Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017

Η ΙΔΕΑ

Γιατι new-Deal

Ως “new deal” ονομάστηκε το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που εισήγαγε ο Αμερικανός πρόεδρος Ρούσβελτ, την περίοδο του Μεσοπολέμου για να επουλώσει τις πληγές του αμερικανικού λαού από το οικονομικό κραχ του1929 και οδήγησε στην οικοδόμηση της αμερικανικής ηγεμονίας τον 20ο αιώνα.

Οι συνθήκες στην Ελλάδα σήμερα, απαιτούν περισσότερο από ποτέ, την εκπόνηση ενός μεταρρυθμιστικού προγράμματος, ενός εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης. Και το new deal του προέδρου Ρούσβελτ αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους Αλφόνσο Βιτάλη*, Πάνο Μαυρίδη και Πέλλα Σταυρακάκη, όταν στις 3 Ιουνίου 2009 δημιουργούσαν την πρώτη σελίδα επώνυμης γνώμης στην Ελλάδα.

Τι κανουμε

Το new-Deal είναι οι φίλοι του. Φιλοξενεί και αναδεικνύει επώνυμες απόψεις πολιτών με κοινωνική αναφορά και ευαισθησία. Πολίτες που επιθυμούν να βγουν από την “αφωνία”, να συμμετάσχουν στο δημόσιο διάλογο, να δώσουν με τις ιδέες τους τροφή για σκέψη κι εντέλει να εκφράσουν τη δημιουργικότητα μιας κοινωνίας που θέλει να αλλάξει.

Γιατί η κοινωνία αλλάζει μέσα από τις ιδέες!

Αλλάζει όταν οι ίδιοι, οι ενεργοί πολίτες θέσουν τις βάσεις για ένα “νέο κοινωνικό συμβόλαιο” – new-Deal.

Γιατι “επωνυμως”

Το new-Deal …πραγματοποιήθηκε στο Διαδίκτυο με σκοπό να σπάσει το φαύλο κύκλο της (διαδικτυακής) ανωνυμίας. Εδώ ό,τι γράφεται είναι επώνυμο. Είναι άποψη με υπογραφή. Γιατί κάθε πολίτης, κάθε φορολογούμενος Έλληνας έχει δικαίωμα να διατυπώνει ελεύθερα την άποψή του. Αλλά η άποψή του έχει εγκυρότητα, έχει αξιοπιστία, μόνον όταν φέρει την υπογραφή του. Ιδού λοιπόν η δυσκολία! Ιδού κι η πρόκληση!

Ποιος θα τολμήσει να διατυπώσει τη γνώμη του επωνύμως; Ποιος θα εγκαταλείψει την “ασφάλεια” της ανωνυμίας για να εκθέσει την άποψη του επωνύμως; Ποιος θα διαθέσει κάτι παραπάνω απ” τον πολύτιμο χρόνο του για να ζυγίσει τα λόγια του, να μετρήσει τα επιχειρήματα του, να αναζητήσει στοιχεία για να τεκμηριώσει τη γνώμη του; Ποιος τελικά δεν θα διστάσει να αναμετρηθεί με επιχειρήματα έναντι των πάσης φύσεως αυτόκλητων κατόχων της “αυθεντίας”;

Ας είμαστε ρεαλιστές! Λίγοι.

Το (διαδικτυακό) αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρό κι εκπαιδευμένο στην ευκολία της ανωνυμίας. Πεποίθηση μας είναι πως το σύμπτωμα είναι παροδικό. Οι Έλληνες πάντα είχαν το θάρρος της γνώμης τους. Την επικοινωνούσαν στις αγορές και στα καφενεία, αγνοώντας τις επιπτώσεις και το “ακριβό τίμημα”.

Σήμερα έχουν τη δυνατότητα να την επικοινωνήσουν σε ένα μεγαλύτερο χώρο, σε ένα ευρύτερο κοινό. Το Διαδίκτυο είναι το δικό τους μέσο. Ο δικός τους προσωπικός χώρος έκφρασης και δημιουργίας. Αξιοποιώντας τον, έχουν τη δυνατότητα, με την ενεργό συμμετοχή τους να συμβάλουν στη διαμόρφωση του “νέου συμβολαίου” που απαιτούν οι καιροί.

