Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017
ΠΕΤΡΟΣ Ι. ΜΗΛΙΑΡΑΚΗΣ

ΠΕΤΡΟΣ Ι. ΜΗΛΙΑΡΑΚΗΣ

Ο Πέτρος είναι δικηγόρος Ανωτάτων Δικαστηρίου. Ως νομικός της πράξης, στο επίπεδο του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας –Ένωσης, δικηγορεί στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια του Στρασβούργου και του Λουξεμβούργου (E.C.H.R. και C.F.I. - G.C/E.U), ενώ χειρίζεται και προσφυγές ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Commission).
Στο επίπεδο της εσωτερικής έννομης τάξης, δικηγορεί ενώπιον των Ανωτάτων Ακυρωτικών Δικαστηρίων (ΑΕΔ, ΣτΕ και ΕλΣ)με κύριο αντικείμενο τις υποθέσεις Συνταγματικού Δικαίου, Διοικητικού Δικαίου και Δημοσιονομικού Δικαίου.
ΠΕΤΡΟΣ Ι. ΜΗΛΙΑΡΑΚΗΣ
η οικονομια επισπευδει τισ εκλογεσ με αυτοδυναμια συριζα

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΠΙΣΠΕΥΔΕΙ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΕ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ ΣΥΡΙΖΑ

Η κοινή γνώμη ήδη έχει κορεσθεί από την ακατάσχετη κινδυνολογία της συγκυβέρνησης στο ενδεχόμενο να λειτουργήσουν οι πρόνοιες του Συντάγματος και οι Θεσμοί, σε περίπτωση μη εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από την παρούσα σύνθεση του Κοινοβουλίου, με συνέπεια η χώρα να οδηγηθεί σε γενικές βουλευτικές εκλογές.

Ο λόγος της κινδυνολογίας είναι προφανής και πασίδηλος. Η συγκυβέρνηση αγωνίζεται να αποτρέψει τη συντριβή της προκειμένου να τηρήσει τα υπεσχημένα στους δανειστές! Όμως, το «πολιτικό ζήτημα» δεν αφορά μόνο στο εάν «συγκεντρώνονται» (ή όχι) με όποια «αιτιολογία» οι «180» μνημονιακοί ή κρυπτομνημονιακοί βουλευτές, που θα κληθούν να παρατείνουν το βίο της συγκυβέρνησης. Το πολιτικό ζήτημα αφορά ασφαλώς την εν γένει κατάσταση της κοινωνίας και της χώρας. Ως εκ τούτου το πολιτικό ζήτημα είναι αρρήκτως συνδεδεμένο με την ζοφερή και άκρως επικίνδυνη κατάσταση της οικονομίας.

•             οι άτεγκτες συνθήκες της οικονομίας

Η χώρα μας βρίσκεται σε απόκρημνη κατάσταση. Ουδείς δε μπορεί να παραβλέψει για τις πολιτικές εξελίξεις που αφορούν το αμέσως προσεχές τρίμηνο τα εξής:

1) Ως προς την εν γένει κατάσταση της οικονομίας, οι πιστοποιημένοι Διεθνείς Οίκοι έχουν λάβει σαφή θέση. Δεν μπορεί δε να μένει ασχολίαστο ότι η Moody’s κατατάσσει ήδη την Ελλάδα στις 10 επικίνδυνες για χρεοκοπία χώρες(!) μαζί με την Αργεντινή, την Αίγυπτο, το Πακιστάν, την Ουκρανία. Η κατάταξη δε της Ελλάδας από τη Moody’s στο «Caa1» είναι ανάλογη άλλων κατατάξεων που αφορούν την κατηγορία «-Β» της Standard & Poor’s και την κατηγορία «Β» της Fitch. Τούτο σημαίνει ότι η χώρα μας ανήκει στο επίπεδο του Λιβάνου, του Κογκό, του Καμερούν, της Ρουάντα, της Αιθιοπίας, της Ουγκάντα!..

