Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017
ΠΑΡΙΣ ΜΟΥΤΣΙΝΑΣ

ΠΑΡΙΣ ΜΟΥΤΣΙΝΑΣ

Πολιτικός, Ανεξάρτητος Βουλευτής Νομού Μαγνησίας
Γεννήθηκε στο Τρίκερι Μαγνησίας από γονείς βιοπαλαιστές ( πατέρας ψαράς-ναυτικός, μητέρα εργάτρια γης).
Οικογενειακή Κατάσταση:
Παντρεμένος με την Αδαμαντία Μουτσινά- Κοινωνική Λειτουργό και πατέρας δυο αγοριών οι σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Επάγγελμα:
Είναι γεωπόνος της Ανώτατης Γεωπονικής Σχολής Αθηνών από το 1973, ειδικός Ανθοκόμος.
Επαγγελματική Απασχόληση
1976-1980 Γεωπόνος –τεχνικός , υπεύθυνος των ανθοκομικών επιχειρήσεων «Φλεριανός» στην Αττική.
1980-1984 Δημιούργησε ανθοκομική επιχείρηση για παραγωγή κομμένου τριαντάφυλλου, στα Μεσόγεια Αττικής.
1984-2010 Γεωπόνος της Αγροτικής Τράπεζας , αξιολογητής επενδύσεων και αναπτυξιακών προγραμμάτων στον αγροτικό τομέα και την ανάπτυξη της υπαίθρου.
Υπεύθυνος για την διαχείριση θερμοκηπιακών και ανθοκομικών επιχειρήσεων στην περιοχή της Θεσσαλίας. Σήμερα συνταξιούχος.

Πολιτικές / Κοινωνικές Δραστηριότητες

Ενασχόληση με τα κοινά
1976-1984 Γενικός Γραμματέας Πανελληνίου Συλλόγου Ανθοπαραγωγών (ΠΣΑ).
1978-1984 Γενικός Γραμματέας Κοινοπραξίας Ανθοκομικών Συνεταιρισμών Ελλάδος (ΚΑΣΕ) η οποία το 1983-84 δημιούργησε την σύγχρονη ανθαγορά στην περιοχή «Αμυγδαλέζα» Αχαρνών Αττικής.
1985-1994 Συνδικαλιστής μέλος του Δ.Σ του Συλλόγου Υπαλλήλων ΑΤΕ και του Νομαρχιακού Παρ/ματος Μαγνησίας.
1995-2002 Νομαρχιακός Σύμβουλος, μέλος Νομαρχιακής Επιτροπής Έργων.
Πρόεδρος Επιτροπής Αγροτικής Ανάπτυξης και Διευθύνων Σύμβουλος των Βιομηχανικών Σφαγείων Βόλου, τα οποία και τέθηκαν για πρώτη φορά σε λειτουργία.
2002-2006 Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ιωλκού Μαγνησίας. Επικεφαλής της Αυτοδιοικητικής παράταξης « Ενωτική Πρωτοβουλία για την Ιωλκό».
2006-2010 Δήμαρχος Δήμου Ιωλκού Μαγνησίας.
ΠΑΡΙΣ ΜΟΥΤΣΙΝΑΣ
η καθαρση και ο ελεγχοσ στισ τραπεζεσ να πανε μεχρι το τελοσ

Η ΚΑΘΑΡΣΗ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΝΑ ΠΑΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ

Το τραπεζικό σύστημα (ΤΣ) από παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης στο καπιταλιστικό σύστημα πριν το 1990, κατέληξε σήμερα μοχλός ελέγχου του πολιτικού συστήματος, και στη χώρα μας πυλώνας διασπάθισης του δημόσιου χρήματος και εξυπηρέτησης της ασυδοσίας του διεφθαρμένου δικομματικού περιβάλλοντος. Οι πρόσφατες διώξεις των εισαγγελικών αρχών κατά των υπεύθυνων στελεχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (ΤΤ) και των επιχειρηματιών, για τα αδικήματα της απιστίας, της απάτης και του ξεπλύματος «βρώμικου» χρήματος αποκαλύπτουν καθαρά τις ευθύνες των κυβερνήσεων και της Τράπεζας της Ελλάδας (ΤτΕ) διαχρονικά.

Η χορήγηση των επισφαλών, και χωρίς εγγυήσεις και ρήτρα παρακολούθησης ακόμη, δανείων είναι αποτέλεσμα πλημμελών ελέγχων της ΤτΕ στις συστημικές Τράπεζες και της ιδιοτέλειας ή τουλάχιστον ανοχής του πολιτικού συστήματος.

Τελικά η διακίνηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ προς επιχειρήσεις, οργανισμούς, κόμματα και κάποιους συνεταιρισμούς, αφού διένυαν περίεργες διαδρομές κατέληγαν τελικά σε παράκτιες εταιρείες και φορολογικούς παραδείσους, υπέρ της πολιτικής και οικονομικής μας ελίτ.

Πλέον του ότι τέτοια δάνεια χορήγησαν όλες οι συστημικές τράπεζες και σύντομα θα αποκαλυφθούν, ενδιαφέρον έχει να παρακολουθήσουμε κάποιες στοχευμένες παρεμβάσεις πολιτικών προσώπων στο ΤΣ, προκειμένου να επιτύχουν τους άνομους στόχους τους.