Θα αφήσουν την ευκαιρία να χαθεί;

Οι καιροί επιτάσσουν την αφύπνιση τους. Γιατί η “κοινωνία των πολιτών” συγκροτείται από αφυπνισμένους, υποψιασμένους και δικτυωμένους πολίτες που δεν διστάζουν, αλλά τολμούν με άποψη, προτάσεις, ιδέες, όραμα κι ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Από πολίτες που αναγνωρίζουν την ανάγκη ουσιαστικής μεταρρύθμισης της ελληνικής κοινωνίας.

Το new-Deal θέλει να μετατραπεί στο διαδικτυακό τόπο συνάντησής τους. Κι ο μόνος τρόπος για να εμπεδώσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το αναγνωστικό κοινό του Διαδικτύου, είναι να σπάσει τα στεγανά της ανωνυμίας και να δώσει έδαφος στο γόνιμο κι εποικοδομητικό δημόσιο διάλογο.

Με αυτό το σκεπτικό σχεδιάσαμε και αναπτύσσουμε το new-Deal.

Επωνυμως πως

Για να έχεις τη δυνατότητα δημοσίευσης της γνώμη σου, της έρευνάς σου, του ρεπορτάζ σου, του σχολίου σου για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ σου κέντρισε το ενδιαφέρον, είναι απαραίτητο να εγγραφείς ως φίλος, συμπληρώνοντας τη φόρμα εγγραφής μας ή στείλε μας ηλεκτρονικά ένα σύντομο βιογραφικό (μέχρι 150 λέξεις) και μια φωτογραφία σου. Η ιδιότητά σου, το βιογραφικό σου, η φωτογραφία σου, το προσωπικό σου email, η ιστοσελίδα σου ή/και το blog, ο λογαριασμός σου στο twitter, θα είναι διαθέσιμα στο Δίκτυο των φίλων και των αναγνωστών του new-Deal.

Διεύρυνε την επικοινωνία σου, ενίσχυσε τη Δικτύωση, μεγάλωσε τη φήμη σου.

Διαμόρφωσε την επικαιρότητα. Είναι στο μυαλό σου, είναι στο χέρι σου.


Εξαιρεσεις

Το new-Deal είναι ένας δικτυακός τόπος ανταλλαγής επώνυμων απόψεων. Στο new-Deal μαζί σας δεν κρύβουμε και δεν κρυβόμαστε. Για αυτό και ανώνυμα σχόλια ή απόψεις δεν γίνονται αποδεκτά. Όπως απορρίπτονται και επώνυμες απόψεις που παραβιάζουν την εκδοτική μας πολιτική.

Εκδοτικη πολιτικη

Εκδοτική πολιτική δε συνεπάγεται ούτε αποκλεισμούς, ούτε λογοκρισία. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ μπορεί να διατυπώνει την άποψή του και φέρει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ την ευθύνη της υπογραφής του. Από κει πέρα είναι χρήσιμο να επισημανθεί ότι η συντακτική ομάδα του new-Deal έχει υποχρέωση να εξασφαλίσει την ποιότητα της πληροφόρησης και της έκφρασης. Έτσι έχει δικαίωμα να “φιλτράρει” τα κείμενα που εμπεριέχουν εμπορικά είδη, αντιγραφές ειδήσεων χωρίς παραπομπή στην πηγή, πολύ προκλητικές θέσεις και το κυριότερο, εκούσια ή ακούσια δυσφήμιση.