2) Στα πλαίσια των προαναφερομένων κατατάξεων θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα εξής:

α) Όπως προσφάτως εκτιμά και ο ΟΟΣΑ η ανεργία και το έτος 2015 θα παραμείνει στο 27%. Ασφαλώς οι άνεργοι επουδενί μπορούν να συμβάλουν στην αποπληρωμή του χρέους, ενώ το δραματικό αυτό ποσοστό ανεργίας αποδεικνύει την ανθρωπιστική κρίση που σοβεί στη χώρα μας.

β) Όπως βεβαιώνει η ΓΣΕΒΕΕ από την αρχή της κρίσης έχουν κλείσει 230.000 επιχειρήσεις. Από όσες δε έχουν απομείνει εκτιμάται ότι θα κλείσουν εντός του έτους και άλλες 15.000 περίπου επιχειρήσεις, με απώλεια 42.000 θέσεων εργασίας. Επίσης εκτιμάται ότι το 34,7% -35,7% των επιχειρήσεων δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

γ) Ήδη 171.784 φορολογούμενοι τους τελευταίους 20 μήνες, δεν ήταν σε θέση να καταβάλουν φόρο που ανέρχεται περίπου στα 15,5 δις ευρώ. Το στοιχείο δε αυτό προκύπτει από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

δ) Το Δημόσιο Χρέος που επωμίζονται οι φορολογούμενοι αφορά το ιλιγγιώδες για την χώρα μας και την κοινωνία μας ποσό των 322 δις ευρώ. Εντός δε των πρώτων επτά μηνών του τρέχοντος έτους (2014) προέκυψαν για τη χώρα μας νέες οφειλές ύψους 7,23 δις ευρώ. Εάν δε συνυπολογισθεί και το προηγούμενο έτος 2013, τότε οι νέες οφειλές αφορούν 15 δις ευρώ. Τούτο ακυρώνει κάθε ισχυρισμό για … «πρωτογενές πλεόνασμα», εάν θέλουμε να σεβόμαστε τις πάγιες παραδόσεις και αρχές του Δημοσιονομικού Δικαίου.

ε) Οι πρόσφατες ενέργειες του ευρωπαίου κεντρικού τραπεζίτη Μάριο Ντράγκι ουδόλως θα επιδράσουν στην Ελλάδα και τούτο γιατί δεν αφορούν QE (Quantitative Easing), δηλαδή άμεση-πραγματική «ποσοτική χαλάρωση», αλλά και γιατί δεν προβλέπεται να λειτουργήσουν αποτελεσματικά για την ελληνική οικονομία οι μακροπρόθεσμες πράξεις αναχρηματοδότησης TLTRO (Targeted Longer-Term Refinancing). Και τούτο γιατί οι με αυστηρότητα  ρητές εξαιρέσεις (το TLTRO δεν αφορά στεγαστικά δάνεια-κρατικά ομόλογα), δεν σχετίζονται με τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας.

στ) Τα «κόκκινα δάνεια» των 85 δις ευρώ ή άλλως των 112 δις ευρώ (λόγω αναχρηματοδότησης του χρέους) και τα σε εξέλιξη stress tests των συστημικών Τραπεζών συνιστούν κρίσιμα σημεία αναφοράς. Τέλος ο ΕΝΦΙΑ (νόμος που παραβιάζει ευθέως το Σύνταγμα) φέρνει σε ακραίο θυμό και απόγνωση 6 εκ. Έλληνες, ενώ ανεπιστρεπτί επιβαρύνει το πολιτικό κλίμα!..

η «Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών»

Στα προηγούμενα πρέπει να μη μας διαφεύγουν και τα εξής πολύ σημαντικά:

Στις 29 Ιουνίου 2014 στη Βασιλεία της Ελβετίας η «Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών» (BIS) στην οποία εκπροσωπείται η Fed και η ΕΚΤ, προειδοποίησε για νέα παγκόσμια οικονομική κρίση!