Η κατ’ επανάληψη οικονομική ενίσχυση με δημόσιο χρήμα της PROTON BANK και του εκλεκτού του Υπουργού Οικονομικών Λ. Λαυρεντιάδη από το 2008 έως σήμερα, είναι ενδεικτική. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στα 300 εκατ. ευρώ με τα οποία το ΥΠΟΙΚ ενίσχυσε, το 2008, την PROTON, αλλά κυρίως στα 160 εκατ. ευρώ τα οποία ο Υπουργός Οικονομικών κ. Βενιζέλος χορήγησε στην εν λόγω τράπεζα, κατά παράβαση του κανονισμού διαχείρισης διαθεσίμων του Δημοσίου,  την στιγμή κατά την οποία η ΤτΕ ερευνούσε υπεξαίρεση 51 εκατ. ευρώ και παρά την ρητή διαφωνία στελεχών του Γεν. Λογιστηρίου, σύμφωνα με έγκυρα δημοσιεύματα.

Χαρακτηριστική επίσης είναι η περίπτωση της προκλητικής εύνοιας του Διοικητή της ΤτΕ στον επιχειρηματία κ. Λαυρεντιάδη, ο οποίος ενέκρινε την συμφωνία της PROTON με την τράπεζα Πειραιώς (ΤΠ) σε υπερδιογκωμένη τιμή. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας New York Times, ο Διοικητής ελέγχεται για κατάχρηση αξιώματος, δεδομένου εκτός των άλλων, ότι η συναλλαγή αυτή επέτρεψε στον Λ. Λαυρεντιάδη να αποκτήσει τον έλεγχο της PROTON, και στην ΤΠ να ξεπεράσει οικονομικά της προβλήματα. Η υπόθεση αυτή ήλθε στην επιφάνεια όταν σύμφωνα με πληροφορίες, «άγνωστοι» μέτοχοι της ΤΠ δανείσθηκαν μέσω υπεράκτιων εταιρειών από τράπεζα ζόμπι, για την αγορά μετοχών της ΤΠ, ώστε να συμμετάσχουν στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της, ανακυκλώνοντας το χρήμα. Η τράπεζα ζόμπι ήταν η PROTON, από την οποία έλαβαν 80 εκατ. ευρώ πριν αυτή πτωχεύσει και αναλάβει το κράτος τις ζημιές της.

Έχει επίσης προκαλέσει το πανελλήνιο αίσθημα και όχι μόνον των αγροτών, η παραχώρηση της «καλής» ΑΤΕ (με 17 δις ευρώ καταθέσεις, 10 δις ευρώ καθαρά και μη επισφαλή δάνεια και περιουσία 1,5 και πλέον δις ευρώ) στην ΤΠ, η οποία αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, ενώ τα χρέη της «κακής» ΑΤΕ ανέλαβε το Ελληνικό Δημόσιο.

Η πώληση αυτή έγινε την 27η Ιουλίου 2012 με αδιαφανή διαδικασία έναντι 95 εκατ. ευρώ, κυριολεκτικά σε μια νύχτα, από τον κ. Προβόπουλο και την σύμφωνη γνώμη της τρικομματικής κυβέρνησης. Στο τίμημα περιλαμβάνεται και το κεντρικό κατάστημα της οδού πανεπιστημίου με τεράστια συλλογή ζωγραφικών πινάκων και έργων τέχνης ανυπολόγιστης αξίας. Επίσης παραδόθηκε το εκπληκτικό Εκπαιδευτικό Κέντρο της ΑΤΕ στο Καστρί, ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη με υποδειγματικής λειτουργίας ξενοδοχειακή μονάδα. Η πώληση αυτή είναι οικονομικό σκάνδαλο αν αναλογισθούμε επί πλέον:

Α. Η ΤΠ προσέφερε 450 εκατ. ευρώ για ολόκληρη την ΑΤΕ (καλή και κακή) το 2010.

Β. Η ΑΤΕ είχε σαφώς καλύτερους οικονομικούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας και ρευστότητας από την ΤΠ, αφού απαιτούνταν πολύ μικρότερο ποσό ανακεφαλαιοποίησής της (4,8 δις ευρώ) έναντι της ΤΠ (7,2 δις ευρώ).
Από τα παραπάνω και άλλα πολλά που δεν μας έχουν αποκαλυφθεί από το ΥΠΟΙΚ σε ερώτηση που υποβάλλαμε για τον έλεγχο των συστημικών Τραπεζών από την Black Rock, γίνεται σαφές και στον πιο αδαή πολίτη, ότι το ΤΣ ελέγχει και ουδόλως ελέγχεται από το πολιτικό σύστημα.

Χαρακτηριστικό της στάσης των 2 κομμάτων είναι η τροπολογία που πρόσφατα ψήφισαν, με την οποία απαλλάσσουν τους Τραπεζίτες από ποινικές και άλλες ευθύνες για τα επισφαλή δάνεια στα κόμματα κλπ.

Επίσης δεν είναι τυχαίος ο χρόνος που επιλέχθηκε για την αποκάλυψη του σκανδάλου του ΤΤ που συμπίπτει με τις εξελίξεις ιδιωτικοποίησης της προβληματικής EUROBANK, η οποία όμως πρόσφατα είχε αποκτήσει το ανακεφαλαιοποιημένο με 4,6 δις ευρώ ΤΤ.

Αυτός ο φαύλος κύκλος του ΤΣ και του πολιτικού συστήματος πρέπει να σπάσει, ώστε να δοθεί ένα τέρμα στην διαφθορά, την παραοικονομία και την διαπλοκή. Προς τούτο, εκτός του ότι πρέπει να προχωρήσει σε βάθος η δικαστική έρευνα, πρέπει και η Ευρωπαϊκή Ένωση να αλλάξει ριζικά την πολιτική της σε σχέση με το Τραπεζικό Σύστημα, αναδεικνύοντας την πραγματική και αληθινή πολιτική πάνω από τις δυνάμεις της αγοράς και των τραπεζών. Και τούτο προφανώς απαιτεί νέους ευρωπαϊκούς συσχετισμούς δυνάμεων, στις προσεχείς ευρωεκλογές.