Το new-Deal προσπαθεί να διαθέσει στους αναγνώστες του, ανέκδοτες πληροφορίες που εντόπισαν οι ίδιοι οι αναγνώστες του. Θεωρούμε ότι κάθε πολίτης είναι εν δυνάμει σε θέση να κατανοήσει αν κάποιες πληροφορίες δεν επιβεβαιώνονται ή αποσιωπούν εσκεμμένα την αλήθεια. Έτσι, οι χρήστες του Διαδικτύου αναπτύσσουν ένα δίκτυο παρακολούθησης και συναγερμού και μπορούν να κρίνουν και να διασταυρώνουν την εγκυρότητα των πληροφοριών. Για το λόγο αυτό άρθρα τεκμηριωμένα, εμπλουτισμένα με παραπομπές, που θα αφορούν σε πραγματικά και αδημοσίευτα γεγονότα, ή άρθρα γνώμης με πρωτότυπη οπτική, θα έχουν προτεραιότητα. Έτσι, ο λόγος του new-Deal δεν είναι ούτε “λαϊκός”, αλλά ούτε “ελιτίστικος”. Είναι για αυτούς που θέλουν να παρουσιάσουν πρωτότυπα και αδημοσίευτα γεγονότα, ή που θέλουν να προσεγγίσουν υπαρκτές πληροφορίες μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Γνωρίζουμε ότι μια πρωτοβουλία όπως αυτή του new-Deal αντιμετωπίζει δυνητικά τον κίνδυνο μετάδοσης φημών, παραπληροφόρησης και χειραγώγησης εκούσια ή ακούσια. Για το λόγο αυτό, πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει μια συντακτική επιτροπή που να μπορεί να λειτουργήσει ως «φίλτρο». Ωστόσο, κάθε συντάκτης είναι εξίσου υπεύθυνος για θέματα που έχουν εκδοθεί κι οφείλει να αξιολογεί την βασιμότητα των πληροφοριών που δημοσιεύει πριν τις υποβάλλει. Η συντακτική ομάδα του new-Deal κρίνει αν τα υπό δημοσίευση κείμενα συμμορφώνονται με την εκδοτική του πολιτική και μπορεί να διενεργεί έρευνες σε περιπτώσεις που υπάρχει αμφιβολίες για την εγκυρότητά τους.

Επιπλέον, κάθε συντάκτης του new-Deal καλείται να δίνει μεγάλη προσοχή στην πνευματική ιδιοκτησία των πληροφοριών που προτίθεται να δημοσιεύσει και πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων του δημιουργού. Στην ατυχή περίπτωση που ένα κείμενο ή οπτικο-ακουστικό προϊόν περιέχει ανακρίβειες κι έχει διαφύγει από το διπλό “φίλτρο” του συγγραφέα και της συντακτικής επιτροπής, θα μπορεί να αφαιρείται, ανά πάσα στιγμή, από τον δικτυακό τόπο.

Με την δημοσίευση ενός άρθρου ή έγγραφο στο new-Deal, συγγραφείς και δημιουργοί έχουν σιωπηρά αποδεχθεί ότι θα μπορούσε, με τη συναίνεσή τους, να αναπαράγεται ελεύθερα σε άλλες ιστοσελίδες από το Internet ή από άλλα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με τις γνωστές άδειες δημιουργού. Εκτός από περιπτώσεις που υπάρχει αντίθετη και ξεκάθαρη θέση, οι συντάκτες-φίλοι που έχουν ένα blog αποδέχονται επίσης ότι η συντακτική ομάδα μπορεί να αναπαράγει (ζητώντας κάθε φορά έγκριση) ένα άρθρο ήδη δημοσιευμένο στο blog τους ή στο site του και το οποίο βρίσκεται σε αντιστοίχιση με την εκδοτική μας πολιτική.

* Ο Αλφόνσος Βιτάλης που υπήρξε συνιδρυτής του new-Deal και μαζί με τον Πάνο Μαυρίδη και την Πέλλα Σταυράκη σχεδίασαν και οργάνωσαν την πρώτη έκδοση και στη συνέχεια την ανανεωμένη μορφή του, ανέστειλε πλήρως την συμμετοχή του και κάθε μορφής συνεργασία με το site τον Δεκέμβριο του 2010, λόγω των επαγγελματικών του υποχρεώσεων. Το όνομα του αναφέρεται τιμητικά και μόνο στους ιδρυτές για τη συνολική συνεισφορά του στην ιδέα και την ονομασία του new-Deal.


Δεν υπαρχουν σχολια

Προσθεστε το δικο σας