Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017

new-Deal ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Επιλογές θεμάτων και άξιων προσοχής άρθρων από την συντακτική ομάδα του new-Deal
«εξεταζουν» αλλα δεν το ξερουν

«ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ» ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ

  • ΤΟ ΑΣΕΠ ΕΚΧΩΡΗΣΕ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΕΥΗΣ ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ!
  • ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΚΙ Ο ΓΑΛΛΟΣ ΠΡΕΣΒΗΣ
  • ΥΠΟΝΟΙΕΣ ΓΙΑ ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΟ ΠΟΛΥΠΑΘΟ ΑΣΕΠ

Άναυδοι έμειναν οι επικεφαλής του Πανεπιστημίου της Γενεύης όταν πληροφορήθηκαν ότι το Πανεπιστήμιο τους είναι φορέας διεξαγωγής εξετάσεων και πιστοποίησης γλωσσομάθειας στην Ελλάδα. Κι όμως στα φύλλα εφημερίδων της κυβέρνησης το εν λόγω Πανεπιστήμιο αναγνωρίζεται από το ΑΣΕΠ ως φορέας πιστοποίησης ξένης γλώσσας.

Το θέμα αναμένεται να λάβει διαστάσεις, καθώς στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ουδεμία απάντηση εδόθη από τα υπουργεία Παιδείας και Δημόσιας Διοίκησης. Ούτε για το αν το Πανεπιστήμιο της Γενεύης υπέβαλε αίτηση προς το ΑΣΕΠ να αναλάβει τέτοια αρμοδιότητα (σύμφωνα με πληροφορίες του New Deal τέτοια αίτηση δεν υποβλήθηκε και στη Γενεύη το γεγονός αγνοείται…!). Ούτε για την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΑΣΕΠ που ενέκρινε την (ανύπαρκτη) αίτηση. Ούτε για τις διοικητικές πράξεις αναγνώρισης πιστοποιητικών γλωσσομάθειας που να έχουν εγκριθεί με τον τίτλο του Πανεπιστημίου της Γενεύης.

Έτσι, κάποιοι κάνουν λόγο για άλλη μια πράξη παρατυπίας στο πολύπαθο ΑΣΕΠ – αν όχι σκάνδαλο, για τις διαστάσεις του οποίου το New Deal θα επανέλθει με νέα στοιχεία.

Για την ώρα αρκεί να επισημανθεί ότι το «Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού», είναι ανεξάρτητη Αρχή και έχει αρμοδιότητα, την επιλογή προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης με την αδιάβλητη και αξιοκρατική  διαδικασία, που προβλέπει  το νομικό πλαίσιο της θεσμοθέτησής του. Την τελευταία περίοδο όμως, πολλές παραβιάσεις αυτού του νομικού πλαισίου, έχουν δημιουργήσει πολλές αμφιβολίες για την ποιότητα λειτουργίας του θεσμού, σε βαθμό που να απαιτείται η «επιστροφή στις ρίζες» και στην αδιάβλητη διαδικασία της επιλογής των προσλήψεων.

Εν προκειμένω, το ΑΣΕΠ, καθορίζει, μεταξύ άλλων, και το «προσοντολόγιο» για την γλωσσομάθεια των υποψηφίων και εμπλέκεται στην  έγκριση των φορέων που έχουν την ευθύνη για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και πιστοποίησης μιας ξένης γλώσσας.   Ενώ θα έπρεπε απλά να δέχεται την πιστοποίηση της γλωσσομάθειας, όπως αυτή βεβαιώνεται από τις διαδικασίες που θα έπρεπε να καθορίζεται  από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, υπάρχει κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, του οποίου το κύρος, η πολιτεία πρέπει να ενισχύσει και να επιβάλει.

Αναμφίβολα, βέβαια, και σε άλλες χώρες και άλλα Δημόσια Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της αλλοδαπής, ίσως πρέπει να έχουν το δικαίωμα της διεξαγωγής εξετάσεων για την πιστοποίηση της επάρκειας της γλωσσομάθειας, αλλά σύμφωνα με τους κανόνες που το Υπουργείο θα νομοθετεί αλλά και θα εποπτεύει. Αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα…

Καλώς ή κακώς για την ώρα, το ΑΣΕΠ δεν έχει νομοθετικά αυτή την αρμοδιότητα. Κάποια Προεδρικά Διατάγματα, που  παρέχουν την δυνατότητα στο ΑΣΕΠ να  εγκρίνει τους φορείς που μπορούν να διεξάγουν εξετάσεις, τις προϋποθέσεις που πρέπει να έχουν οι φορείς, αλλά και τις  διαδικασίες των εξετάσεων, είναι αμφίβολο κατά πόσο έχουν εκδοθεί μέσα στο πλαίσιο της ευνομούμενης πολιτείας. Δεν θα όφειλε ωστόσο, μια τέτοιου είδους «εκχώρηση» να προσυπογράφεται και από το Υπουργείο Παιδείας; Δεν θα πρέπει να στηρίζεται σε διατάξεις που έχουν  ψηφισθεί από τη Βουλή; Και στη βάση ποίων διατάξεων στηρίζεται αυτή η εκχώρηση;

Οι απαντήσεις αναμένονται με αφορμή το θέμα που προέκυψε και το οποίο θα λάβει γνώση κι ο πρέσβης της Γαλλίας – τη χώρα που εποπτεύει το Πανεπιστήμιο της Γενεύης…