους γνωρίζοντες η θέση αυτή δεν είναι τόσο άκαμπτη όσο στο παρελθόν…

-Είναι ένδειξη χριστιανικής πίστης να υπάρχουν “προβλήματα” μεταξύ ορθοδόξων και αρμενίων για το Αγιο Φως ?

-Είναι φυσιολογικό να θεωρείται από τους έλληνες ορθοδόξους ότι το Αγιο Φως “ ανήκει ”μόνο σε αυτούς ούτε σε άλλους ορθοδόξους ούτε σε άλλους χριστιανούς ?

Ας μού επιτραπεί να θεωρώ δικαίωμα τους καθενός να πιστεύει ή    να μη πιστεύει.

Ας μού επιτραπεί ακόμα να μην αποκλείω από όποιον θέλει να εκφράσει αντίθετη άποψη. Την όποια πίστη μου ΔΕ ΘΑ ΤΗΝ ΚΛΟΝΙΣΕΙ!

Η δε προσπάθεια προσβολής ή καθύβρισης του έχοντα αντίθετη άποψη, όπως γίνεται με τον κο Νίκο Δήμου, είναι τουλάχιστον ατυχής και οπωσδήποτε αντιχριστιανική.

Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί είναι προκλητικό να λέει κάποιος κάτι “αντίθετο” όταν είναι περίοδο θρησκευτικής ή εθνικής γιορτής. Οποιος θέλει να προκληθεί ας προκληθεί ! Το ζήτημα είναι να γίνεται διάλογος και ήρεμη καταγραφή της άποψης του καθένα μας

 

Όμως ως Ελληνας πολίτης και όχι ως πιστός ή άπιστος οποιασδήποτε θρησκευτικής ή άλλης “ πίστης ” ας μού επιτραπεί να παρατηρήσω τα εξής :

1.Κάθε πολίτης, ανεξαρτήτως πεποιθήσεων, εφόσον φορολογείται,      έχει δικαίωμα άποψης  όταν δαπανάται δημόσιο χρήμα : είτε αφορά μισθούς θρησκευτικών λειτουργών και κατασκευή ναών, ανεξαρτήτως θρησκείας, είτε τη εξ αέρος μεταφορά του Πασχαλινού Φωτός

2.Καθε πολίτης μπορεί να έχει άποψη για τον αν πρέπει ή όχι να κατασκευασθεί και που χώρος λατρείας. Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙ, με βάση το νόμο και τις διεθνείς συνθήκες. Επομένως η συζήτηση για το αν και που πρέπει να γίνει τζαμί στην Αθήνα είναι αποτυχημένη προσπάθεια ψηφοθηρίας του υποψήφιου δημάρχου Αθήνας Αρη Σπηλιωτόπουλου και ως τέτοια πρέπει να κατακριθεί Φυσικά και απαιτούνται νόμιμοι χώροι λατρείας όλων των κατοίκων. Για “παρενέργειες”, όπως να μην ελεγθεί από φανατικούς ιμάμηδες ή εχθρικές χώρες υποτίθεται ότι ψηφίζουμε πολιτικούς όπως ο ανωτέρω για να το αποτρέψουν !!! 

3.Η χώρα μας, ανεξάρτητα από ότι διαφημίζεται από τα ΜΜΕ, έχει σημαντική παρουσία ετεροδόξων χριστιανών ( κυρίως καθολικών αλλά και ευαγγελικών κ.α. ) ελλήνων και αλλοδαπών. Οι καθολικοί, στην Ελλάδα, ακολουθούν, με άδεια της Αγίας Εδρας,  την ορθόδοξη ημερομηνία εορτασμού του Πασχα. Επομένως στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά ιδιαίτερα σε πολλά νησιά ( Σύρο, Τήνο, Κέρκυρα. Νάξο, Ρόδο, Κρήτη κ.α.) έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσει κάποιος, πιστός ή όχι, τη θρησκευτικότητα των ετεροδόξων και να διαπιστώσει ότι ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΜΑΣ ΕΝΩΝΟΥΝ ΠΑΡΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