Ταυτοχρόνως, η Goldman Sachs της οποίας η μετοχή σήμερα ανέρχεται στα 179,75 δολ. ΗΠΑ (NYSE), επεσήμανε τη μείωση του ενεργητικού της ΕΚΤ κατά 1 τρις ευρώ μέσα στα τελευταία δύο χρόνια. Ήδη το ενεργητικό της ΕΚΤ ανέρχεται στα 2 τρις ευρώ. Το ποσό δε αυτό θεωρείται ανεπαρκές για τις προκλήσεις του ευρωσυστήματος, ενώ η μείωση του ενεργητικού κατά 30% περίπου, και αυτό μέσα στην τελευταία διετία, δημιουργεί σοβαρούς προβληματισμούς για την εν γένει κατάσταση στην ευρωζώνη.

•             οι εξελίξεις και η αυτοδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ

Η προαναφερόμενη κατάσταση είναι εξαιρετικώς σοβαρή. Εάν με τη σύμφωνη θέση της Ελλάδας δεν αποφασισθεί διαγραφή χρέους, ώστε τούτο να περιοριστεί περίπου στα κριτήρια της ευρωπαϊκής-ενωσιακής έννομης τάξης του 60% στο ΑΕΠ, και αντιθέτως «προκριθεί» όποια άλλη λύση, τότε είναι προφανές ότι θα εκχωρηθεί η πατρίδα μας στο διηνεκές!.. Μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει εξόχως σοβαρή πολιτική αντιπαράθεση και ενδεχομένως μείζονα πολιτική κρίση!

Πρόδηλο είναι δε ότι αυτές οι καταστάσεις και εξελίξεις επιβαρύνουν το όλο πολιτικό κλίμα και μπορούν να οδηγήσουν σε επίσπευση των εκλογικών διαδικασιών. Άλλωστε, εάν εγκαίρως δεν έχουν εξασφαλισθεί οι «180» πρόθυμοι μνημονιακοί και κρυπτομνημονιακοί βουλευτές, δεν αποκλείεται λόγω της ζοφερής οικονομικής κατάστασης, να «επιχειρηθεί» επίσπευση προσφυγής στις κάλπες.

Η διαδικασία αυτή, που μπορεί να αποδειχθεί αναπόφευκτη, ασφαλώς θα αναδείξει νέα κυβέρνηση στην Ελλάδα, με   «κορμό» το ΣΥΡΙΖΑ.

Υπ’ όψιν δε ότι το Εκλογικό Σώμα στην Ελλάδα συμπεριφέρεται ως εξής: Όποιο αντιπολιτευόμενο κόμμα κερδίσει τις ευρωεκλογές, αποκτά αυτοδυναμία στις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Παραδείγματα:

Στις ευρωεκλογές του 1999 η Ν.Δ. έλαβε 36,00% και το ΠΑΣΟΚ (αν και κυβερνούσε) 32,91%. Στις εθνικές εκλογές που επακολούθησαν το 2004 το ΠΑΣΟΚ έλαβε 40,55% και η Ν.Δ. 45,36%. Στις ευρωεκλογές του 2009 η Ν.Δ. (αν και κυβερνούσε) έλαβε 32,30% και το ΠΑΣΟΚ 36,7%. Στις εθνικές εκλογές που επακολούθησαν το 2009 η Ν.Δ. έλαβε 33,47% και το ΠΑΣΟΚ 43,92%. Δηλαδή αναδείχθηκε πρώτο κόμμα το ΠΑΣΟΚ με αυτοδυναμία και με διαφορά  10,45 μονάδες!..

Ας αντιληφθεί συνεπώς το «όλο σύστημα», ότι όποτε κι αν διεξαχθούν βουλευτικές εκλογές, στην κυβέρνηση έρχεται ο ΣΥΡΙΖΑ!

Το άρθρο δημοσιεύεται στο περιοδικό «ΕΠΙΚΑΙΡΑ»