Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2017
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ

Τεχνολόγος Πληροφορικής at
Ο Βασίλης είναι Τεχνολόγος Πληροφορικής & Δικτύων. Γεννήθηκε και ζει στην Κόρινθο. Σπούδασε Τηλεπληροφορική και Διοίκηση στο ΑΤΕΙ Ηπείρου, έκανε ένα μεταπτυχιακό στις Επικοινωνίες Δεδομένων (MSc in Data Communications - U of Kingston) και ένα μεταπτυχιακό στις Διεθνείς Σχέσεις και Πολιτικές, στην κατεύθυνση της Διακυβέρνησης (MA in International Relations and Policies - Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων της Κορίνθου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με υποτροφία υψηλής ακαδημαϊκής επίδοσης στο τελευταίο εξάμηνο σπουδών από το Επιμελητήριο Κορινθίας). Είναι επίσης πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων του ΕΚεΠις, επιπέδου Β’, και κάνει μαθήματα σχετικά με τα γνωστικά του αντικείμενα. Ήδη από το 1998 αρθρογραφεί τακτικά στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, σε εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες και blogs για πολιτικά, κοινωνικά και τοπικά θέματα, ενώ συμμετέχει ενεργά στην «Κοινωνία των Πολιτών» και από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Twitter, Pinterest κτλ). Διατηρεί την ιστοσελίδα balafas.gr στην οποία υπάρχει πλήθος άρθρων, προτάσεων, θέσεων και παρεμβάσεων σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο. Εργάζεται στο Τμήμα Πληροφορικής της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας, ενώ στο παρελθόν έχει εργαστεί στη Motor Oil Hellas, στον Ο.Τ.Ε., στη Συνεταιριστική Τράπεζα Κορινθίας και αλλού. Έχει ασχοληθεί ή ασχολείται, επίσης, με τον Προσκοπισμό, το θέατρο, τη διοργάνωση παρουσιάσεων βιβλίων, τη μουσική και το ραδιόφωνο.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ
δασκαλοι – τεχνολογια σημειωσατε 2

ΔΑΣΚΑΛΟΙ – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ 2

Αν πιστεύετε ότι τα προβλήματα των δασκάλων στα σχολεία με την τεχνολογία είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, γελιέστε. Απλώς σε άλλες χώρες οι προβληματισμοί έχουν ξεπεράσει το πεδίο της χρήσης ή μη του διαδραστικού πίνακα.

Πρόσφατη μελέτη στις ΗΠΑ έδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς δασκάλους νιώθουν πολύ άνετα στο να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες των ΤΠΕ, αλλά περιορίζονται σε ασκήσεις και παρουσιάσεις χωρίς να χρησιμοποιούν πλατφόρμες συνεργασίας ή άλλα εργαλεία που θα μπορούσαν να εξελίξουν τη διαδικασία μάθησης. Η λογική του πίνακα κυριαρχεί ακόμα και τεχνολογικά.

Το «να δείξουμε» υπερισχύει του «να κάνουμε» και κυρίως του «να κάνουμε μαζί».

Με το ψηφιακό χάσμα να συνεχίζει να αποτελεί μια πραγματικότητα, ο Πρόεδρος Ομπάμα πρόσφατα έθεσε ως στόχο την αύξηση της χρήσης της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία (δεν είναι γνωστό ακόμα τι γνώμη έχει επί τούτου ο Ντόναλντ). Οι δάσκαλοι λένε ότι χρειάζονται περισσότερη κατάρτιση, οι τεχνολόγοι ψάχνουν να βρουν όλο και πιο εύκολους τρόπους για να εντάξουν τις νέες τεχνολογίες σε ένα πνεύμα συνέργειας μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Υπάρχει βέβαια και η οικονομική διάσταση, ακόμα και για τις ΗΠΑ. Σε πολλές περιοχές είτε τα παιδιά δεν μπορούν να έχουν κατάλληλο εξοπλισμό, είτε τα ίδια τα σχολεία δεν έχουν τις υποδομές που χρειάζονται.

Ακόμα και στις ΗΠΑ λοιπόν ισχύει το γεγονός ότι καινοτομία δεν είναι απλώς να μοιράσουμε υπολογιστές ή ταμπλέτες και να στήσουμε ασύρματο ίντερνετ. Καινοτομία δεν είναι η υποδομή, είναι η σωστή χρήση, οι νέες λογικές μάθησης, οι νέες πλατφόρμες.

Έτσι, για να μη ρίχνουμε συνέχεια το ανάθεμα στην Ελλάδα μας … Αν αυτή είναι η κρατούσα κατάσταση στις ΗΠΑ, τότε καλά είμαστε αν υποθέσουμε ότι στις ελληνικές αίθουσες τα περισσότερα πιτσιρίκια κυκλοφορούν με κινητά τελευταίας τεχνολογίας. Και ας κυνηγάνε pokemon. Και το παιχνίδι, μάθηση είναι!

Πηγή: educationdive.com