Τρίτη, 19 Σεπτεμβρίου 2017
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΥΧΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΥΧΑΣ

Ο Δημήτρης είναι Μουσικός, Ηχοθεραπευτής, Μουσικοθεραπευτής, Παραγωγός Θεραπευτικής Μουσικής και από τους ελάχιστους στην Ελλάδα Παραγωγούς Θεραπευτικής Μουσικής.
Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1963. Από την παιδική του ηλικία ασχολήθηκε με την μουσική, συμμετέχοντας σe παιδική χορωδία και ορχήστρα, όπου διδάχθηκε μουσική με το εκπαιδευτικό σύστημα Orff και συμμετείχε σε συναυλίες και παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα.
Στην εφηβική του ηλικία συνέχισε την ενασχόληση του με την μουσική συμμετέχοντας σε σχήματα σύγχρονης και πειραματικής μουσικής. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, συμμετείχε σε διάφορα μουσικά σχήματα, τόσο στην Ελλάδα,όσο και στην δυτική τότε, Γερμανία.
Το 1986 ταξίδεψε στην Ινδία, όπου γνώρισε τον πνευματικό Διδάσκαλο Osho, κοντά στον οποίο μυήθηκε στην επιστήμη της εσωτερικής αναζήτησης και του διαλογισμού (1986 - 1990).
Παράλληλα, τόσο στην Ινδία, όσο και στην Ελλάδα και Γερμανία, εργάστηκε σαν μουσικός επιμελητής σε ομάδες ψυχοθεραπείας, μελετώντας την επίδραση της μουσικής στην ανθρώπινη ψυχο - φυσιολογία.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 (1991 – 1994) μελέτησε Βυζαντινή και παραδοσιακή μουσική, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην μουσική της Ηπείρου.
Το 1996 μυήθηκε στην ενεργειακή θεραπεία Usui Reiki και το 2007 πήρε τον τίτλο του master.
Το ενδιαφέρον του για την επίδραση του ήχου και της μουσικής στον άνθρωπο, τον έφερε σε επαφή με το “Sound and Consciousness Institute” με έδρα το Σαν Φρανσίσκο των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου και σπούδασε Sound Healing and Therapy (2008 - 2009).
Έχει σπουδάσει μουσικοθεραπεία στην Αθήνα, στο κέντρο σεμιναρίων «Όπερα» με καθηγητές τους: Σοφία Λάτσινου μουσικό - μουσικοθεραπεύτρια, Πουπέτα Λάππα μουσικό, μουσικοθεραπεύτρια, δραματοθεραπεύτρια, Χριστόφορο Ρούτση νευροψυχίατρο, καιΓιάννηΜακρή μουσικό - ψυχολόγο(2009 - 2010).
Είναι πτυχιούχος μηχανικός ήχου (SAE Αθήνας, 2011 – 2012).
Εκπαιδεύεται στο βασικό επίπεδο Προγεννητικής και Περιγεννητικής Ψυχολογίας στο κέντρο Προγεννητικής και Περιγεννητικής Ψυχιλογίας με εκπαιδεύτρια την Όλγα Γκουνή (2012 – 2014).
Είναι μέλος του Sound Healers Association, με έδρα το Colorado των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.
Διδάσκει στο Κέντρο Σεμιναρίων Όπερα Ηχοιαματική (Sound Healing and Therapy), στα πλαίσια διετούς κύκλου σπουδών μουσικοθεραπείας.
Συντονίζει και διδάσκει σε βιωματικά – εκπαιδευτικά σεμινάρια ηχοθεραπείας. Συμμετέχει σε μουσικά σχήματα, συνθέτει μουσική με θεραπευτικές ιδιότητες, οδηγεί ομάδες διαλογισμού και εργάζεται ως ηχοθεραπευτής, μουσικοθεραπευτής, μηχανικός ήχου και μουσικός παραγωγός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΥΧΑΣ
μουσικοθεραπεια και τριτη ηλικια

ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ

Ανάλογα με τη λειτουργική ικανότητα  του συμμετέχοντα, οι συνεδρίες μουσικοθεραπείας χρησιμοποιούν μια ποικιλία μουσικών δραστηριοτήτων όπως, τραγούδι, χορό, ακρόαση μουσικής, παιχνίδι με μουσικά όργανα, κινητικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική ή συμμετοχή σε μουσικά και άλλα παιχνίδια.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες:
–  ήταν σημαντικά λιγότερο ταραγμένοι κατά τη διάρκεια και μετά τις συνεδρίες απ’ ό,τι πριν από αυτές,
–  έτρωγαν περισσότερο ενώ έπαιζε μουσική,
–  ήταν λιγότερο ευερέθιστοι και δεν ένιωθαν κατάθλιψη και άγχος,
–  αύξησαν τις ώρες του ύπνου τους,
–  χαμογελούσαν συχνότερα, χόρευαν περισσότερο και κτυπούσαν παλαμάκια στον ρυθμό της μουσικής.

Πώς μπορεί να βοηθήσει η μουσικοθεραπεία;
Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ένωση Μουσικοθεραπείας (ΑΜΤΑ), η μουσικοθεραπεία είναι μια αποτελεσματική και έγκυρη θεραπεία για τα άτομα που έχουν ψυχοκοινωνικές, συναισθηματικές, γνωστικές και επικοινωνιακές ανάγκες.
Η χρήση της μουσικής ως θεραπευτικής μεθόδου μπορεί να βοηθήσει τον πάσχοντα επειδή:
– μειώνει την ταραχή, ηρεμεί και μειώνει τις ορμόνες του στρες,
– βελτιώνει τη διάθεση με την έκκριση ενδορφινών,
– κάνει καλύτερο τον ύπνο με την αύξηση της έκκρισης μελατονίνης,
– βοηθά στη μακροπρόθεσμη μνήμη.
Τι συμβαίνει σε μια μουσικοθεραπευτική συνεδρία;
– Η συνεδρία μπορεί να συμβεί είτε σε ομαδικό είτε σε ατομικό πλαίσιο.
– Η μουσική τις περισσότερες φορές παίζεται με μουσικά όργανα.
– Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να παίξουν μουσική με τα όργανα.
– Το τραγούδι μπορεί να είναι μέρος της συνεδρίας επίσης.
– Οι αλλαγές σε όλα τα επίπεδα είναι ορατές.  Μερικές από αυτές τις αλλαγές είναι χαμόγελα,  γέλιο και αλλαγές στη διάθεση.

Οι στόχοι είναι :
– Βελτίωση των κινητικών λειτουργιών και δεξιοτήτων.
– Βελτίωση της γενικής δύναμης και αντοχής.
– Μείωση του πόνου.
– Αύξηση της χαλάρωσης και μείωση του στρες.
– Βελτίωση των γνωστικών ικανοτήτων.
– Βελτίωση της επικοινωνίας.
– Αύξηση του προσανατολισμού στην πραγματικότητα.
– Παροχή αισθητηριακών ερεθισμάτων.
– Αύξηση και βελτίωση της κατάλληλης συναισθηματικής έκφρασης.
– Μείωση της αγωνίας, της ανησυχίας και του φόβου ασθένειας ή τραυματισμού.

Συμπληρωματικά η μουσική μπορεί να:
– Φέρει χαρά και ενθουσιασμό στη ζωή των ηλικιωμένων.
– Βοηθήσει στην εστίαση και προσοχή.
– Βοηθήσει στη χαλάρωση.
– Δώσει ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση.
– Επιτρέψει στους ηλικιωμένους περισσότερη αυτονομία.
– Βελτιώσει την επίγνωση του εαυτού και του περιβάλλοντος.
– Προωθήσει την αίσθηση της ασφάλειας και της σταθερότητας.
– Αυξήσει την εμπλοκή και τη συμμετοχή.
– Καταπολεμήσει την  απομόνωση και απόσυρση και να ενισχυθεί το αίσθημα του ανήκειν.